Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag undrar lite om de går att se på en häst om den kan eventuellt ha en lös benbit. Det är så att min häst är svullen på hasen och... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 322
Hästvård Hej min sköthäst har ett tag nu kissat lite konstigt. Han tar ganska god tid på sig innan han kissar och när han väl kissar så, ehm...
Svar
10
· Visningar
971
Senast: Elina8
·
Hästvård min häst har pålagringar på hovbenet, detta ligger och retar henne hovled och hon har nu en hovledsinflammation so minte vill ge med...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: Eliza
·
Hästvård Våra hästar får i princip fri tillgång till hösilage varje vinter (utom när fånghästen går med dem), men vi har tänkt på att om en bal...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: Amha
·
S
Hästvård Min häst har ett sår på hasen som nu två dagar efter uppkomsten tycks ha blivit infekterat. Såret har läkt på yttan men jag tror att det...
Svar
6
· Visningar
1 205
Senast: Marbe507
·
K
Hästvård Hur är det... Är halm billigare än spån? Vad är bäst att använda för sorts halm? Inte havrehalm antar jag ? :)
Svar
14
· Visningar
2 815
Senast: Bellafjella
·
Hästvård Hej Jag behöver lite hjälp angående min vbl travare. För 2-3 månader sedan upptäckte jag att han hade ont i hela ryggen. Men med hjälp...
Svar
6
· Visningar
2 912
Senast: Varmblod90
·
A
Foder & Strö Köpte hö idag och bad om analys. Säljaren svarade 42 i protein. Vad menas med det? Högt lågt?
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Madick
·
A
Hästvård * Hur förbereder ni er inför sommaren 2008? * Ska ni prova några nya produkter? * Vad gjorde ni bra/dåligt förra sommaren? Själv...
Svar
10
· Visningar
1 301
Senast: Ökenvind
·
Y
Hästvård Hej hej. Jag har en häst som är gravid, hon är beräknad till 1 Juni alltså 3 mån kvar :) På senaste tid har hon börjat ligga...
Svar
4
· Visningar
2 064
Senast: Saigon
·
Hästvård Vad tusan ska man göra åt eländet? Fastnade med skorna idag när jag skulle ta ut hästarna och kunde knappt ta mig loss! Hästarna vill...
Svar
18
· Visningar
1 873
Senast: bigganl
·
N
Foder & Strö Någon som ger tistelolja eller vill dela med sig av kunskap på området?
Svar
8
· Visningar
4 008
Senast: HelenaHandberg
·
F
Foder & Strö Hej! Jag hade en bekant på fika här för ett tag sen och hon fråga vad jag hade för värden i mitt hösilage och hon tyckte det var...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: ameo
·
Hästvård Har precis haft ute veterinären här. Min häst har fått kolik. Jag la märke till det när jag tog in henne nu ikväll att hon inte...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: isa__
·
Foder & Strö Kan man ge hösilage till en häst som har haft fång? Eller är det helt fel? 2
Svar
23
· Visningar
2 129
Senast: hillevie
·
C
Hästvård Jag undrar vad för symptom en häst kan få, som har problem med reningsorganen i kroppen?Någon som vet?
Svar
7
· Visningar
3 904
Senast: cassy
·
N
Foder & Strö Vet någon om det är någon skillnad på de här preparaten? Är det bakterie kultur i samtliga? Eller bara B-vitamin och jästsvampar...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: ameo
·
N
Foder & Strö Hästen min åt dåligt när gan kom till mig. Jag tog ut tandläkare och han började äta bättre. Men jag var inte riktigt nöjd. Provade med...
Svar
6
· Visningar
1 079
Senast: nixa 324
·
P
Hästvård Min häst har fått fruktansvärd skav helt plötsligt. Vet ni något man kan göra åt det? Hon är helklippt och ganska så känslig. Går med...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: gulkiwi
·
N
Foder & Strö Funderar på hur mycket kornkross jag skulle behöva ge om jag byter från rehab, vilket är helt suveränt, men såååå mycket dyrare. Hur...
Svar
17
· Visningar
2 155
Senast: nixa 324
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna