Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har Linfrökaka ungefär samma positiva effekt på tarmar som Betfor?
Svar
11
· Visningar
3 799
Senast: Isafold
·
S
Hästvård Har ett 12 årigt sto som kom hem från fodervärden i april. Jag gjorde en besiktning när hästen kommit hem och hon hade 3 graders hälta...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö hej jag är nyfiken på hur ni gör! har ni vaccinerat era??? hur mycket ger ni per dag??? blandar ni med hö???? vad ger det för effekt...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Piggelurven
·
D
Hästvård En häst som haft borelia men friskförklarats... kan denna få några "men" i efterhand??
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Lillsillen
·
Foder & Strö Årets hö är köpt, hemkörd samt analyserat. Fick resultaten idag som ligger på 8,3 MJ/kg foder och 80 g smb råprot/kg foder. Vad i hela...
Svar
17
· Visningar
1 494
Senast: Fredag
·
R
Foder & Strö Har tidigare bott i både Tyskland och Schweiz och alltid reagerat på hur lite hö dom ger hästarna men gärna öser på med kraft foder... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 384
N
Hästvård Flyttade min häst till ett annat stlal i början av september å köpte en ny sadel strax innan.. en griffin haflinger syntetssadel...
Svar
6
· Visningar
820
Senast: Hedda_007
·
Z
Hästvård Hej, jag har ett welsh mountain sto här hemma som alltid varit en "hosthäst". Vi har prövat vitlök och massa andra knep, veterinär har...
Svar
5
· Visningar
778
L
Foder & Strö Jag kan inget om värderna på hösilag och hö. Är detta något att ha ? Hösilagets värde: Torrsubstans: 57 % Smältbart råprotein...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: milly
·
Hästvård Oskar hade aldrig varit vaccinerad när vi köpte honom,nu har han fått först 1 spruta kombinerad stelkramp/influensa vaccin och sedan en...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: ang
·
Foder & Strö Har en unghäst som är sjuk och har blivit rekommenderad att ge henne groddolja (OBS! inte vetegroddolja!) och Dolomitkalk som ska va...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: monell
·
Hästvård Vad gör en hästmassör åt en häst som är låst i olika delar av kroppen, bla bogarna? Har varit skeptisk mot såna metoder som ET pysslar...
Svar
6
· Visningar
2 217
Senast: _Blippan66_
·
T
Hästvård Har en fölmärr som slickar på kanterna till allt i boxen medan hon äter kraftfoder. Hon tar en tugga och sedan går hon till vattenkoppen...
Svar
4
· Visningar
1 361
Senast: Takpanna
·
9
Hästvård vattnet fryser i hinkarna i hagen.. har ni några tips på hur man kan göra?:crazy: nån som vet vad en hink som inte vattnet fruser i...
Svar
7
· Visningar
2 652
Senast: Boj
·
C
Foder & Strö Jag har en undrar angående kli och filmjölk. Jag ska ge kli och filmjölk till min häst då hon är lös i magen. Är det någon som vet hur...
Svar
10
· Visningar
1 573
Senast: carre10
·
R
Foder & Strö Hej! Är medryttare på en fjording som är väldigt pigg. Hon äter 4 kg hösilage, 9 dl krafft, 1dl mineraler och 3 dl betfor. Hästen...
Svar
15
· Visningar
1 008
Senast: Alazan
·
A
Foder & Strö Jag väljer mellan att ge min treåring antingen krafft grund eller havre - kraffts havre,mineraler och betfor... Vad hade ni valt? och...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: wolken fee
·
Hästvård Vad kan de olika alternativarna egentligen behandla? Jag har noll erfarenhet av "sådana", så jag tänkte höra vad ni har för tankar och...
Svar
13
· Visningar
1 660
Senast: Dundret
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder; bör man slå på sulor på en ömfotad häst eller kan man köra på med vanliga skor?
Svar
2
· Visningar
681
Senast: rocki
·
Foder & Strö Hur väl tillgodogör sig hästen proteinet i linfrö? I boken Hästens näringsbehov och utfodring går att läsa följande: "...Det finns...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka