Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Jag undrar vad ni haft för erfarenhet av hovolja( obs veg. vanlig matolja typ solros eller dyl:) och concrusine gentemot att bara...
Svar
11
· Visningar
3 203
Senast: Jenny1
·
M
Hästvård borrelia?? vad är symp på det?? min ponny har varit väldigt slö,han springer inte i hagen,tar längre tid för han att gå,är inte...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: pimy
·
Hästvård Var på en dressyrkurs för ett par veckor sedan och där pratade vi om allt möjlligt på teoripassen. Sjukdomen Slinger och Shivering kom...
Svar
3
· Visningar
1 472
S
Hästvård Hur behandlar du din eksemhäst? Vilka metoder har du prövat? Vilka har fungerat bäst/sämst? Hur märkte du att din häst hade eksem... 2
Svar
20
· Visningar
6 972
Senast: Molle__
·
S
Hästvård Hej! Håller på att leta efter en häst att köpa och har hunnit besiktiga tre hästar, varav ingen har gått igenom... :( Samtliga har... 2
Svar
22
· Visningar
5 510
Senast: axel
·
D
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av det? Mitt sto har haft en liten knöl bredvid juvret som jag trodde var av flygfän men sista 1,5...
Svar
3
· Visningar
1 243
Senast: diny
·
E
Foder & Strö Hur mycket kalk ska man ge en häst på ca 600-650 kg?
Svar
9
· Visningar
1 463
Senast: Kirre
·
Hästvård Jag precis som många andra kallblodsägare har en herre med ganska rikligt med hovskägg. Detta medför att det ofta är svårt att hålla... 2
Svar
37
· Visningar
3 665
Senast: Balans
·
S
Hästvård Hej! Jag hoppas att ni här kan hjälpa mig lite med problem jag har med min häst. Om en månad ska hästen tillbaka till sin rätta...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Persikan
·
Hästvård Förlåt, vet att barfota är diskuterat aldelles för många ggr redan... Men nu sitter jag och funderar på vad/hur jag ska göra med min... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 098
Senast: axel
·
F
Hästvård Är liniment racing lämplig att ta på ryggen efter arbete?
Svar
6
· Visningar
918
Senast: Iza
·
Hästvård Om det är odlat korn (jag tror det är korn) i år och man skördar det som vanligt osv. Kan man ha hästarna på bete där nästa år eller...
Svar
13
· Visningar
1 310
Senast: Kika
·
A
Hästvård Nu har min häst varit halt till och fråga ganska länge. Det är i ena frambenet, och ingen vet vad det är. Har haft massör ute några...
Svar
9
· Visningar
1 419
Senast: tenesie
·
R
Hästvård har ett halvblodsto mkt pigg och glad men har sedan tidigt i våras varit mkt stel i bak har nästan inte gått att sko henne i bak och i...
Svar
2
· Visningar
594
Senast: red cap
·
O
Hästvård Har ett svårlastat sto, som nu är hos sin fodervärd pga att jag har fått barn. Ska hem om ett tag, kontraktet gick ut 1 juli... 5 6 7
Svar
128
· Visningar
10 165
Senast: OzzyN
·
M
Hästvård ska hämta hem ett halvblod på 24år, går på bete nu är ganska rund o go.Frågade vad för foder utöver hö hon fått, hon har fått kornkross...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: Masse
·
F
Foder & Strö någon som har använt/använder sig av dynavena att fodra med? hur funkar det? jag har hört att det skulle vara ett väldigt bra...
Svar
1
· Visningar
701
Hästvård :crazy: undrar hur en förgiftning visar sej på hästen , om den skulle ha ätit sprängört eller de som ser ut som den ,, ngn som vet vad...
Svar
2
· Visningar
2 155
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Hur mycket olja kan man ge en häst, dvs maxgiva per 100 kg häst? Har hört av en foderrådgivare från krafft att 4 dl/dag (0,7-0,8 dl /...
Svar
4
· Visningar
1 959
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Undrar vad man kan ge sin häst för vitaminer/kraftfoder för att hon ska bli pigg utan att hon blir tjockare. Hon kommer motioneras...
Svar
9
· Visningar
966
Senast: Ciisssii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna