Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Var idag på djursjukhus med en häst. Efter röntgen och undersökning rekommenderar veterinären avlivning. Allt väl. Jag var... 2 3
Svar
58
· Visningar
5 439
Senast: Pinkilly
·
G
Hästvård Visste inte riktigt i vilket forum jag skulle lägga den här tråden, men jag chansar på det här. Jag har min häst i en liten grushage...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: AnnaKarinA
·
J
Hästvård Nu skriver jag mest den här tråden för att skriva av mig, måste reda ut det här lite. Jag blir inte klok på den här hästen. Jag har...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: j3nnif3r
·
Foder & Strö Grannstallet har fått möjlighet att (genom en kobonde) fodra med syrat korn. Ingen har dock erfarenhet av det fodermedlet... Vad...
Svar
6
· Visningar
2 033
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Vi har köpt ca 10-12 hösilagebalar till stallet, när vi öppnat dom så har dom sett jättefina ut, även luktat bra. Men sen när vi har...
Svar
7
· Visningar
1 446
Senast: Immer
·
L
Hästvård Har fått reda på att hästen jag ska köpa har haft lindrig bärrandsröta vid 3 månaders ålder. Hästen är 2½ år gammal och detta ska vara...
Svar
13
· Visningar
1 326
Senast: lilla_busan
·
L
Hästvård Hej! Min häst är väldigt jobbig när man skall raka honom och funkar nästan inte om man inte söver honom, men jag undrar om de finns... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 368
Senast: Qwerty hopp
·
Foder & Strö Hej, jag undrar ifall man måste lägga lusern i blöt innan man ge det? Eller om man bara kan ge det som det är?? Tacksam för svar:bow: 2
Svar
33
· Visningar
5 472
Senast: Jenny_K
·
M
Foder & Strö hur mycket vatten ska en häst ha tillgång till per dygn på vintern? I vårat stall har hästarna fri tillgång under den period på året då... 2
Svar
24
· Visningar
2 250
Senast: Centaur
·
P
Foder & Strö Jag trodde att jag ökade sakta och säkert, men nu är hon tjock i bakbenen. Ska jag dra ner dosen igen, eller fortsätta?:confused:
Svar
4
· Visningar
789
Senast: prallan
·
U
Hästvård hur gör ni med hältor på hästarna? har förstått att alla inte är lika nojiga som jag är och åker in för minsta lilla rörelsestörning och...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: Bialitt
·
T
Foder & Strö hej hästägare vad betalar man egentligen på foder till en häst alltså ej ponny? vad för foder avänder man (olika namn), vad anvnds vad...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: AnnaKarinA
·
S
Hästvård Skulle vilja veta lite om torv. har tänkt börja med det nu. Fryser torven eller kan man ha det i kallstall? Om den fryser blir den hård...
Svar
14
· Visningar
1 831
Senast: smessis
·
I
Foder & Strö En fånig fråga men eftersom jag inte vet svaret känner jag att jag måste ställa den ändå, sen får jag väl sitta här o skämmas över min...
Svar
6
· Visningar
1 450
H
Hästvård Ni som bor i södra Sverige har ni avmaskat mot styngflugan ännu? Vi har ju haft några frostnätter nu eller är det för tidigt? 2 3
Svar
47
· Visningar
3 230
S
Hästvård hur ser era stall ut???:rofl:
Svar
1
· Visningar
836
Senast: ishmanda
·
R
Foder & Strö Vilket anser ni är det kompletta märket mineraler, alltså där allt finns med utan att man behöver komplettera, det är ju en...
Svar
7
· Visningar
810
Senast: Kirre
·
Hästvård Min dam kanske behövs tas bort,och jag vet att jag kommer vilja göra det med bult,inte spruta! Jag vill att ni berättar allt,från när... 2
Svar
32
· Visningar
3 283
Senast: Piruette
·
Foder & Strö Vad är det för vita prickar i hösilaget? Det blir vita knottriga prickar, och det luktar illa om det, (enligt mig luktar det...
Svar
9
· Visningar
1 068
H
Hästvård Jag klippte min häst förra veckan och hon har nu ett 200gr täcke (ingen hals bara vanligt fodrat regn täcke) som hon har både inne och... 2
Svar
30
· Visningar
2 261
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023