Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad kostar det ungefär att ta ut en vet och kolla dräktighet+vaccinering?
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Molekyl
·
K
Foder & Strö :cry: Såg häromdagen att fågel:devil: har pickat hål på ca hälften av vår skörd av hösilage-balar...:cry::cry: Ett par-tre balar hade... 2
Svar
22
· Visningar
4 412
Senast: Kockan
·
J
Hästvård Hur mycket täcke har ni på era pållar egentligen och hur mycket är de rakade? Idag när skötaren skulle ta in min pålla (rakad halva... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 447
Senast: Tibra
·
Hästvård I ett par veckor nu har Novan varit lite för lös i magen för att jag ska känna mig riktigt nöjd. Det har inte varit diarre utan normala...
Svar
13
· Visningar
1 556
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Det kanske inte är så många som hunnit prova kraffts nya muslisorter, men är det någon som vet vad fodret kostar? Verkar ju vara ett bra...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: _Runaway_
·
J
Hästvård Hej ! jag är en tjej på 14 år . min ponny chapman som är 5 år , c ponny . Har fått diagnos bronkit , (hosta) han har varit inne på...
Svar
6
· Visningar
2 355
Senast: Jazza
·
Hästvård Hej! Någon som varit med om liknande? I våras fick min häst klåda av sina täcken, regnskrållor, han blev för varm helt enkelt. Men...
Svar
5
· Visningar
2 685
Senast: peggan
·
P
Hästvård Jag tror jag blir galen snart och ponnyn med mig:mad: Dessa förbannade knott som aldrig försvinner.... Min ponny kliar sig blodig...
Svar
10
· Visningar
2 201
Senast: cia-123
·
S
Foder & Strö väger ni ert krafftfoder??? 2
Svar
22
· Visningar
1 819
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Undrar lite om någon har lite råd att ge angående att ge A-fil till häst. Min häst gillar inte betfor och då jag gett upp försöken... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 672
Senast: Pia
·
Hästvård Min häst står med lindor på alla fyra nu om nätterna eftersom hon är halt och svullnar i de andra benen pga avlastningen. Men jag är...
Svar
2
· Visningar
1 019
H
Hästvård hej! jag undrar om ni hört talas on Back on track? Iallafall så går det total back-on-track boom i mitt stall jyst nu, alla...
Svar
12
· Visningar
1 534
Senast: Eye of the storm
·
Hästvård Min häst har fått diagnosn artros,återbesök 29/10 för att se om hon svarat på behandlingen (tuppkam/cortison) OM det skulle visa sig...
Svar
13
· Visningar
3 041
Senast: janis
·
Hästvård Är ekollon alltid lika giftiga eller varierar det? Har ett minne om frost, men blir de mer eller mindre giftiga isf? Efter 10 år har...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Hambo
·
K
Hästvård Är det någon som om det är mycket närning i gräset nu? Har nämligen utegångs hästar behöver veta när jag ska börja ge dom hö. 2
Svar
22
· Visningar
1 935
Senast: Yrja
·
K
Hästvård Jag har problem med min häst Jasmine. Hon har varit konvalescent en lång tid p g a fång, men har inte några besvär av det nu såvitt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 843
Senast: ansk
·
Hästvård Om en häst är halt/markerar på höger bak och om det finns en liten markering på vänster fram, kan det kopplas i hop och finnas en orsak...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Bialitt
·
L
Hästvård Min 16 mån ungsto fick för ca 2,5 vecka sedan "bubblor" på båda sidor över frambenet upp lite mot halsen och in lite mot bogpartiet...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: Lillekarl
·
U
Hästvård Det har min häst fått för en vecka sedan. Veterinären sa då att om 3 v skall han vara i tävlingskondition, alltså kunna tävla om 3 v...
Svar
6
· Visningar
1 895
Senast: Vinja
·
S
Hästvård Min häst har sedan september haft kotledsinflammation, fast hältan egentligen började på höger bak och sedan vänster fram efter att ha...
Svar
7
· Visningar
946
Senast: Svalan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Ormbett