Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nya damen fick ju omgående en sårskada i karleden. Vet var ut och boostade stelkramp, konstaterade att det är sämsta stället att sy på...
Svar
18
· Visningar
2 553
Senast: Welsh
·
Foder & Strö Behöver lite tips, har hört olika. För att balen ska hålla sig så länge som möjligt (bortsett från väder och temp), ska man bara skala...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Coop
·
F
Hästvård Min lilla shettis som har varit skadad oc haft boxvila har börjat krubbita..:( Nu när hon inte har boxvila längre så har hon inte slutat...
Svar
11
· Visningar
1 198
Senast: ida.kar
·
M
Hästvård Min häst blev sparkad för ca 10 dagar sen, han blev svullen i benen, men inte halt, vet tyckte det var bra att han var ute i hagen och...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Villeroy
·
Foder & Strö Jag har tyvärr inte en mineralanalys för mitt hö. Funderar på om det är av stor betydelse om jag ger Krafft Blå eller Krafft Grön till...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: pinky
·
C
Hästvård Har en snart 8 mån gammal fölunge som av o till haft diarre allt från vattentunn till lösa bollar.Har testat att ge...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: Equilibrium
·
Hästvård Min häst står på vila i sjukhage pga hovledsinflam. på båda fram och knäled hb. Hämtade bark till sjukhagen som var ganska lerig och dt...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: Moheed
·
U
Hästvård ja kanske överreagerar lite..men min häst ena bakben va lite varmare än de andra idag. haltar inte, inget svullen, rör sej allmänt...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: TheOne
·
T
Hästvård Är lite intresserad av att köpa unghäst med detta det skall enligt ägaren försvinna men de vet inte hur lång tid det tar. Är det...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: superstar
·
K
Hästvård promenarar och håller på och lär känna en mkt SPECIELL häst.. ägaren till hsäten vill att jag ska tävla han i hoppning men jag är mkt...
Svar
14
· Visningar
1 283
Senast: Krulidut
·
W
Hästvård Ridklubben i min stad har idag fått provsvar att det är Virusarterit (EVA) som hästarna fått! Våra hästar har ej varit i kontakt med...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: Wilma
·
Hästvård Då har hovis varit ute och jag passade på att be honom om att göra 4 broddhål per hov och sätta i blindbrodd. Så försvann kylan och jag...
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: Goldi
·
A
Hästvård Har ALDRIG haft en häst med svullna ben tidigare, men när jag kom till stallet på lördagkväll så stod hästarna inne. Vi skulle ut och...
Svar
10
· Visningar
7 448
Senast: Saint
·
M
Foder & Strö Ja, frågan är densamma som rubriken. Var köper ni ert kraftfoder? 2
Svar
27
· Visningar
2 461
Senast: Lazio
·
C
Foder & Strö har ett fbl sto som är hopplös att hålla hullet på. Köpte henne för ett par år sedan från banan och redan då såg hon hemsk ut. Hon är... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 268
Senast: Gazzan
·
M
Hästvård har en varmblodig travare på 11 år som blivit fel skodd . och när nya hovslagaren var ute så sa han att det hade påbörjats en...
Svar
5
· Visningar
1 705
Senast: MaLu
·
S
Foder & Strö Så här är det: Har en häst som fick fång 05, i år klarade han sig. Jag har varit jättenoga och han har knappt gått på bete - först nu...
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: samtson
·
J
Hästvård Om man klipper sin häst hur gör ni sen med täcken. Jag har alltid vintertäcke på vintern men funderar på det med halstäcke nu om jag...
Svar
6
· Visningar
987
Senast: vansinnet
·
Z
Hästvård finns det någon som vet vad man kan göra åt man o svans som alldrig växer? våran arabhingst ser ut som han gjorde när han var 3 år...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: Casper
·
P
Foder & Strö Såg i foderbutiken att det var specialerbjudande på detta foder. Någon som har erfarenhet av det?
Svar
17
· Visningar
1 634
Senast: Taladinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka