Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Våran häst har stått sedan midsommar för gaffelbandsskada + kota . Så hela sommaren har han bara gått och ätit gräs , dock magert bete+...
Svar
15
· Visningar
1 038
Senast: Boj
·
T
Hästvård Varj dag hör man något nytt och förhoppnigs vis lär något nytt... Idag fick jag höra om en hästägare vars häst just fick diagnosen...
Svar
5
· Visningar
2 158
Hästvård Vet någon om det går att operera bort broskproblem i framknäna? Diana
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Panamera
·
N
Hästvård Min ponny fick fång för en månad sedan. Det gick över fort, det var början till det. Han får inte kraftfoder överhuvudtaget. Mina hästar...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: Immer
·
C
Hästvård Står nu på kraft grund och hö, Men hur mycket vågar man öka upp med, är lite undernärd. Behöver hjälp för min kompis vågar inte skriva...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: arabia
·
C
Hästvård Jag har gått och köpt mig en minishettis på två år, som endast kommer att vara till sällskap och till lättare barnridning då och då...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Cairo
·
N
Foder & Strö Egentligen ska ju inte pengarna spela någon roll när det gäller ens guldklimp, men det är klart att det vore roligt att kunna spara en... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 017
Senast: aramis
·
A
Hästvård Måste få andras åsikter ang uppstalllning..ex tar in hästarna halv fem ut halv nio på morgon... får en del hö halv fem en vid 20 00 sen... 2
Svar
23
· Visningar
5 063
V
Hästvård Jag har in islandshäst på lösdrift. Vi har skaffat höhäckar nu då det vart körigt för folk att komma ut till stallet på mornar och... 2
Svar
23
· Visningar
3 886
Hästvård Finns det? kan man göra en totalbeskiktning av hästen på klinik, där man tex spattröntgar, röntgar ryggen, benen, hovarna och kollar...
Svar
14
· Visningar
1 145
Hästvård Var in igår till strömsholm och lämnade pålle. Han var så cool när vi kom dit, fast han ville helst inte väga sig, utan klev rakt över...
Svar
16
· Visningar
1 396
Senast: alice
·
M
Foder & Strö Är det någon som kan jämnföra Hippos sortiment med Kraffts? Jag underar vilka som är ungefär samma sak. Fodrar nu med Krafft men... 2
Svar
20
· Visningar
3 410
Senast: stranger
·
Hästvård Hur påverkas barfotahästar av att gå på asfalt? Skrittar på asfalt ca 30 min om dan. Märker att han ömmar men han haltar ju inte. Hur...
Svar
7
· Visningar
1 445
Senast: arabia
·
Foder & Strö Min pålle slickar som en galning på saltstenen. Fick en ny för 2½ vecka sedan, och den har redan ett ganska djupt "hål" i sig. Vad...
Svar
6
· Visningar
1 331
Senast: Zab
·
B
Foder & Strö Jag har ägt ett litet halvblod i ca 1 år nu. Jag har en uträknad foderstat som ser ut så här 1 kg havre, 1 kg kraft musli, 700g betfor...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: milly
·
S
Hästvård Ämnet har varit uppe flera gången innan och jag har suttit och läst en del trådar. Efter alla de trådarna har jag egentligen bara en... 2
Svar
20
· Visningar
2 524
Senast: skogersson
·
Foder & Strö Sprang på detta foder hos en bekant... Aldrig sett det förrut och det stod ingen innehållsförteckning på det... luktade ..hmm... ja jag...
Svar
10
· Visningar
1 687
Senast: springsten
·
  • Låst
Hästvård Hej Ja, mamma och jag skulle köpa avmaskningmedel till våran nya häst och fick då veta att det är receptbelagt sen den 15 okt:crazy...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Mitt 16åriga sto är i behov av mer energi, men inte mer hull eftersom hon redan rullar fram. På något sätt lyckas hon och det andra... 2
Svar
27
· Visningar
2 246
Senast: caballus
·
Hästvård Vad kostar det ungefär att ta ut en vet och kolla dräktighet+vaccinering?
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Molekyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka