Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård En fråga från en tjej i mitt stall;) Hej, min häst kom i förr går in med ungefär 6 små "knölar" med sårskorpor på i onsdags..!? Dom...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: Zandrah
·
Hästvård Om denna ligger fel får någon moderator flytta den. Hur gör ni med vatten till hästarna i hagen nu när frys graderna kommer?Jag vill...
Svar
11
· Visningar
1 902
Senast: Alvia
·
Foder & Strö Kan ni ge tips om hur man får hästarna att äta mineraler? Jag ger K---fts blå miner, som jag blandar i lite uppblött betfor...
Svar
12
· Visningar
874
Senast: terrific
·
Foder & Strö vad sjutton gör man åt en häst på fyra och ett halvt med en stor buk!!?? han får 5,5 kg hö och 1 kg halm. så jag tycker inte att han...
2
Svar
32
· Visningar
3 861
Senast: veronican
·
J
Hästvård Igår när jag kom till stallet upptäckte jag något oroväckande. :cry: Hur som hellst så hämtade jag honom från hagen, precis som...
Svar
15
· Visningar
6 339
Senast: josefajn
·
Hästvård En ET som kom ut till stallet sa att hönät ger hästar ryggproblem, Vad säger ni om det? Mina egna erfarenheter säger nej men jag är...
2
Svar
26
· Visningar
2 861
Senast: Messy
·
S
Hästvård Hej! Min unghäst har fått små "bulor" ( som myggbett fast hårda) under sadeln, undrar om ni har några tips om vad detta är? Kan det...
Svar
14
· Visningar
2 252
Senast: Murfus
·
Hästvård Dotterns pålle blev sprutad för andra gången i dag.Förra gången med cortison på båda bakkotorna,idag fanns det lite kvar på ena så då...
Svar
17
· Visningar
2 504
Senast: Zandrah
·
M
Foder & Strö Nu vet jag inte om jag har lagt det här i rätt forum. Men jag försöker... Utanför stallet så har bonden även höns, och han ger dom...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: Mallory
·
I
Hästvård Hej, min häst har haft en hovspricka ett tag. Den leder uppifrån kronranden å ner. Den är inte tjock. försökt med allt känns det som nu...
Svar
12
· Visningar
2 007
Senast: susanne
·
Foder & Strö vår analys på förstaskörden av hösilage: /kg foder torrsubstans: 71% smältbart råprotein: 56 g energi: 7,4 MJ ca: 3,8 g p: 2,2 g...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Korven
·
R
Hästvård Min valack har slutat kissa i boxen. Han kissar direkt när han kommer ut,han kissar med snoppen infälld. Kisset ser normalt ut och han...
2
Svar
28
· Visningar
2 226
Senast: Korven
·
F
Foder & Strö En för mig helt olösligt problem på vintrarna är det faktum att samtidigt som man måste fodra på hästarna för att de inte skall falla ur...
Svar
9
· Visningar
1 031
Senast: kacka
·
Hästvård Kan hästar få det av andra anledningar än tryck? För jag har hört att de kan uppstå "fiberknölar" eller vad min vän kallade dem. Det är...
Svar
6
· Visningar
1 179
Senast: minternet
·
Hästvård Har ni behandlat och isåfall varför och med vad? Har de slutat frusta nu? Har i dag varit på MK och tagit allergiprov pga alla...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Lillsillen
·
T
Hästvård Det ska tydligen finnas en "sjukdom" som kallas viliskog typ , någon som känner till den ?:confused: symtom ? att man kan operera vet...
Svar
7
· Visningar
1 031
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Måste göra en tandkoll på min häst. Ska man ta ut veterinären för detta, eller är det bättre med en tandläkare? Vi har alltid...
2
Svar
25
· Visningar
2 381
Senast: Lavinia
·
K
Hästvård Hej Idag när jag kom till stall för att longera min häst, så när jag skulle krafsa hovar så kändes det lite att kotled är små större...
Svar
6
· Visningar
3 804
Senast: Kissy
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av detta här ute? Mina erfarenheter har jag tydligen stoppat så långt bak i minnet att jag inte minns...
2
Svar
21
· Visningar
2 368
Senast: flashlight
·
Foder & Strö Står i ett stall med islandshäst o reagerade på att de får så lite foder är det vanligt bland islandshästar med så lite foder. Tex en 7...
2
Svar
37
· Visningar
2 326
Senast: Borkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp