Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård En av våra inackorderingars ägare har hjälpt mig med min hästs hovar under en tid nu, paralellt med hovslagare. Hon är inte utbildad...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: Ashira
·
Hästvård Hej!! ... långt.... Jag har problem med min shettiskilles hovar. Det började förra året då han börja ömma på grusvägen väldigt...
Svar
12
· Visningar
2 300
Senast: tinafinis
·
J
Hästvård Vad kan orsaken till dålig fällning vara? Tvåårig shettis som fortfarande har stora delar av vinterpälsen kvar:eek: Han ryktas om...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: Jeeves
·
N
Foder & Strö Alltså min första fråga är det kanske lite blondinvarning på ;) MEN... jag ställer den ändå! :D Kan man överhuvudtaget orka flytta på... 2
Svar
24
· Visningar
1 881
Senast: Masse
·
Hästvård Ja precis som det låter, har någon erfarenhet av detta och i så fall vilket syfte användes den? Lär ska vara ett flytande foder...
Svar
2
· Visningar
2 447
Senast: Boj
·
T
Hästvård Ja, vad dammar minst, spån eller torv? Vilket är dyrast att inhandla? Vilket är lättast att mocka? Fördelar/nackdelar? Bryts torv ner...
Svar
17
· Visningar
3 578
Senast: lizan
·
Hästvård Jag undrar om ni fångexperter där ute kan hjälpa mig. När man har släppt en häst på bete och har vänjt in så gott man kunnat kan det...
Svar
15
· Visningar
1 213
Senast: loch
·
S
Hästvård Jag har min älskade gamla 27 åriga ponny utlånad på foder. Jag blev stolt skötare på honom på ridskolan 1992, sedan köpte jag honom för...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: annso80
·
Hästvård Ska försöka göra detta kort: Fick en foderhäst i februari. När han kom var han smal, tanig och omusklad, ganska kantig på alla vis...
Svar
6
· Visningar
1 158
Senast: Zab
·
F
Hästvård Hejsan! Veterinären var idag och såg på min häst..visade sig att han troligtvis har en ledskada i knät :( hon spruta in kortison å gedde...
Svar
5
· Visningar
1 403
Senast: Twigs_Honey_
·
S
Hästvård Min ponny har fått ett stort bett av en annan häst i hagen för ca.2-3 veckor sedan. Nu har jag släppt henne på bete, och flugor har... 2
Svar
21
· Visningar
2 665
Senast: straaawberry
·
H
Hästvård när jag kom till hagen sent i tisdags kväll så va ena halvblodet rejält halt igen (vi har nog snart klippkort :angel:) :( denna gången...
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Hejsan! Jag behöver alla råd och tips jag kan få, snälla hjälp mig, jag blir snart tokig på det här. Sommaren 2005 fick mitt...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: loch
·
E
Hästvård Vet inte riktigt var jag ska lägga detta, men chansar på här. Besiktigade en häst i måndags, som reagerade på böjprovet. På höger fram...
Svar
16
· Visningar
2 153
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Köpte en häst från island, fick hem honom i början av april. Han skiter grönt och det är helt löst, kunde lika gärna kissa. Fick tipset... 2
Svar
22
· Visningar
2 038
Senast: kickikompis
·
Hästvård Har en häst i stallet som har varit förkyld nu i ca en vecka. Snorat lite lätt, men annars pigg och glad. I söndags började den hosta...
Svar
4
· Visningar
1 150
Senast: Brynhilde
·
E
Hästvård Nu vill jag ha råd och tips eftersom jag själv inte är så duktig på hovar. Min nya häst kom till mig (eller ja, jag har henne på lån men...
Svar
14
· Visningar
1 396
Senast: Egonson
·
Foder & Strö För ett tag sedan läste jag en tråd där det var någon som undrade vad man gav sina föl/unghästar. Och jag blev väldigt förvånad över att...
Svar
15
· Visningar
1 872
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Kan hästen bli beroende av foderjäst? Försvinner effekten om man ständigt ger det? Jag ger påller foderjäst nu sedan någon månad...
Svar
12
· Visningar
2 720
Senast: HelenaHandberg
·
A
Foder & Strö Min 4 åring går inte upp i vikt! Han är inte "smal" men det skulle inte göra ngt om han la på sig ett par kilo om man säger så. Han...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Ancor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Leverera valp vid 12 veckor?
  • Uppdateringstråd 31