Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Har nu läst alla trådar där de traditionella ryttare vs naturlig hästhållning krigar mot varann. Tycks inte finnas något slut. Men en...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: Lavinia
·
C
Hästvård ..finns det något samband mellan det? Att hästar kan få fång efter, pga avmaskning? Någon som hört talas om det eller varit med om det... 2
Svar
33
· Visningar
7 300
Senast: Madick
·
Hästvård Ja ni ser frågan. :p Jag har köpt en stor kartong med hundkex men vovven tyckte inte alls dom var särskilt goda. Har läst på asken... 2
Svar
21
· Visningar
2 597
Senast: skuggi
·
S
Foder & Strö Hur lång tid ska det ha gått från höskörd innan det går att fodra hästarna med höet? Har för mig att jag hört 5-6 veckor någon gång...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: ang
·
Hästvård Kort: Hästen började halta runt jul, 2006. Då var det en hälta på vb, och diagonal hf. Klinikbesöket visade spatt på vb, så vi antog att...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: caballus
·
K
Foder & Strö Finns det tillräkligt mycket fosfor i marken nu? Alltså rötter, barr, kvistar och allt annat som naturen har att ge? Jag ger...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: kristalia
·
Hästvård JAg har grunnat på hennes symptom sen i höstas då hon avlivades pga djurskyddskäl. jag köper inte riktigt vets förklaring men så var...
Svar
13
· Visningar
1 458
Senast: Sonic76
·
Hästvård Jag har insett att vill jag hålla min häst i en bra kondition så måste hon ha sulor. Hon går nu och söker väg när vi är ute och rider...
Svar
18
· Visningar
3 482
Senast: SO Hovslagare
·
Foder & Strö Min hingst har jag haft Mustang musli orginal till ett bra tag, men nu har han helt plötsligt slutat äta det och äter bara korn och...
Svar
13
· Visningar
1 703
Senast: Muddson
·
Hästvård Från t.ex. brodd, den har trampat sig, fått en spark eller liknande. Vad gör ni? (ja tvättar rent och sköter om såklart men sen?) Får...
Svar
2
· Visningar
659
J
Foder & Strö HUr många ug går det på ett milligram samt gram?
Svar
6
· Visningar
1 305
Senast: Jaba
·
Hästvård Eller ja, precis bakom sadeln o ngra dm till. Min unghästs far har en gammal betäckningsskada som gör att han muskler där kan bli lite... 2
Svar
21
· Visningar
13 213
Y
Hästvård Hej! Nu har min medryttarponny blivt halt :cry: Vad är det bästa att göra? Åka in till veterinären direkt eller avvakta och se om det...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: annelie
·
Hästvård Såg att dom fått A2 virus på romme här,och att dom har isolerat ett antal hästar..5 av 6 proffsstall är smittade.. Trist.
Svar
2
· Visningar
750
Senast: sheerona
·
L
Hästvård hejsan, när min häst står i boxen så ställer han upp sig med bakbenen mot väggen och tycker upp hovarna, så att han står på "tå"...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: sheerona
·
N
Hästvård hej min pålle trampar av sog skorna hela tiden och då följer alltid halva hoven med :S och så blir det jätte svårt att sko om honom... 2
Svar
21
· Visningar
3 436
Senast: kenneth
·
H
Foder & Strö Jag skulle vilja ha mer info från er som använt detta en tid till era hästar. Fungerar det som reklamen säger? Eksemhästar, blir de...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Gauti
·
M
Hästvård Har letat länge efter en trevlig korsningsponny och har nu ev. hittat en, ett korsningssto (bl a islands-) som på beskrivningen låter...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Hej alla! Nu är jag alldeles förvirrad :confused: Har varit inne på både freefarm och hippocampus för att få reda på behoven till...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: ameo
·
Hästvård Hej!!! Läste för en tid sen om folk som köper upp hästar här i Sverige billigt under 10.000 och sedan kör dem till Italien under... 2
Svar
27
· Visningar
3 574
Senast: rocki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka