Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Mitt flb har idag haft Besök av Equterapeften. Han hittade lite grejer som jag skulle behöva diskutera igenom lite. Det han har haft...
Svar
16
· Visningar
2 643
Senast: cutty
·
Hästvård Jaha så är Novan halt igen :cry: och jag har givetvis minst 2 olika orsaker att välja på. Hon fick i sommras en hovledsinflamation vf...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: oanki
·
H
Foder & Strö Läst inlägget om salt, och kom då att tänka på att min häst aldrig, ch då menar jag aldrig slickar på sin saltsten, varför? Det är en...
Svar
13
· Visningar
1 042
Senast: ang
·
Hästvård Går det på något vis att få manen att växa på bara en sida på en väst vars man lagt sig på båda sidor? Den ligger lite mer på vänster...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: busigdemon
·
Foder & Strö Är det någon här som fodrar sin ponny med lusern? Kan man räkna det som ett "ponnyvänligt" foder för att få upp proteinet? Annars vet...
Svar
5
· Visningar
1 382
Senast: Linda.B
·
X
Hästvård Hyrponny? Hej! Det är såhär, att min ridskola ska läggas ner och ponnyerna ska antagligen hyras ut i ca ½ år för att ridskolan ska få...
Svar
11
· Visningar
1 204
Senast: pooutinoouti
·
P
Hästvård Hörde talas om guldskor idag för första gången vad är det för något som gör dem så bra ?
Svar
3
· Visningar
797
Senast: pooutinoouti
·
Foder & Strö Någon som vet pris på: Lucern hackat strå Lucern mix Krafft Rehab Hippo Grow Alfa Hippo Grow Breed Hippo Bas Müsli Hippo Bas...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: cactuspower
·
G
Foder & Strö Hejsan... Jag har en liten fråga.. I lördags fick jag hem min foderhäst, ett varmblods sto på 9 år. Hon är för tillfället ganska...
Svar
8
· Visningar
893
Senast: gilisen
·
A
Hästvård Hej! Jag skulle behöva lite råd. :) Jag har ett föl på ca ett halvår och jag funderar på när han borde vaccineras första gången? är det...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: Annie_89
·
L
Hästvård Har en 4-månaders fölunge, han har fått en knöl ( kan greppa den med handen) längst ner i strupen vid bogen...bara undrar vad det kan...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: Helan
·
Foder & Strö Om man har hästen på lösdrift med fri tillgång på hösilage, hur vet man då vilka mineraler man ska ge? Jag kan inte så mycket om...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: milly
·
Foder & Strö Finns det något järntillskott för häst som ENDAST innehåller järn? Kan man ge för mycket järn? Vad händer då? Berätta allt ni vet...
Svar
6
· Visningar
2 457
Senast: minschamamman
·
B
Hästvård Vet inte vad min häst har i pälsen! Det känns som om det är mugg i pälsen vid sadelläget, känns endast om man knölar in fingrarna...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: via
·
H
Foder & Strö Hej alla efter långt uppehåll och nästan alla inlägg raderade, snyft! Jag följde med en kompis till hennes hästar en dag, och då blev...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: ponnydamen
·
C
Foder & Strö Kan man det? Han har saltsten som han slickar på men kan jag ge ett mått salt i fodret/dag då eller behövs det ej?
2
Svar
37
· Visningar
2 668
Hästvård ger det alltid ökad värme i benet eller kan de vara helt torra i leden och kalla och ändå ha kotledsinflammation???
Svar
4
· Visningar
748
Senast: anhe
·
B
Hästvård min nya häst kommer på torsdag och hon har en FRUKTANSVÄRD mugg :crazy: hon kom från Holland för en vecka sen och då hade hon så mycket...
Svar
16
· Visningar
2 074
Senast: Bellson_
·
Hästvård fick på min praktikplats höra att spindelväv skulle vara väldigt giftigt för hästar. eftersom jag aldrig hört det från annat håll och...
2
Svar
27
· Visningar
2 364
Senast: Undeniable
·
L
Foder & Strö Min ena(sällskapsponny)ratade höet i morse och ställde sig och åt en massa frostgräs. Har hört att detta kan orsaka kolik, stämmer...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp