Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Enligt DSM så finns en risk att barfotarapporten inte kommer att publiceras. Då DSM lever under nedläggningshot så prioriteras nu...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 182
Senast: Grållens vän
·
Hästvård min lilla häst ska få en medryttare. tjejen är kanon, rider mjukt och fint (så som jag vill). går både i skolan,jobbar och har häst...
Svar
5
· Visningar
1 152
Senast: sundance
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av Krafft Grön? Vad jag förstår så behöver man inte ge några extra vitaminer och mineraler om man ger...
Svar
14
· Visningar
1 093
Senast: milly
·
Hästvård hmm Betty har börjat klia svasroten på nätterna, eller om hon bara reser sig upp på nåt mysko vis. Men svansroten är rena skatboet på...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: sundance
·
Hästvård Jag ska ev. bli medryttarhäst på ett paintsto som nu har stått i ca fem veckor. Under sommarhalvåret rids hon regelbundet, men nu under...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: danilo
·
S
Hästvård Är det någon som har några bra tips på hur jag ska träna upp musklerna på min unghäst rygg och bakben?
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: sundance
·
S
Hästvård Kom till stallet idag och märkte att min prinsessa hade/hade haft näsblod igen. Men jag förstår inte... Har haft henne i tre år...
Svar
13
· Visningar
3 332
Senast: sundance
·
Foder & Strö Har Linfrökaka ungefär samma positiva effekt på tarmar som Betfor?
Svar
11
· Visningar
3 738
Senast: Isafold
·
S
Hästvård Har ett 12 årigt sto som kom hem från fodervärden i april. Jag gjorde en besiktning när hästen kommit hem och hon hade 3 graders hälta...
Svar
8
· Visningar
1 120
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö hej jag är nyfiken på hur ni gör! har ni vaccinerat era??? hur mycket ger ni per dag??? blandar ni med hö???? vad ger det för effekt...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Piggelurven
·
D
Hästvård En häst som haft borelia men friskförklarats... kan denna få några "men" i efterhand??
Svar
3
· Visningar
720
Senast: Lillsillen
·
Foder & Strö Årets hö är köpt, hemkörd samt analyserat. Fick resultaten idag som ligger på 8,3 MJ/kg foder och 80 g smb råprot/kg foder. Vad i hela...
Svar
17
· Visningar
1 400
Senast: Fredag
·
R
Foder & Strö Har tidigare bott i både Tyskland och Schweiz och alltid reagerat på hur lite hö dom ger hästarna men gärna öser på med kraft foder...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 042
N
Hästvård Flyttade min häst till ett annat stlal i början av september å köpte en ny sadel strax innan.. en griffin haflinger syntetssadel...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: Hedda_007
·
Z
Hästvård Hej, jag har ett welsh mountain sto här hemma som alltid varit en "hosthäst". Vi har prövat vitlök och massa andra knep, veterinär har...
Svar
5
· Visningar
738
L
Foder & Strö Jag kan inget om värderna på hösilag och hö. Är detta något att ha ? Hösilagets värde: Torrsubstans: 57 % Smältbart råprotein...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: milly
·
Hästvård Oskar hade aldrig varit vaccinerad när vi köpte honom,nu har han fått först 1 spruta kombinerad stelkramp/influensa vaccin och sedan en...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: ang
·
Foder & Strö Har en unghäst som är sjuk och har blivit rekommenderad att ge henne groddolja (OBS! inte vetegroddolja!) och Dolomitkalk som ska va...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: monell
·
Hästvård Vad gör en hästmassör åt en häst som är låst i olika delar av kroppen, bla bogarna? Har varit skeptisk mot såna metoder som ET pysslar...
Svar
6
· Visningar
2 053
Senast: _Blippan66_
·
T
Hästvård Har en fölmärr som slickar på kanterna till allt i boxen medan hon äter kraftfoder. Hon tar en tugga och sedan går hon till vattenkoppen...
Svar
4
· Visningar
1 300
Senast: Takpanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp