Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ni som haft hästar med ringorm, hur lång tid har det tagit innan det är helt borta, innan det inte syns längre att era hästar har haft...
Svar
8
· Visningar
1 825
Foder & Strö Hej! Jag har nu fått vår höanalys vilket visar en kvot mellan Effektivt råprotein och energi på 8,9. Det är ju jättebra för mitt sto...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: BeastieBabe
·
L
Foder & Strö Vad använder ni för märke och i vilket syfte ger ni det? 2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 970
Senast: Welsh
·
Hästvård Min pålle är väldigt torr i kronranden, det blir mjälligt liksom. Han är också väldigt torr ovanför karleden, i hovskägget liksom, han...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: janis
·
E
Hästvård Har en liten fundering av om man kan avmaska dräktiga ston (min är i 10 månaden)? har även hört att det kan vara farligt och att man bör... 2
Svar
25
· Visningar
8 801
Senast: Madick
·
C
  • Låst
Hästvård hur tror ni det kommer påverka hästvärlden? Kommer veterinärer skriva ut preparat utan träckprov? Kommer folk skita i att kolla då...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: Catthhh
·
Hästvård Läste i en annna tråd lite om vissa natur medel(eller vad jag ska kalla det)som man kan ge för lugnande effekt på hästar med stress... 2
Svar
20
· Visningar
2 650
Senast: charmant
·
K
Foder & Strö Min häst får 1 såndär mjuk plastbalja med lusernhack varje kväll. Nu har jag tänkt gå över till lusernpellets pga att det blir... 2
Svar
27
· Visningar
5 086
Senast: wolken fee
·
Foder & Strö Tkr ni att det är ngt fel med att man ger hästen: 6kg hösilage 3dl korn 3dl betfor 3dl lucern Mineraler Själv tkr jag att det...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Ska försöka förklara så gott jag kan med den lilla info jag har. En tjej har sin häst hos oss, som sällskap till min häst. Idag har... 2
Svar
22
· Visningar
3 841
Senast: Hovdam
·
B
Foder & Strö Hejsan.. Jag har lite tankar om att börja ge min häst betfor..men jag vill ju givitvis veta vad det är bra för, åsså vissa säger att...
Svar
13
· Visningar
1 546
Senast: chrysler
·
F
Hästvård Jag har en foderhäst som varit hos mig i ca 1 månad nu. Redan första dagen hon kom har hon bajsat väldigt mycket. Hon bajsar ca 5 gånger...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: SheridanGilfi
·
E
Foder & Strö Hej! Jag köpte ett Hannoveranarsto i mitten av Juli. Då hade hon varit i Sverige i ungefär 2 månader och var ganska tunn. Vi släppte ut...
Svar
6
· Visningar
1 776
Senast: HelenaHandberg
·
G
Hästvård Ska straxt ringa veterinären för att ordna recept på avmaskningsmedel till stallets 6 st hästar. Vi ska ha ett ivermectin-preparat...
Svar
4
· Visningar
5 762
Senast: Gargamella
·
Hästvård Min häst har problem med sina luftvägar , har testat tinkturen från e-mins utan större resultat, ger vitlök (lite mindre än vad som rek...
Svar
6
· Visningar
1 394
Senast: lindilutt
·
M
Hästvård Idag kom domen på vårt lilla russ. Han har med all säkerhet hjärntumör och måste avlivas. Han ser knappast inte längre och har...
Svar
16
· Visningar
1 950
Senast: spindel_17
·
  • Låst
Hästvård En tjej i stallet skulle iväg och köpa avmasknigsmedel idag på apoteket men receptarien sa att fr o m förra veckan så måste man ha... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 675
Hästvård Har en unghäst som har gått på bete hela sommaren fran till nu i helgen. Såg dock redan för nåra veckor sedan att han var mjällig i...
Svar
7
· Visningar
1 934
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Någon som använder mineralbalja ? Var köper man det och hur ser det ut ?
Svar
7
· Visningar
1 944
Senast: ancan
·
Foder & Strö Det finns en uppskö av foder att välja på. Det står att det eller det ska vara så himla bra för trav/galopphästar etc. Speciellt...
Svar
17
· Visningar
1 701
Senast: tinafinis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka