Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Min ponny har nu på senaste tiden börja tappa hår nå förskräckligt :o! När vi köpte honom för ett år sen vid den här tiden var det...
Svar
11
· Visningar
874
Senast: Nicke
·
T
Hästvård Jag använder Switch på min pålle för att skydda han från fästingar, eller iaf försöka skydda han från odjuren. Dock är dt så att pållen...
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: Perfa
·
B
Foder & Strö Hej alla! Hoppas att ni kan hjälpa mig att få svar på mina frågor. Kan jag byta ut lusernpellets mot lusernhack till fångponnys? De...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: poetin
·
T
Foder & Strö Kan det bli så att hovkvalitén försämras om hästen får för lite mineraler?Bara undrar :)
Svar
4
· Visningar
861
Senast: poetin
·
Hästvård Hjälp! Sitter och väntar på veterinären, min häst har blivit knottrig. Som insektsbett, fast MÅNGA och oregelbundna. En del är runda... 2
Svar
25
· Visningar
2 954
Senast: clubman
·
Hästvård Vad anser ni ang streching och massage? Tycker ni att det är nödvändigt att strecha hästen efter ett ridpass? Tycker ni att det är...
Svar
7
· Visningar
1 035
Senast: fjordtokan
·
S
Hästvård Har en d-ponny på 9 år, som aldrig är skodd förrut. Detta p.gr av att förra ägaren tränade inte & red mest i skogen. Har haft ponnyn i...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Smultron92
·
Hästvård Min ena häst med normaltemp 37,7-37,8 hade ikväll 40,3 i temp, se bakgrundsinfo i tråden... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 896
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Haha det handlar inte om en ny foderstat till hästen, men jag ska anlägga trädgård och vill längs med staketet in till hästhagen ha en...
Svar
7
· Visningar
2 253
Senast: Thora
·
Hästvård har lånat hem en liten shettis som sällskap till min stora kille.. Allt funkar kanonbra och dom kommer bra överens *pepparpeppar* nu...
Svar
16
· Visningar
1 441
Senast: Opartisk
·
O
Hästvård Heej, jag har ett helt blomhav i mina hagar, massor av rosa blommor som sitter på långa tjälkar (ca 50 - 150 cm höga). Jag undrar om nån...
Svar
13
· Visningar
6 464
Senast: ollie
·
P
Hästvård Min lilla ponny har en svår skada, och ska bara stå väldigt länge framöver. Nu har han också fått något som liknar mugg, vet dock inte...
Svar
3
· Visningar
1 215
Senast: Piccoliiina
·
B
Hästvård Min häst drabbades av en kraftig foderstrupsförstoppning och vetrinärer fick tillkallas vid flera tillfällen. När jag pratade med förra...
Svar
7
· Visningar
1 048
Senast: Brouwer
·
M
Foder & Strö Jag har gjort en foderstatsberäkning på hippokampus och det visade sig att min häst hade för lite selen på -79,3 och magnesium på -20,4...
Svar
6
· Visningar
1 563
Senast: ponytails
·
A
Hästvård Vilka regler har ni i ert stall då det kommer nya hästar? Släpper ni ihop dem direkt eller får de gå brevid varandra först och bekanta...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: Summerbreeze
·
Foder & Strö Jag sopade stallets loft häromdagen, det var jätteskitigt och dant och allt kom ju ner mellan springorna ner i stallet:( Nu undrar jag...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Strajder
·
N
Hästvård Min häst tappar skor så att jag blir galen. Nästan vajre vecka biter han först av sina boots och sedan trixar han även av sig sina...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: simpe
·
C
Foder & Strö vad kan hända med hästen om den får för mycket energi och protein, enligt min foderstatsberäkning så kommer alla våra 3 hästar få på...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: milly
·
K
Hästvård Hej. Jag har en fråga om strålfårorna. Upptäckte i dag att det luktade lite illa om speciellt den ena framhoven när jag kratsade där... 2
Svar
21
· Visningar
6 817
Senast: morgaine
·
Foder & Strö Kan man ge hästen vanligt "människosalt" i fodret när man är på tävling och inte har möjlighet att ta med ngn saltsten? Hur mkt ska man...
Svar
11
· Visningar
1 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka