Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård Hejsan! Skulle vilja höra hur vanligt det är med hovbrosk-förbening på ardenner? Planerar så smått att skaffa en "skogsmulle" häst...
Svar
8
· Visningar
1 947
U
Hästvård Hej jag börjar bli riktigt förvirrad när det gäller avmaskning. Alla säger så olika och dessutom står det olika på olika ställen man...
Svar
19
· Visningar
2 160
Senast: Totola
·
Foder & Strö Har fått reda på att min häst har dålig tandstatus, enligt vet har hon inga tuggytor:confused: citerar journalen: Tandkoll: inga...
Svar
14
· Visningar
2 529
Senast: TinyWiny
·
S
Hästvård jag har hittat ett sto som jag vill ha, men vad betyder det här: Klass II-III på röntgen, säljes därför till reducerat pris, ev som...
Svar
5
· Visningar
1 762
Senast: annis_e
·
M
Hästvård Mitt arabsto har behandlats för cystor i bakknäna i sommar.Hon har svarat bra på behandlingen.Jag har precis börjat och skritta henne i...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Bewelinn
·
C
Hästvård Häromdagen när jag skulle ut och rida så började hästen som jag rider att blöda näsblod. Hon har aldrig gjort det förut och det slutade...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Willebillebus
·
Hästvård Vem här använder sula på hästen, dvs hel sula, som ligger mellan hov och sko, som täcker hoven. Och varför använder ni sula? Ni som...
Svar
18
· Visningar
2 216
Foder & Strö Hur är det om balarna redan är rullade och ligger ute på åkern för hämtning och det regnar på dom?? Så är nämligen fallet - jag sitter...
Svar
8
· Visningar
1 417
Senast: Elshaya
·
Hästvård En kompis häst har drabbats av en mystisk smitta som veterinärerna ännu inte kunnat få svar på. De smittade hästarna får blåsor i...
Svar
8
· Visningar
2 411
Hästvård Jag vet inte om ni läst artikeln i Västerbottens Kuriren om en mystisk smitta som finns på en seminstation i Västerbotten. Finns att...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: igbest
·
M
Hästvård Hejsan! Det är så här att jag skall sätta igång en av våra ponnyer. Skriver en liten beskrivning här under: 12-årig B-ponnyvalack...
Svar
8
· Visningar
1 316
Senast: NaddeKarlsson
·
S
Hästvård Vågar jag stretcha hästens bakben själv eller kan det orsaka nån skada om man gör fel? Har blivit visad hur man gör och så, men inte mer.
Svar
8
· Visningar
1 245
Senast: rocki
·
D
Hästvård Någon som använder/använt det? Har fått tipset att det skulle vara överlägset att lägga på sår nu när vi har massor av flugor...
Svar
2
· Visningar
1 866
Senast: Mosaic
·
S
Foder & Strö Höskörd igår med bonden som höet köps av, men bonden villa inte jobba för länge igår kväll så en stor del kom inte in, nu började det...
Svar
18
· Visningar
7 572
Hästvård jag har en islandhäst på 7år som jag börjat träna mer på allvar med, han har fått lite gallor troligen från transporteringen hem efter...
Svar
12
· Visningar
1 161
Senast: Mahogny
·
A
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av soja? Är det ett bra protein tillskott eller är de bättre med t.ex. lusern? Har en häst som behöver... 2
Svar
29
· Visningar
2 603
Senast: MiniLi
·
P
Hästvård Idag var det en av de allra sista gångerna jag såg min lilla häst. Jag har tagit hand om honom sen ett år och nån månad tillbaka. Han är...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Punchaa
·
Hästvård Hur får dom det? Hur åtgärdar man det??
Svar
17
· Visningar
4 709
Senast: Spirit
·
M
Hästvård Nu har jag läst hur många trådar som helst, och här och var låter det som att hålvägg, WLD och bärrandsröta är samma sak? Kan det...
Svar
12
· Visningar
3 542
Senast: ginnies
·
Foder & Strö Hösilaget 5.6 MJ/kg foder och en kvot på 8.55. Hästen ifråga täcker inte sitt behov på enbart hösilage utan behöver lite...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31