Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård min isis är import från island och har sommar exem mot mygg och sol. Då hon kan stå i hagen och svettas jätte mycket när hon har täcket...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 965
Senast: Yrja
·
Hästvård Behöver lite tips. Har en 11 årig valack som sen tidigare kliat sig lite grann. Har alltid täckat i förebyggande syfte. Men nu har han...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: ainasoja
·
Hästvård Har en häst som sedan han kom hit har haft en jättemage. Han är dessutom väldigt tunn och insjunken över ryggen, så magen beror väl...
Svar
19
· Visningar
6 138
Senast: cello
·
Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Hästvård Hela stallet har gjort maskprov och idag kom odlingssvaret på stora blodmasken som visade att flera hästar är smittade. :( Stallet i...
Svar
9
· Visningar
3 821
Senast: Madick
·
Hästvård Alltså jag har alltid bara hört att så länge gallor är mjuka kan de vara lite hur som inkl stora. Nu pratar jag om de vanliga som jag...
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: Grazing
·
Hästvård Hur går avlivning på klinik till? Brukar de flesta hästkliniker ta emot häst för avlivning? Jag har googlat men inte hittat information.
Svar
6
· Visningar
1 730
Senast: kol
·
Foder & Strö Sitter med ett kg hö i frysen nu och vet inte vart jag ska skicka det :o. Höet kom väldigt plötsligt då bonden ringde igår och frågade...
Svar
7
· Visningar
1 001
  • Låst
Foder & Strö Läser i andra forum att B-vitaminet tiamin skulle ha delvis samma funktion som insulin och att hästar blir friska av rätt nivåer tiamin...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
21 316
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst har någon typ av allergi/överkänslighet som yttrar sig i klåda. Han kom i augusti förra året och var då helt sönderkliad och...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: lomuxx
·
Hästvård Hej, efter att ha sett några riktigt bedrövligt "vårdade" hovar i en annan tråd så vore det väldigt intressant att se bilder på era...
2
Svar
22
· Visningar
2 890
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Jahapp, där kom muggen tillbaka också. Verkar som min häst får mugg när hon går i en speciell skogshage, känns lite skit. Vet inte...
Svar
17
· Visningar
880
Hästvård Nu har jag haft min nya häst i tre veckor och han verkar alltid så stressad när jag borstar typ som ett litet ovant föl. Han är extremt...
Svar
12
· Visningar
1 198
Senast: mumin
·
Hästvård Hej! Min lilla röda häst lyckades få in en pinne i hoven, uppifrån, så ner via kronranden och ca 2-3 cm in. Detta hände i hagen och...
Svar
15
· Visningar
2 103
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag blir tokig snart! Har en häst med mycket dålig hovkvalitet, hovarna är som kex att spika i (har själv jämfört när jag slagit på...
2
Svar
39
· Visningar
8 047
Senast: mackan
·
Hästvård Hej, det är bra att hösten tuggar hö en stund innan kraftfoder ges vet jag ju.Men vågar man ge lucernpellets ( som ju klassas som...
Svar
2
· Visningar
477
Senast: Bufera
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 084
Senast: lil-sis
·
Hästvård Islandshäst som är uppstallad som i föbindelse med pälsfällning började klia manen (ca februari- mars) Vet man inte att hon har klåda så...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Yrja
·
Hästvård Min häst har fått ett sår baksida kota hf, ca 4x2 cm osäker på djup då det va svullet,inga fickor vad jag såg, tar ut vet, hästen halt i...
Svar
11
· Visningar
1 130
Hästvård Fröken häst är känslig i ryggen och blir lätt öm i länden, av allt från en sadel som inte ligger hundra till regn året om. Jag har ägt...
Svar
2
· Visningar
2 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp