Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hur får man bort blister? Min foderhäst har fått blister på frambenen. :/
Svar
1
· Visningar
806
Senast: gulan
·
Z
Foder & Strö Det borde ju vara bäst att blötlägga kross korn? Eftersom det dammar så mkt? Jag har börjat göra det nu & jag blöter det på kvällen så...
Svar
2
· Visningar
1 306
Senast: zoowie
·
Hästvård Jeg tror jeg la denne riktig, hvis ikke så bare flytt tråden :) Jeg ser flere her inne snakker om hestens "sporrar", gjerne i samsvar...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: smulemor
·
Hästvård Jag vill höra andras åsikter om man ska plocka hästens kastanjer eller inte? Jag själv pillar bort dom regelbundet på mina hästar. Men... 2
Svar
23
· Visningar
2 965
Senast: bollen__
·
B
Hästvård Min häst är en korsning mellan nordsvensk/ardenner så hon är stor och tung. På natten ligger hon ner i boxen. Vet inte om det kan vara...
Svar
9
· Visningar
2 378
Senast: Boyen
·
Foder & Strö Måste brar fråga om jag har fått till det rätt ang. ts-halten i hösilage. Vi säger att ts-halten är 50%, menas det då att t.ex. en häst...
Svar
15
· Visningar
2 459
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Min gamla herre fick fång i januari. Har nu börjat att sätta igång lite smått. Poängen nu är att han är väldigt mager (har haft...
Svar
10
· Visningar
951
Senast: Carolrita
·
L
Hästvård Hej, Alla ni som har (kamera/rörelsedetektor etc)övervakning på stall, hagar, transport - lösning, pris, märke/firma? Tacksam för tips...
Svar
1
· Visningar
688
T
Hästvård Skall hämta en Shire om några veckor för att ha under sommaren men har börjat tänka om...eller tänka till snarare. Åker ut till... 2
Svar
28
· Visningar
2 977
Senast: __Stilett__
·
T
Hästvård Min häst börjar bli farligt tjock nu och går med munkorg i hagen. Men jag vill ställa in honom i boxen några timmar, dels för att låta...
Svar
11
· Visningar
2 401
Senast: gulan
·
J
Hästvård Vi har ett shettissto på 15 år som har problem med sina tänder och har raspats några gånger sedan hon kom i vår ägo. Nu funderar jag på...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: hillevie
·
Hästvård Jag undrar vad ni använder för medel mot mugg. Min häst har nämligen fått det =( 2
Svar
21
· Visningar
5 515
Senast: trond kalle
·
T
Hästvård Min 2-åring ligger mitt i gassande solsken i den enda sandgropen i hagen och svettas och sover och det gör hon OFTA! Varför inte...
Svar
7
· Visningar
1 151
Senast: tirnanog
·
M
Hästvård Min häst konstaterades för ett år sedan vara rejält sulöm. Först var det så illa att vi trodde att det var fång, men det visade röntgen...
Svar
4
· Visningar
2 036
L
Hästvård Nu är det konstaterat, min häst har spatt! :( Veterinären pratade om att börja med att "spattsko" honom, om jag inte missminner mig...
Svar
11
· Visningar
2 685
Senast: loch
·
S
Hästvård Hej, jag måste bara få skriva av mej och få dela mina tankar. Jag får ta det från början. Det här som jag talar om nu är en ridskola... 2
Svar
34
· Visningar
4 194
Senast: _sandrooo_
·
Hästvård Stretchar ni era hästar? Varför och när började ni? Har ni märkt någon skillnad (positiv/negativ)? Hur brukar ni gå tillväga, dvs. hur...
Svar
15
· Visningar
1 189
Senast: Baroya
·
H
Hästvård Jag undrar om någon här vet vilka av humanmedicinens Nsaid-läkemedel som är testade på hästar? En av mina kompisar har använt Pronaxen...
Svar
15
· Visningar
3 799
Senast: hippie
·
N
Hästvård Undrar om någon kan hjälpa mig... Min shettis har fått fång:cry:.. har ägt honom i 3 år och han har inte haft fång innan.. Andra somrar...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Nykvist
·
I
Hästvård Heej, jag är Medryttare på en D-ponny och jag undrar varför han är så konstig, för ena dagen hostar han när vi ska rida och snorar lite...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Jayzon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka