Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Min Shettis har fått bronkit, han svarar bra på vet. medicin, m.m. så han är på väg att bli frisk. Dock så har han haft fång (inte i...
Svar
4
· Visningar
709
Senast: Mos410
·
E
Foder & Strö Fick veta att man i USA rekommenderar att hästar som är äldre än 15 åt ej bör äta lucern, det kan göra dem nervösa. Kan detta stämma...
Svar
14
· Visningar
1 911
Senast: Ylva86
·
A
Hästvård Min häst har nu äntligen fått starttecken på att börja byggas upp efter en långvarig kotledsinflammation i båda frambenen. Undrar om...
Svar
16
· Visningar
2 261
Senast: TantEster
·
V
Hästvård Under bakre bossorna skavs pälsen av och jag vet inte hur jag ska få bukt med det. Jag har en sadel som är utprovad för hästen och... 2
Svar
20
· Visningar
3 666
·
M
Hästvård Den ena oturen kommer efter den andra. Nu har pollen fått sjukt i ryggen, fast inte riktigt vid tyggen utan bakom sadeln. Då man kände...
Svar
3
· Visningar
815
·
C
Hästvård min häst blev sparkad i hagen så att griffelbenet gick helt av samt att det blev flera sprickor nästan högst upp på benet. har nu gått...
Svar
17
· Visningar
1 502
Senast: lil-sis
·
B
Foder & Strö Ska man acceptera att det finns sten i hästmüslin? Jag har hittat stenar (0,5 - 2 cm stora) vid flera tillfällen i både müslin och...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: vippan
·
F
Foder & Strö Hej! Min halvblodshäst fick något som konstaterades som "början till" gruskolik för snart två veckor sedan. Veterinär rekomenderade... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
26 765
Senast: Dubonnet
·
S
Hästvård Har ni börjart använda det än? (Ni som använder det) Jag la på pollan det igår + "ufo-huva". Snacka om att hon ser rolig ut :rofl:
Svar
6
· Visningar
941
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård Ska släppa sto och föl på bete snart och vill inte att fölet ska få fästningar (eller iallfall inte fästingsjukdomar). Är det farligt...
Svar
4
· Visningar
1 758
Senast: Alexandra_W
·
W
Hästvård Våren är här och även knotten :devil: Min häst är väldigt känslig och får stora bulor, så i år vill jag ha något riktigt bra medel...
Svar
1
· Visningar
972
Senast: Sockertoppen
·
Hästvård Ok, nu är det dags att börja fundera på flugmedel inför sommaren. Sommrarna innan har ju gått bra och jag har användt lite olika medel... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 030
Senast: Sockertoppen
·
L
Hästvård min zola har fått två knölar mellan skinkorna och dom är litehalft hårda, men hon har inte ont för jag kan klämma på dom utan hon gör...
Svar
3
· Visningar
1 879
Senast: lein
·
R
Foder & Strö En miljon frågor till alla som ger hösilage eller kan svara ändå..;) Kan man ge höensilage om man bara har två hästar? Bara till en...
Svar
13
· Visningar
1 834
Senast: Targa
·
M
Hästvård Hur märkte ni att era hästar hade ont? 1. Sjönk dom ihop när man klämde på dom? 2. Var dom konstiga i ridningen på något sätt...
Svar
9
· Visningar
1 567
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Vilken är den mest prisvärda E - vitaminen?? Menar då pris/dagsgiva och inte bara literpriset. Får gärna innehålla selen. Har tidigare...
Svar
4
· Visningar
1 067
Senast: LinnK
·
Hästvård Vad innebär det om en unghäst är utåttad bak? Är det något som ändras till det bättre när hästen musklar på sig, eller ska man ska dra...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Tinen
·
M
Hästvård Hej Är det någon som kan berätta lite om stafylokocker på häst. Det är så att en häst som vi ev ska köpa har fått det i sina småsår på...
Svar
17
· Visningar
4 313
Senast: moniq
·
Foder & Strö Ligger en annons ute på bl**ket där man kan köpa 1kg för 350kr, står att det är godkänt av jordbruksverket. Mailade för att få reda på...
Svar
11
· Visningar
1 423
Senast: h-olof
·
S
Hästvård Har hemma en häst på prov nu, femårigt riktigt tunt fullblod. Insåg när jag plockade fram tumstock och vattenpass att hästen är 2 cm...
Svar
4
· Visningar
1 023
Senast: Lina_kj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31