Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan ryggmusklerna...hmm... "förtvina" och inte gå att bygga upp igen? Fick hem en pålle för ca en månad sen, som i ett års tid har...
Svar
14
· Visningar
1 185
Senast: kladruby
·
T
Hästvård Min fjording har inte vart riktigt som han ska, han har gått lite ojämnt men har inte verkat ha ont direkt. Och såhär har det varit från...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: Tjalfe
·
Foder & Strö Stämmer det att hästar blir lösare i magen av rapsolja? Eller kanske alla oljor? Har läst att vissa ger uppemot 7 dl rapsolja/dag och...
Svar
2
· Visningar
1 554
Senast: Kaki
·
F
Foder & Strö Många jag känner utfodrar sina hästar efter arbete, är det bra och vad har det för effekt?
Svar
17
· Visningar
1 674
G
Hästvård jag har hört att om man börjat ge glucosamin, så får man aldrig sluta..stämmer det?? jag ger det till mittt 23 åriga vbl sto, för hon e...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: gizzan
·
Hästvård När jag hämtade hem hästen för ett år sen såg han rent ut sagt fördjävlig ut i fötterna. Menad jag har haft honom så är hovarna... 2 3
Svar
58
· Visningar
5 342
Senast: Lovande
·
Hästvård Hur vanligt är det att en häst får bättre gång utan skor än med? Det verkar ju vara väldigt vanligt att hästar rör sig bättre med...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: anhe
·
Hästvård Ska besiktiga foderhästen för att ägaren vill försäkra upp henne. Har läst om diverse tabbar disktrikarna gjort vid böjprov här på buke...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: janna
·
Hästvård Har uppmärksammat att vissa hovslagare (ganska många egentligen.?) raspar på utsidan av hovarna. Har förstått att man raspar lite framme...
Svar
15
· Visningar
6 272
Senast: Totola
·
L
Foder & Strö vet någon något energi s¨nålt foder isåfall skriv för min häst är ett krut baket och hon får 1-1,5 dl betfor och typ 3-4 dl kornkross...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Har sökt igenom forumet men inte hittat något aktuellt svar. Jag behöver skicka in en analys och få svar helst inom en vecka (men max...
Svar
18
· Visningar
1 556
Senast: alice
·
A
Hästvård Har en fråga till er med hästar som har dåliga hovar, har tunn sula eller lätt blir sulömma, hur skor era hovisar dom? "vanlig" sula +...
Svar
1
· Visningar
1 580
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Kom hem för en stund sedan och hittade till min fasa mina två shettisar betandes på en jätte hög med gräs:eek: Till saken hör den att...
Svar
15
· Visningar
1 256
Senast: moonlightgarden
·
M
Hästvård Jag har hört talas om ett slags piller som man kan ge till hästar med eksem, är det någon som vet vad det är och om och hur det funkar?
Svar
9
· Visningar
1 028
Senast: mamsan
·
L
Hästvård Eller inte. Men det ser ut som det. Pungen eller vad vi ska kalla det är svullen och hård, inte särskilt öm men han gillar inte när man...
Svar
10
· Visningar
1 566
Senast: fijja
·
M
Foder & Strö Vad är lusern bra för? för och nackdelar?
Svar
1
· Visningar
792
T
Hästvård Har sökt lite men hittar inget som liknar dte min pålle råkat ut för.. Idag när vi var nere och skulle hoppa så markerade han på...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: lillapollenbollen
·
B
Foder & Strö Min häst kommer i vinter att få både hö och silage. Alltihop kommer från samma tillverkare, men är från olika fält och slagit vid...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Nu tillhör jag skaran hästägare som har en fånghäst. Mitt problem är, vad tusan ska jag ge honom för foder? Pondus är snart 2½ år... 2
Svar
26
· Visningar
3 382
Senast: Jen80
·
F
Hästvård hej skulle gärna vilja veta lite mer om dessa, är mest intresserad av ryggvärmaren å sckabraken. Så berätta allt ni vet å alla egna...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Fjanton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31