Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja jag vet att det är bra för hästen att äta ofta så det behöver vi inte gå in på något mera... Det jag fundera på är när man ger 5-6...
Svar
4
· Visningar
1 709
Senast: Yrja
·
Hästvård Vad funkar på betesgående hästar? Dvs långtidsverkande medel. Unghästen blir biten i bogen av de små äckliga flugorna. Finns det något...
Svar
19
· Visningar
5 455
Senast: MaRomer
·
Hästvård Hur hade ni gjort? Jag har en 20-åring som har haft det tufft de senaste åren. Hon har haft kolik, allvarlig foderstrupsförstoppning...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 792
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Nu söker jag männsikor med egna erfarenheter angående SI-leder. Jag vill dock bara höra positiva händelser. Folk som ser avlivning...
Svar
12
· Visningar
1 510
Hästvård Vad skulle ni sägq om följande avvikelse: "Lite utåtroterad framknä, inom normala gränsen." Går det att förutspå ev betydelse på en...
Svar
9
· Visningar
1 258
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra...behöver ideer! :confused: Har en 3 årig arab valack ca 150 i mankhöjd växer ännu. Han får nu 6 kg...
2
Svar
30
· Visningar
3 696
Senast: Buck
·
Hästvård Försöker klura ut vad min welsh mountain kan väga. Han är drygt 120 och ganska rejäl. Ni som har vägt eran ponny av ungefär samma stl på...
Svar
3
· Visningar
5 988
Hästvård Någon som vet vad hovled/hovleder samt kotled heter på spanska? :)
Svar
2
· Visningar
538
Senast: Eloise
·
Hästvård funderar på hur "länge" man kan lämna en Box omockad? Säg att jag mockar lördag morgon kl 8 och nästa gång kommer jag till stallet...
2
Svar
29
· Visningar
2 621
Senast: Miljon
·
Foder & Strö Någon som är duktig på vad som gäller för lucernhack/stråvärde/sysselsättning/tarmfunktion? Vi har en äldre häst som i perioder är...
Svar
6
· Visningar
2 771
Senast: HannaW
·
  • Låst
Hästvård Jag flyttade till nytt stall för knappt en månad sen. Gjorde träckprov i veckan inför betessäsongen. Gjorde ingen extra odling. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 548
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag försöker klura ut hur jag ska göra med mineraler för min shettis när han går på bete. Han har både eksem och har haft fång. Nu...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 940
Hästvård Har just blivit med kycklingar och och vill ha mamma Höna med kycklingarna för sig själv ett tag. Vågar jag låta dem bo i hästens...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: Rosie
·
Hästvård Ni som har hästar med knottallergi, har de redan börjat klia sig nu? Eller brukar det ta ett tag in på sommaren, även om knotten är...
Svar
9
· Visningar
963
Senast: Twihard
·
Hästvård Har nu fått konstaterat att min häst har fått inflammation i kotleden på vänster bak. På röntgen syntes även en förslitningsskada...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: Amelia
·
Hästvård Hej ! Min ponny är ganska stel och även ganska gammal och skulle behöva något till lederna Jag har hört mycket bra om nyponpulver och...
Svar
11
· Visningar
1 120
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Har en fölunge som är 4 dagar som har fått fästingar. Finns det något medel som man får ha på föl? Eller kanske något man kan göra...
Svar
0
· Visningar
627
Senast: Jannie
·
Hästvård Min häst som för övrigt är fin i pälsen och inte har mycket päls har små kala fläckar utan päls. De är inte runda utan har annan form...
Svar
2
· Visningar
1 059
Foder & Strö Hej! För en tid sen så fick min valack mask, han är nu avmaskad efter grundens alla regler. Han tappade i vikt som tusan och fick råd...
2
Svar
27
· Visningar
1 707
Senast: Maria_81
·
Foder & Strö Jag har en 13-årig D-ponny som jag tycker ser lite tjock ut. Man känner revbenen som man ska på ovansidan av magen, men när man t.ex...
Svar
15
· Visningar
2 303
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp