Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Dotterns pålle blev sprutad för andra gången i dag.Förra gången med cortison på båda bakkotorna,idag fanns det lite kvar på ena så då...
Svar
17
· Visningar
2 510
Senast: Zandrah
·
M
Foder & Strö Nu vet jag inte om jag har lagt det här i rätt forum. Men jag försöker... Utanför stallet så har bonden även höns, och han ger dom...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: Mallory
·
I
Hästvård Hej, min häst har haft en hovspricka ett tag. Den leder uppifrån kronranden å ner. Den är inte tjock. försökt med allt känns det som nu...
Svar
12
· Visningar
2 008
Senast: susanne
·
Foder & Strö vår analys på förstaskörden av hösilage: /kg foder torrsubstans: 71% smältbart råprotein: 56 g energi: 7,4 MJ ca: 3,8 g p: 2,2 g...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Korven
·
R
Hästvård Min valack har slutat kissa i boxen. Han kissar direkt när han kommer ut,han kissar med snoppen infälld. Kisset ser normalt ut och han...
2
Svar
28
· Visningar
2 231
Senast: Korven
·
F
Foder & Strö En för mig helt olösligt problem på vintrarna är det faktum att samtidigt som man måste fodra på hästarna för att de inte skall falla ur...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: kacka
·
Hästvård Kan hästar få det av andra anledningar än tryck? För jag har hört att de kan uppstå "fiberknölar" eller vad min vän kallade dem. Det är...
Svar
6
· Visningar
1 179
Senast: minternet
·
Hästvård Har ni behandlat och isåfall varför och med vad? Har de slutat frusta nu? Har i dag varit på MK och tagit allergiprov pga alla...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Lillsillen
·
T
Hästvård Det ska tydligen finnas en "sjukdom" som kallas viliskog typ , någon som känner till den ?:confused: symtom ? att man kan operera vet...
Svar
7
· Visningar
1 031
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Måste göra en tandkoll på min häst. Ska man ta ut veterinären för detta, eller är det bättre med en tandläkare? Vi har alltid...
2
Svar
25
· Visningar
2 384
Senast: Lavinia
·
K
Hästvård Hej Idag när jag kom till stall för att longera min häst, så när jag skulle krafsa hovar så kändes det lite att kotled är små större...
Svar
6
· Visningar
3 823
Senast: Kissy
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av detta här ute? Mina erfarenheter har jag tydligen stoppat så långt bak i minnet att jag inte minns...
2
Svar
21
· Visningar
2 369
Senast: flashlight
·
Foder & Strö Står i ett stall med islandshäst o reagerade på att de får så lite foder är det vanligt bland islandshästar med så lite foder. Tex en 7...
2
Svar
37
· Visningar
2 327
Senast: Borkan
·
Foder & Strö Vad är egentligen skillnaden mellan linfrö pellets och vanligt linfrö?
Svar
3
· Visningar
862
Senast: Masse
·
L
Foder & Strö Hej! I vilken takt bör man introducera lucern hackat strå till 400 kg häst som på sikt ska ha 1 kg per dag? Mvh Lotten__
Svar
3
· Visningar
925
Senast: Ylva86
·
U
Hästvård kan man rida med regnskållor? om hästen inte är påverkad mer än att de verkar klia lite? min häst har fått de på bringan nämligen..de...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Uddatyp
·
E
Hästvård I augusti fick hästen ett litet sår på baken (på skinkan, ca 5 cm från svansen på sidan liksom) , någon annan häst hade uppenbarligen...
Svar
15
· Visningar
1 466
Senast: Egonson
·
Hästvård Är det någon som har några tips på hur man får hästen att må bra i magen?? Har inte gjort några foderbyten eller något och tjoff nån...
7 8 9
Svar
171
· Visningar
10 915
Senast: Apollo
·
R
Foder & Strö Om jag ska ge fettrik, men stärkelsefattigt foder, vad ska jag ge då? :confused:
Svar
3
· Visningar
765
Senast: minschamamman
·
T
Hästvård Tänkte avmaska mot den nu, men måste alla hästar avmaskas samtidigt? Vi har de på lösdrift, 14 tunnland hage så den mockas ju inte...
Svar
2
· Visningar
581
Senast: Tiggertjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp