Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Svar
0
· Visningar
185
Senast: Sockerbit
·
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Sockerbit
·
Foder & Strö Känner mig lite lost....Vår halvårsnya häst får inte bli smalare Enl foderstatprogram ligger foderstaten högt både i MJ o protein---men...
2
Svar
22
· Visningar
1 896
Senast: pewa
·
Hästvård Hej! Min häst har alltid haft några gallor ( finns även inskrivet i besiktningsintyget av veterinär). Dom verkar inte besvära hästen men...
Svar
2
· Visningar
555
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har fått tips att testa Duploskor på min häst med hovbroskförbening. Men hur funkar dem? Någon här med erfarenhet?
Svar
0
· Visningar
1 697
Senast: Twihard
·
Hästvård Jag vet att det finns jättemånga såna här trådar men jag tänkte fråga om en sak. Min hästs svans har blivit pissgul halva och nedåt...
2
Svar
28
· Visningar
5 042
Senast: Sporthorse
·
Hästvård En anläggning i min närhet har drabbats av kvarka, ett tiotal hästar har smittats. Anläggningen driver både ridskola, är öppen för...
2
Svar
39
· Visningar
3 889
Senast: niikon92
·
Hästvård hej! jag undrar om det finns hästschampo som gör så att den svarta färgen syns mer? endast på tävlingar och så, finns det något på typ...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Magnum
·
Hästvård Köpte en D-ponny i ädlare modell i början av januari. Han har nu blivit tunnare under våren och har kvar mycket vinterpäls.... Fäller...
Svar
8
· Visningar
926
Senast: Masse
·
Foder & Strö Min dotter ska åka på läger i 15 dagar i sommar och då kommer hennes ponny få vila. Hur gör vi för att ponnyn inte ska bli helt...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: Speedway
·
Hästvård Anonymt nick. Postar aldrig i de här forumen så om jag lagt tråden fel får moderator gärna flytta den. Vill börja med att säga att...
2
Svar
23
· Visningar
6 468
Senast: akleja
·
Hästvård Vad kan man göra när hästen hamnar i allergichock? Jag har kollat runt men inte hittat någon bra info om hästar som får allergichock...
Svar
4
· Visningar
1 302
Senast: Korven
·
Hästvård är de någon som har en häst diagnostiserad med cystor i bak knä? Hur fungerar dom i ridningen o vilka symtom har de visat om de har...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hejsan behöver lite input här känner jag. Jag står i den jätte tråkiga sitsen att mitt underbara sto skal tas bort. Nu har man hittat...
Svar
17
· Visningar
2 559
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Okej, ny på forumet och min första startade tråd...men vill ha lite input inför val av avlivningsmetod....Min högt älskade gamla farbror...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 731
Hästvård Jag antar att det finns flera liknande trådar men då jag inte hittat dem så provar jag här... Jag får hem en stor herre på 1,80 snart...
Svar
5
· Visningar
617
Senast: lil-sis
·
Hästvård Kastrerade min 3-åring för 2 v sedan. Läkningen går fint men det är givetvis fortfarande öppet. Mer på ena sidan. Minimal svullnad. Och...
Svar
2
· Visningar
2 083
Senast: Pallen
·
Foder & Strö Hejsan alla Bukisar! Nu vill jag gärna ha råd och tips på vad jag ska göra. Min häst hade mask här för ett par veckor sedan, vilket...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 646
Senast: Maria_81
·
Hästvård har en ponny som är halt i höger varv, men bara i traven, vet någon vad detta kan bero på?
Svar
5
· Visningar
2 440
Senast: hovtassfot
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp