Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst fick fång tidigt i våras pga för kraftigt hösilage och för lite motion. Hon fick ett litet återfall för någon vecka sen men det...
Svar
17
· Visningar
2 051
Hästvård Har en häst med mugg på ett bakben, har tvättat och behandlat i en månads tid nu, börjar ledsna på att det aldrig ger sig! Smörjer med...
2
Svar
21
· Visningar
6 406
Foder & Strö min pålle har hovledsinflammation just nu och har haft både knäled och kotled innan. jag vill nu börja ge henne ngn form att tillskott...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Klubbisen
·
Hästvård Hej! Någon som har bra tips på hur man kan få hästen att bygga muskler? Har en ponny som har lite ryggmuskler och skulle behöva bygga...
Svar
4
· Visningar
1 156
Senast: Linnpan
·
Hästvård Klippte min häst (helklippning) i september och december förra året, sen ingen mer gång. Sommarpälsen har kommit, men det är fortfarande...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: nothalfbad
·
Hästvård Jag har en sjuk häst som ska in till klinik om 5 dagar för undersökning i luftvägarna. Han blev väldigt plötsligt snorig och hostig...
Svar
2
· Visningar
879
Foder & Strö I mina analyser på hösilage finns det två olika värden för MJ respektive smbpr. Vilket ska man räkna på i foderstaten? Såhär ser det ut...
Svar
4
· Visningar
853
Hästvård uootäckte i år att min häst fått eksem så har köpt eksemtäcke (Rambo sweet itch hoody) och smörjer honom varje dag med MTG olja. Har...
Svar
11
· Visningar
1 608
Foder & Strö jag har en äldre Kwpn-valack, han blir 24 nästa helg. Han har alltid varit ganska lättfödd men samtidigt behövt ha mer protein än...
Svar
18
· Visningar
2 845
Senast: Lager
·
Foder & Strö Sommar, värme och successiv upptrappning av träningen. Och fröken häst vägrar att äta mat med salt i. Jag har haft henne i snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 033
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Har en äldre islandsherre som fått problem med en tand och faller ur ganska snabbt. Han har blivit undersökt av veterinär och jag blev...
2
Svar
21
· Visningar
2 366
Senast: smedsussie
·
Hästvård jag skulle öka dosen Prascend till min herre med 0,25. Men det är ju helt omöjligt att dela i fyra bitar?! Är det någon som har nått bra...
Svar
3
· Visningar
524
Senast: Saile
·
Hästvård I höstas bröt knottallergi ut på min häst. En kraftig sådan. Tidigare har vi bott på en blåsig slätt utan knott och därav har vi inte...
2
Svar
35
· Visningar
3 640
Senast: nullo-modo
·
Hästvård 1 Min häst har hovledsinflammation bägge fram och jag har börjat rannsaka mig själv vad jag gjort fel. kort resumé nioåriga sto bea...
Svar
1
· Visningar
724
Hästvård Hej, jag vänder mig till er med erfarenhet av häst/ar med KS. Jag undrar vad just era hästar hade för symtom som fick er att misstänka...
Svar
11
· Visningar
13 550
Senast: Terqa
·
Hästvård Nån som vet hur jag ska gå tillväga för att få reda på om/vad våra marker lider av? För 3 år sen hade vi 3 ponnies på markerna över...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Maddis71
·
Hästvård Någon som har tips på bra flugmedel som man kan använda på digivande sto och föl?
Svar
3
· Visningar
3 392
Senast: Maddis71
·
Foder & Strö Ni som har vinterhage och sommarhage. Hur gör ni för att vänja in era hästar på gräs? Hur snabbt? 5-10-15 minuter i taget? 10-20-30...
Svar
15
· Visningar
1 047
Senast: heidi maria
·
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Sockerbit
·
Svar
0
· Visningar
214
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp