Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Jag har en häst som har fått en väääldigt konstig rörelse med sitt bakben. Hon ser inte halt ut när jag springer med henne, och känns...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: biven
·
Hästvård jag har en 4 årig valack som jag nu har satt igång lite mer.. han fick gå 1,5 timme i terrängen igår..upp för backar och lite sånt..mest...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: clubman
·
Hästvård Ja.. vad är det för något egentligen? Vad får hästen för symptom och hur botas det? :confused:
Svar
16
· Visningar
1 475
Senast: arabia
·
Hästvård Min lilla shettishingst på 1,5 år är så otroligt lös i magen och jag kan inte förstå varför... har ni några idéer och hur får jag detta...
Svar
18
· Visningar
1 495
Senast: axel
·
S
Foder & Strö Behöver ungefärliga värden på ensilage, det tar nog ytterligare fyra veckor tills det blir någon analys på vårat och jag måste ha en...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: godishanna
·
E
Hästvård Hej! Hur gör man om man inte längre orkar med sin eksemhäst? Kan man avliva en häst "bara" pga av att den har eksem? Kan man...
Svar
14
· Visningar
2 762
Senast: diny
·
H
Hästvård Har behandlat mitt 7-åriga sto för hovledsinflammation 2 ggr. Hon har då fått tuppkamm, efter första behandlingen var hon ohalt efter...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Häst 2004
·
Foder & Strö Letat men hittar inte innehållet i siffror som jag kan förstå mig på...? :confused: Proteinet kan jag tyda, 9,5 g/100g foder men...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Djurjouren
·
J
Hästvård Vet inte om frågan hör hemma här eller på hästvård men vi prövar här först; En 1,5 åring som är ngt inåttåad och har en tendens att...
Svar
15
· Visningar
1 663
Senast: jojoo
·
F
Hästvård Nu var det bara 2 grader i stallet!!!! Vi väntar hem en till och dâ blir det väl lite varmare.....dom har ngn sorts thermotäcken pâ sig...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 853
Senast: Koppen
·
Foder & Strö ja, jag har ingen höanalys men jag tänkte höra vad man ser till då. mitt sto får fri tillgång på hö både inne och ute (äter ungefär...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: pinky
·
Hästvård Nu är jag orolig! Min pålle (10 årig halvblodsvallack) har snorat och hostat sedan 1 vecka nu. Hade ut veterinär i onsdags som skrev ut...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: jemeni
·
B
Foder & Strö Släppte hästarna i ny hage idag. Efter en stunds brallande stannade de upp vid det enda tädet i hagen och började mumsa i sej nedfallna...
Svar
10
· Visningar
8 036
Senast: Shimzy
·
Hästvård Hej! Min häst s hovar växer sakta enl hovis. Han föreslog Biotin, ska det verkligen behövas då hon får kraft grov o ett bra hö?
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: PetraC
·
Hästvård min lilla flicka hostar ibland när jag rider, aldrig annars. mest när jag travar. jag har blivit så rädd när hon gör det så jag har...
Svar
11
· Visningar
1 218
Senast: frolic
·
J
Foder & Strö Det enda som verkar gå att få tag på i år är hackad vetehalm i storbal. Den är tydligen av väldigt fin kvalitet (har inte sett den själv...
Svar
4
· Visningar
1 385
Senast: jojoo
·
P
Foder & Strö hej, ännu en ointelligent fråga från min sida : Vad är lucern? ja har fattat så mycket att det är ett foder och att det är bra för...
Svar
18
· Visningar
1 214
Senast: venkan
·
T
Hästvård Jag har mina hästar i lösdriften, vi har stall men tycker det är bättre att de går ute. De har fri tillgång till hösilage, och 14...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Min unghäst fick igår upp en hövböld precis vid ballen min fråga är nu vad ska jag göra med det såret? (hovbölden kommer troligen till...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: Scilla
·
S
Hästvård Jag har en stor ponny eller liten häst, beror på hur man ser det. Hon får brutalt mycket vinterpäls. Jag har klippt henne en gång...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp