Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård hej!! när är det dags att avmaska och vad ska jag avmaska med? min häst är 23. jag har avmaskat med ivomec förut....ska jag fortsätta... 2
Svar
29
· Visningar
2 479
Senast: Mynta2
·
C
Hästvård Är det någon som har någon fundering om vad det kan bero på? Kort historia om min killes klinikbesök mm: 22:e mars Åkte in till...
Svar
17
· Visningar
2 987
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Min häst, ett 20årigt halvbloddsto har sedan några veckor tillbaka haft rinnande ögon - inte kletigt var utan bara rinnande. vad kan...
Svar
7
· Visningar
2 133
Senast: Fahlis
·
F
Hästvård Min unghäst har fått diagnosen av massören att hon har sned höft + ojämnt musklad bak, vilket gör att hon överbelastar ett framben och...
Svar
19
· Visningar
3 510
Senast: C_L
·
Foder & Strö Vet att det finns en hel del trådar om detta men ingen som passar mina frågor riktigt. Jag är en riktig novis gällande hösilage men...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Strajder
·
M
Hästvård Jag börjar misstänka att den utbredda "mugg" min häst har på bakbenen egentligen är regnskållor. Detta pga att hon har såna tovor som...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö En tanke som slog mig idag är denna nästan hysteri om foderstater och att man är en dålig hästägare som "fodrar med ögat". Sen släpper...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Thesen
·
A
Hästvård En kompis häst som står i mitt stall har under en längre tid blött näsblod. De gånger det hänt så är det alltid efter ridning. Han är en...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: Ekblomma
·
Hästvård Stallägaren ringde nyss från stallet, hon hade tagit in hästarna för det har regnat hela dagen och nu skulle hon spola benen på min... 2
Svar
24
· Visningar
2 628
Senast: Ekblomma
·
S
Hästvård Har tid på klinik på torsdag för att undersöka en eventuell senskada. Har hört att veterinärerna gärna vill att benen inte ska vara...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: lakrits
·
Hästvård Läste precis på tidningenridsports hemsida om hästförbud på badplatser pga att hästbajs kan innehålla ehec-bakterier. Det är ju...
Svar
5
· Visningar
2 533
Senast: Tinen
·
Hästvård Jag blir snart knäpp, vad är felet??? Har ett sto som är 21 år i år. Hon har under en tid stått o vilat väldigt mkt på sina bakben...
Svar
10
· Visningar
995
C
Hästvård Tandläkaren var ute hos oss idag, min ponny (24 år) har tappat en kindtand och det kan ev. vara tandlossning på G :cry: Det är ju...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Tinen
·
L
Hästvård Min häst står i ett tvåhästars stall. Den hagen vi använder till dom på vintern är samma hage som vi använder på sommaren. Men ska man...
Svar
12
· Visningar
998
Senast: Mynta2
·
A
Hästvård Skulle vilja veta om det är fler än min häst som har de här bekymren, och om ni överhuvudtaget tror att det beror på ömma hovar...
Svar
19
· Visningar
1 271
Senast: susanne
·
F
Hästvård Är det någon som har testat H**ks weight band? Bra? Finns det annat sätt än våg att väga hästen?
Svar
8
· Visningar
1 317
Senast: Cryptorchid
·
Hästvård Jag läste i en annan tråd (minns inte vilken) att någons hovslagare hade sagt följande angående fång: När linjen är 1/4 ner på hoven...
Svar
19
· Visningar
1 381
Senast: dee79
·
Hästvård Djurskyddet är i farten här i stan ryktas det om och vårt stall ligger nära stan så det är nog stor chans på att de dyker upp. Vad...
Svar
10
· Visningar
1 447
Senast: Lippy
·
Foder & Strö Dräktigt sto med 3 månader kvar till beräknad fölning. Har nu fått rådet att öka givan till detta stoet.(shettis) Räcker det med att ge...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: arabia
·
K
Foder & Strö Kan ni duktiga hjälpa mig reda ut en sak? Om man har ett hö med en smr/MJ-kvot på drygt 5, bör man då fodra upp med protein trots att...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: Korallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka