Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är bara nyfiken:p Vad ska ni ge för foder tillskott i vinter? (vitlök,biotin, oljor m.m) Varför ska era hästar få det? Jag brukar...
Svar
14
· Visningar
1 048
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Är det någon som kan hjälpa mig att tyda dessa siffror så att jag kan använda dem i hippocampus foderstatsprogram? råprotein; 9,25%...
Svar
3
· Visningar
607
S
Hästvård Nu har jag hittat massa sårskorpar på min häst. jag tänkte att det kanske var mugg men jag har ingen anning eftersom han aldrig har haft...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: Sugerfree
·
E
Foder & Strö Jag har hört att när hästar äter jord har de brist på någon mineral. Stämmer detta, och i så fall vilken/vilka mineraler har hästen...
Svar
6
· Visningar
736
Senast: hästig
·
E
Hästvård För att det går att sälja en häst med tidigare skador och sjukdomar? Jag har en häst som ständigt stått skadad och sjuk och nu har jag...
Svar
18
· Visningar
1 185
Senast: Bewildered
·
S
Hästvård jag skulle gärna vilja ha lite råd gällande en jättestor bula min häst fått. för ca 10 veckor sen reste han sig och gick över, han...
Svar
1
· Visningar
1 355
Senast: Perfa
·
P
Hästvård Min häst har kommit till nytt stall och eftersom han är lite sällskapssjuk så har han fått skav på bogen, han vill gärna titta ut genom...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: plommomgurkan
·
Foder & Strö Har läst lite om att magnesium kan verka lugnande för heta hästar. Då helst tillsammans med B och E vitamin (för att den bättre ska ta...
Svar
7
· Visningar
1 099
Senast: Dundret
·
E
Hästvård Tips mot torra hovar emottages tacksamt! :bow: Min ena pålle har väldigt fula hovar nu när det varit så blött. Jättetorra och...
Svar
12
· Visningar
1 731
Senast: Esperanza_1980
·
Foder & Strö Elvira behöver något att pyssla med i sin sjukhage, och jag tänkte mig något som delar ut lite foder åt henne i lagom takt. Hon har... 2
Svar
23
· Visningar
1 581
Senast: pinky
·
Hästvård ponnyn går med "munkorg" och har lyckats få av sig grimman nästan varje natt nu. flera gånger har vart väldigt suspekta, e det hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 620
Senast: Ballerina
·
R
Hästvård Jag har ett par frågor som jag funderat på och undrar om någon skulle vilja stilla min nyfikenhet...:) * Hade en bekant som hade...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: Ballerina
·
N
Hästvård Jag vet att det finns flera trådar om detta och jag har kollat igenom en del. Jag har tänkt att köpa paddar eller dessa paddar med... 2
Svar
23
· Visningar
3 003
Senast: ms husberg
·
Hästvård Japp... min fjording ahr redan för några veckor sedan börjat sätta tjockare päls. Han orkar inget och så fort han rör sig så blir han...
Svar
11
· Visningar
1 392
Senast: Ancor
·
L
Hästvård Tänkte skapa en tråd om hovvrådrare. Tänkte höra om det är någon som har några POSITIVA kommentarer eller så. Eller är det bara jag som... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
21 655
Senast: MalinSophia
·
Hästvård Detta hände alldeles nyligen, i förra veckan då jag skulle sälja ponnyn, hade redan köpare som skulle komma och hämta och betala på en... 2 3
Svar
57
· Visningar
6 224
Senast: Kellog
·
N
Foder & Strö Hästarna kommer att ha fri tillgång på hösilage i hagen from. i höst. hur gör man då för att beräkna foderstaten? jag har ju noll koll...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Alexandra_W
·
E
Hästvård Har ett par frågor om vaccination som jag vore glad att få svar på :) Grundvaccinerade min ena häst mot hästinfluensa och stelkramp i...
Svar
9
· Visningar
2 872
Senast: Dilli_Blue
·
Hästvård Som jag skrivit här inne hade min foderhäst lymfangit för ca 3 ½ vecka sen. Hon fick findyne och pencillin. Men hela svullnaden är inte...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: Ajda
·
A
Hästvård Har nu i över två år gett våran häst alger i syfte att att "lindra" eksemen. Men är tveksam till effekten. Enligt hon som hade hästen...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025