Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård Ridklubben i min stad har idag fått provsvar att det är Virusarterit (EVA) som hästarna fått! Våra hästar har ej varit i kontakt med...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: Wilma
·
Hästvård Då har hovis varit ute och jag passade på att be honom om att göra 4 broddhål per hov och sätta i blindbrodd. Så försvann kylan och jag...
Svar
7
· Visningar
966
Senast: Goldi
·
A
Hästvård Har ALDRIG haft en häst med svullna ben tidigare, men när jag kom till stallet på lördagkväll så stod hästarna inne. Vi skulle ut och...
Svar
10
· Visningar
6 961
Senast: Saint
·
M
Foder & Strö Ja, frågan är densamma som rubriken. Var köper ni ert kraftfoder?
2
Svar
27
· Visningar
2 313
Senast: Lazio
·
C
Foder & Strö har ett fbl sto som är hopplös att hålla hullet på. Köpte henne för ett par år sedan från banan och redan då såg hon hemsk ut. Hon är...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 033
Senast: Gazzan
·
M
Hästvård har en varmblodig travare på 11 år som blivit fel skodd . och när nya hovslagaren var ute så sa han att det hade påbörjats en...
Svar
5
· Visningar
1 641
Senast: MaLu
·
S
Foder & Strö Så här är det: Har en häst som fick fång 05, i år klarade han sig. Jag har varit jättenoga och han har knappt gått på bete - först nu...
Svar
7
· Visningar
1 120
Senast: samtson
·
J
Hästvård Om man klipper sin häst hur gör ni sen med täcken. Jag har alltid vintertäcke på vintern men funderar på det med halstäcke nu om jag...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: vansinnet
·
Z
Hästvård finns det någon som vet vad man kan göra åt man o svans som alldrig växer? våran arabhingst ser ut som han gjorde när han var 3 år...
Svar
9
· Visningar
1 108
Senast: Casper
·
P
Foder & Strö Såg i foderbutiken att det var specialerbjudande på detta foder. Någon som har erfarenhet av det?
Svar
17
· Visningar
1 563
Senast: Taladinn
·
L
Hästvård Min häst har precis kommit till Sverige från Brasilien, resan var lång, 6 dagar, och han åt och drack mycket lite under dessa dagar. Han...
Svar
11
· Visningar
1 641
Senast: landkid
·
L
Foder & Strö Har ett sto (fölade i somras) som har svårt att hålla hullet, hon får fri tillgång till hö, och mycket hippo, betfor, lucern...är det...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: cardett
·
Hästvård Om man har en hosthäst som behöver en så bra miljö som möjligt (så dammfri och fuktfri luft som möjligt), fungerar det då att ha...
Svar
14
· Visningar
1 463
Senast: Roheryn
·
E
Hästvård :confused: Jag hoppas att det finns nån hovis här som kan svara på vad som kan vara fel på min pålles hov. Halva hoven är varm (på...
Svar
6
· Visningar
800
Senast: Embla_o_Kanon
·
C
Hästvård Måste bar skriva av mej...:angel: Jag ringde precis min hovslagare. Han är jätte snäll och trevlig, nogrann och duktig på sitt arbete...
Svar
14
· Visningar
1 123
Senast: suisyola
·
S
Hästvård Var på hoppträning förut idag, det gick bra, lite över medelbra..Hoppade lite större hinder och så och min häst kändes fräsch och ganska...
Svar
18
· Visningar
2 052
Hästvård För 10 veckor sedan så kom jag en morgon och upptäckte att den vackra dressyrfuxen var vedervärdigt halt. Ut på stallbacken! Där blir...
Svar
6
· Visningar
8 349
Senast: Lejonelle
·
W
Hästvård hej, undrar vad ni tycker om permenent bädd och hur mycket torv och kalk går det åt? har halm nu men funderar på permenent bädd till...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: elle12
·
L
Foder & Strö hejsan! är ute och letar efter en foder häst men det är tydligen väldigt svårt att få tag i en häst ... men iaf har hittat en mkt fint...
Svar
7
· Visningar
1 213
Senast: rocki
·
D
Foder & Strö har räknat ut foderstaten, och allt är bra och precis som jag vill ha den.. men det är för lite magnesium! extra magnesium är också lite...
Svar
16
· Visningar
1 509
Senast: stop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp