Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Hur räknar man ut hästens näringsbehov inför att göra en foderstat?
Svar
6
· Visningar
1 260
Senast: Egonson
·
W
Foder & Strö En shire ska ju tydligen helst ej ha stärkelse, ändå är jag rekommenderad att ge havre i ganska stora mängder som är späckat med...
2
Svar
21
· Visningar
3 145
Senast: Egonson
·
F
Hästvård en häst blir sparkad och får ett sår på sitt ben, bener svullnar upp och blir (som mest) från hov/kota jämntjockt(eller näst intill) upp...
Svar
4
· Visningar
5 958
Senast: carre10
·
S
Foder & Strö Om man får alldeles för höga värden på höet, ska man fodra med halm eller något för att hästen inte ska få överskott på något?
Svar
5
· Visningar
876
Senast: milly
·
Hästvård Var i stallet idag och hjälpte tränaren med att fixa i stallet och sånt.. Var sen kvar tills första lektionen skulle börja, "min" lilla...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: Michis
·
Hästvård Min unghäst skadade ju hovväggen för snart två veckor sedan och min hovslagare sa att han kan vara halt länge men jag undrar ungefär hur...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Scilla
·
Foder & Strö Låter det här ett vettigt sätt att banta ner en häst? (kommer längre ner) Den har säkert MINST 100kg övervikt, kan vara uppemot...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 759
Senast: milly
·
S
Hästvård Min häst, vbl, lägger sig ner i boxen så fort hon kommit in och käkat i sig sitt foder. Sen nanar hon, liggandes. Mina andra hästar har...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: chilla
·
Hästvård Har en häst som nu varit mer eller mindre halt sedan mitten av juli. Misstänkte först hovböld som hon lätt drabbas av men ingen kom...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: grimman
·
Hästvård Jag har ett ett 11årigt fullblod som jag haft i snart 4 år. Han har stått i träning på Jägersro när han var tre men startade aldrig...
Svar
16
· Visningar
1 365
Senast: fred
·
D
Hästvård Tänkte höra om någon har någon erfarenhet av det? En jag känner fick just reda på att hennes häst hade det och som det lät så var...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: diny
·
P
Hästvård Ponnyn jag hyr får svamp när den går med täcke. DEt är inte ringorm eller något annat liknande utan hon får det varje höst när täckena...
2
Svar
22
· Visningar
1 833
Senast: Bubbaz
·
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja veta om det är nån större skillnad mellan typ kraft 90 och nån hippo? ja kan inte deras olika sorter...
Svar
8
· Visningar
2 036
Senast: mahlmt
·
Hästvård Jag har en 2årig kille som ÄNTLIGEN har börjat släppa ner sin andra kula, vilket betyder att jag slipper göra en bukoperation:banana...
Svar
8
· Visningar
907
Senast: CK
·
A
Foder & Strö Någon som fodrat med detta? eller ev med cool mix? skulle gärna vilja veta lite mer om dem. Läst på hemsidan men vill gärna höra från...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: Alva24
·
Foder & Strö någon som vet analysvärdena på hippo feed? det är en blandning mellan korn, havre och lusern.. tacksam för svar!!
Svar
16
· Visningar
1 009
Senast: linnsan
·
T
Hästvård Mitt flb har idag haft Besök av Equterapeften. Han hittade lite grejer som jag skulle behöva diskutera igenom lite. Det han har haft...
Svar
16
· Visningar
2 640
Senast: cutty
·
Hästvård Jaha så är Novan halt igen :cry: och jag har givetvis minst 2 olika orsaker att välja på. Hon fick i sommras en hovledsinflamation vf...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: oanki
·
H
Foder & Strö Läst inlägget om salt, och kom då att tänka på att min häst aldrig, ch då menar jag aldrig slickar på sin saltsten, varför? Det är en...
Svar
13
· Visningar
1 041
Senast: ang
·
Hästvård Går det på något vis att få manen att växa på bara en sida på en väst vars man lagt sig på båda sidor? Den ligger lite mer på vänster...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: busigdemon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp