Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Vad äter era hästar dagligen, och rids dom varje dag, tävlas dom osv? Vart köper ni erat foder, och pris? (om det inte ingår i... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 463
Senast: Antiqua
·
S
Foder & Strö Lite konstig fråga men. Kan man ge hästar baljväxter om man vill få i dom extra protein? :angel: Skulle vara intressant och veta. Nu...
Svar
7
· Visningar
2 096
L
Hästvård Verkar ju som att röta sprids och finns i jorden, och kan smitta mellan hästar.. :crazy: Hur allvarligt är då detta? Bör man byta hage...
Svar
17
· Visningar
2 305
Senast: Satis
·
Hästvård Vad kan detta vara? Nån som vet? Funderar på om det gula kan vara pollen? Hästen var hos tandläkare för 5 v sen och då var det inget...
Svar
12
· Visningar
1 578
Senast: MissFideli
·
Hästvård Jag har en liten fundering angående min häst galopp. Hon har alltid haft en rund och fin galopp men nu har galoppen blivit hackig och...
Svar
7
· Visningar
1 695
Senast: Saigon
·
A
Hästvård Någon som har recept på ett effektivt hemgjort insektsmedel?
Svar
10
· Visningar
2 093
Senast: eldklot
·
Hästvård Hur skyddar ni era hästars skap från bitande flugangrepp? Vi har väldiga problem med blödande små bett. /Mia 2
Svar
23
· Visningar
2 506
I
Hästvård hej! jag undrar när man kan börja ha hästarna ute hela tiden, både natt å dag. (utan täcke å sånt) när brukar ni börja ha era hästar ute??
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö jag har under den senast veckan börjat vänja in min arabkille på gräs, han har gått och betat mellan 30-60 min /dag. det finns inget...
Svar
15
· Visningar
2 336
Senast: MadickenII
·
Foder & Strö Brukar fjolårshö vara billigare än "årshö"? :confused:
Svar
3
· Visningar
991
Senast: kolblakkur
·
M
Hästvård vad är fel? jag hämtade min häst i hagen i dag, så upptäckte jag att bakbenen var jätte svullna och frambenen lite svullna. Hästen var...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: FunnyFlyer
·
Foder & Strö jag funderar på det här med färdigt kraftfoder, jag skulle vilja ha tips och åsikter om det! fördelar/nackdelar?
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: FunnyFlyer
·
Hästvård Min häst har boxvila och får bara ut och promenera 5 min, två ggr om dagen. Han har blivit opererad och fick efter det förstoppning. Han...
Svar
5
· Visningar
2 226
Senast: vigmir
·
Y
Hästvård Hej, min kompis har en häst som har fått kronisk bronkit, tankarna är hemska men går såklart i huvudet på henne. Avlivning kan behövas...
Svar
9
· Visningar
1 532
T
Hästvård Jag har nu köpt den mycket dyra oljan som heter Wiemerskamper och provar den på min foderhäst som kliar bort svans och man på...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: puppe
·
Foder & Strö Fabbe ska på bete, o jag hoppas på att det blir till 1 juni. Dock så vill jag hålla igång honom någorlunda under hela sommaren men...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: Ylva86
·
Hästvård min valack har ngt konstigt, tror ej det är eksem det ser mer ut som han tappat lite päls, precis som man skvätt ngt på honom och där...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: Rosett
·
Hästvård Vet inte hur många vi är med hostishästar men jag tänkte att vi kan dela med oss av tips. :idea:Min har blivit mycket bättre av... 2
Svar
21
· Visningar
2 441
Z
Foder & Strö Jag ger min häst kraftfoder 2ggr/dag. Men funderar om jag ska börja ge några mineraler el liknande som tillskott? Kanske det behövs även...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: naturally_horse
·
M
Hästvård Har blivit ifrågasatt angående att mina hästar går ute på nätterna sen en vecka tillbaks. De har fri tillgång på ensilage och är vana... 2
Svar
21
· Visningar
2 092
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31