Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Mitt halvblod har det senaste året varit jättefin i rygg musklerna! Jag har nu börjat se att han blivit väldigt svank och bukig... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 216
Senast: tgd
·
P
Hästvård min systers häst har drabbats av astma, idag behandlas han med ventipulmin men när man slutar med behandlingen blir han genast sämre...
Svar
8
· Visningar
1 793
Senast: reykurboy
·
P
Hästvård Var hittar man nummer till närmsta distriktsvetrinär, nummer för akultfall och nödslakt osv? Känns som om det skulle vara bra att ha...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: Alexandra_W
·
N
Hästvård Idag va min hovslagare ute och skulle sko mitt fullblodssto.Hon är lite bråkig med bakhovarna,rycker o tramsar.Nu va olyckan framme...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: NinaFallstrom
·
Foder & Strö som rubriken säger. vi har hö brist på mitt stall. det kommer inte räcka tills det nya höt kommer... det kommer inte nytt förän efter... 2
Svar
36
· Visningar
2 738
Senast: remmis
·
F
Hästvård ja, nu har equterapeuten varit ute, det enda han kunde hitta var stel och öm halsmuskel på ena sidan, orsakat av att han belastar en a...
Svar
5
· Visningar
1 521
Senast: hillevie
·
D
Hästvård Jag undrar om det är någon som kanske har en aning om vad det är med min ena häst? Det är som så, att när jag kratsade hovarna igår...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: Denzel
·
Foder & Strö Finns det något särskilt man kan behöva tänka på vid utfodring med nyskördat hö? Och hur ser fruktanhalten ut i hö, jämfört med när det...
Svar
8
· Visningar
2 323
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Jag tillhör de som anser (ansett?) att det ska extremt mycket till för hästarna ska bli tjocka i benen av för mycket protein. Dvs jag...
Svar
19
· Visningar
4 698
Senast: Alexandra_W
·
D
Hästvård Hur mycket stämmer sådana där viktmåttband egentligen? Nån som har någon erfarenhet? Jag har en varmblodtravare som enligt bandet vägen... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 908
Senast: dolphinsmile
·
Hästvård Detta kanske är en heldum fråga eller så är det så komplicerat att det inte går att ta upp i en enkel tråd för en så enkel amatör som...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: Boj
·
Hästvård Var på återbesök på ATG med min ena häst. Förra gången konstaterade de knäledsinflamation bägge bak och det behövdes inte ens böjprov...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: Scilla
·
Foder & Strö Hur många timmar tycker ni att hästen kan stå inne utan grovfoder? Jag vill gärna ta in min häst ett par timmar om dagen, då hon blir... 2
Svar
21
· Visningar
1 711
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Min häst är nästan helt pälslös i ena karlleden och lite på ballarna sen han hade mugg för ett tag sedan. Den är nu helt borta och... 2
Svar
25
· Visningar
2 095
Senast: flurrizen
·
S
Foder & Strö Sökningen funkar av nån anledning inte för mig så ber om ursäkt ifall det här redan varit uppe, vilket jag antar.. Men, nån som har...
Svar
4
· Visningar
3 517
Senast: Royal
·
Hästvård Lite, lite hostig men annars pigg. Vad ska jag göra? :confused: Kan det hänga ihop med överkänslighet mot insektsbett (får mjuka...
Svar
2
· Visningar
2 823
Senast: LuckyBoy
·
Hästvård Hej! Jag undrar om det är vanigt att hästar med bärrandsröta blir halta? någon som har erfarenhet av detta och kan beskriva symptomen...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Egonson
·
Hästvård Vad vet ni om Kvarka? Symptom, besvär, behandlingar...ja vad som helst, fakta om kvarka... 2
Svar
35
· Visningar
10 082
Senast: Koppen
·
Hästvård Vetrinären var ute hos min häst idag (utlånad på foder) pga att hon varit halt i ca två månader till o från. Hon har gått på... 2
Svar
22
· Visningar
1 847
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av igångsättning efter en mindre (?) senskada? Hästen har skrittats dagligen på små promenader och är nu...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V