Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst fick ett sår när hon gick omkull i hagen, ganska djupt men inte så stor. Hon var svullen ngr dagar och ömmade, tog det lugnt...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: Midnightwalker
·
Foder & Strö Hej på alla klolka! Nu är det såhär att min stallkompis pappa skall tillsammans med hans kompis slå hö på ett par åkrar åt oss *gratis...
Svar
4
· Visningar
5 448
Senast: Strajder
·
G
Hästvård Ja, nu är det så att min häst har blivit jämntjock på båda kotorna bak... Brukar rida ca 6 dar i veckan, men eftersom mitt knä gått...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: scesar
·
T
Hästvård Köpte en liten korsningsponny för ett tag sedan och nu idag när jag var ute i hagen hos henne så ser jag när hon går och betar att när...
Svar
9
· Visningar
1 054
Senast: jemeni
·
B
Hästvård Hejsan! Är det någon här som använder Switch(vet ej hur det stavas:))på era hästar? Jag har hört att det ska vara jättebra....Kan man... 2
Svar
24
· Visningar
2 183
Senast: malinsky
·
J
Hästvård Hej, Mitt ena sto har fått några små sår. Sedan upptäckte jag igår ett större (som en femöring) sår strax ovanför karleden med...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: white socks
·
Hästvård Min unghäst på två år har naturligtvis alltid gått barfota. Men hon har inte hanterats eller motionerats något av uppfödaren. När jag nu... 2
Svar
26
· Visningar
2 829
Senast: Boj
·
Hästvård Igår stod jag och tittade våran ridtravare i ögonen för jag tyckte hon såg konstigt ut. Hästen är för övrigt 17 år gammal. Hon har en... 2
Svar
22
· Visningar
4 782
Senast: Sikfjarden
·
C
Foder & Strö Har en häst som haft fång i februari och april, ska nu inte gå på bete/gräs denna sommaren utan utfodras med hö istället. Nu har vi det... 2
Svar
21
· Visningar
2 555
Senast: 95johsv
·
D
Hästvård Behöver hjälp fort! Solexem hur vanligt är det på connemara??? Och är det något dom fööds med eller är det något dom utvecklar??
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: Deronia
·
Foder & Strö Hoppas denna tråden hamnar rätt ! Jag har av en bonde beställt hö. Jag misstänker att det höet kommer ifrån en jättehage där hästar...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: SaraXX
·
Hästvård Skulle någon av hovisarna som är här kunna lägga in en bild på en barfotahäst. Alltså en bild på en barfotahäst verkad av en... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
32 970
Senast: Zab
·
M
Hästvård Min pålle åt för ca tre timmar sedan ouppblöt betfor, men inte allt för mycket, tror jag inte. Hon kom åt säcken, men det var mycket...
Svar
1
· Visningar
812
L
Hästvård Jag funderar på att kastrera min 14-åriga hingst. Tror ni man kan göra det och blir det någon skillnad? Som det är idag så är han mycket...
Svar
6
· Visningar
1 423
Z
Foder & Strö Har fått hem en 6 årig D-ponny som ska lägga på sig en massa muskler. Få ork & styrka. Vill ej ge havre för huvudet än så länge. Hon är...
Svar
3
· Visningar
896
Hästvård Hämtade idag in min Shettis från hagen så jag skulle rida min stora häst. Shettisen gick väldigt vingligt och stappligt, första tanken...
Svar
17
· Visningar
1 898
Senast: Ganesco
·
T
Hästvård ´Släppte mina hästar på bete i går. Men mitt sto vägrar äta... Hon åt i sin box innan vi hämta de henne ca 4 kg silage.. hon fick...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: HarryBarry
·
Hästvård Hejsan, jag undrar nu i värmen om hästens kroppstemperatur påverkas av yttertemperaturen. DVS, kan hästen få högre kropps temp om det är...
Svar
3
· Visningar
2 062
Senast: Boj
·
Hästvård På Ridsportförbundets hemsida står det ; Och jag har fått "lära mig" att man ger spruta, väntar 4-6 veckor, och sedan ger man en...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Wysiwyg
·
Hästvård Om hästen har stått en längre tid, eller iaf inte jobbat särskilt hårt, är det då större chans att hästen går igenom besiktning och...
Svar
16
· Visningar
1 545
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka