Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag undrar egntligen hur vi kommit fram till vilka vinklar en häst "ska" ha? Genuint nyfiken, hovslagare pratar ju ofta om bakåtbruten... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 242
Senast: axel
·
S
Hästvård Min pålle har rätt så ful svans, den är inte fågelbo men det ser ut som att man klippt den på sidorna högst upp (som ridskolehästar...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: jessivega
·
D
Foder & Strö Undrar om någon har nåt bra förslag på krafft foder till en newforest på 4år som är lite överviktig.Hon är väldigt outvecklad i kroppen...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Madick
·
T
Hästvård Ska man borsta hästens svans. Har hört att man inte ska det för det försvinner för mkt tagel då. Men kan man borsta den om man har... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 345
Senast: Dragonfruit_
·
Foder & Strö Hämtade ju hem nya pållan idag. Fullblod, född 03, och något så utrotningshotat som ett LÄTTFÖTT fullblod. Är i utmärkt ridhästhull och...
Svar
8
· Visningar
1 072
Foder & Strö Jag ska snart skicka in min analys (blev lite sent på grund av olika orsaker). De olika ställen jag vet man kan skicka till är agrilab...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: _86a_
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 251
Senast: Yannie
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta stall (orsak står i en annan tråd) Jag fodrar nu med krafft grund (förutom ensilage) I det ev. nya stallet...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Streiff
·
Foder & Strö Vi har ett hösilage hemma med dessa värden: Torrsubstans: 68% Smältbart råprotein: 35g/kg foder Energi, foder: 7,1 MJ/kg foder...
Svar
4
· Visningar
1 443
Senast: Carla
·
P
Foder & Strö Hur har ni löst problemet med inköp av hösilage eller höt. Hur mycket betalar ni per dag/ kg? Och av vem/vilken företag köper ni av...
Svar
1
· Visningar
585
Senast: bigganl
·
J
Hästvård Idag när dottern kom tillbaka efter ridturen upptäckte vi att han hade sår i ena mungipan. Det var en liten prick på utsidan och lite...
Svar
12
· Visningar
2 375
Senast: Hoppla10
·
Foder & Strö hej hej. vi har fått ett toppen hösilgae i år i vårat stall. så jag kommer inte kunna ge mer än 9 kg och inget mera...! men nu är... 2
Svar
32
· Visningar
1 858
Senast: Shimzy
·
Hästvård Idag när jag tog in hästen för att byta täcke då det hade regnat igenom det så stod han och sakade precis som att han frös. Kan det vara... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 851
Senast: krambanan
·
I
Hästvård Enligt DSM så finns en risk att barfotarapporten inte kommer att publiceras. Då DSM lever under nedläggningshot så prioriteras nu... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 393
Senast: Grållens vän
·
Hästvård min lilla häst ska få en medryttare. tjejen är kanon, rider mjukt och fint (så som jag vill). går både i skolan,jobbar och har häst...
Svar
5
· Visningar
1 199
Senast: sundance
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av Krafft Grön? Vad jag förstår så behöver man inte ge några extra vitaminer och mineraler om man ger...
Svar
14
· Visningar
1 153
Senast: milly
·
Hästvård hmm Betty har börjat klia svasroten på nätterna, eller om hon bara reser sig upp på nåt mysko vis. Men svansroten är rena skatboet på...
Svar
4
· Visningar
766
·
Hästvård Jag ska ev. bli medryttarhäst på ett paintsto som nu har stått i ca fem veckor. Under sommarhalvåret rids hon regelbundet, men nu under...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: danilo
·
S
Hästvård Är det någon som har några bra tips på hur jag ska träna upp musklerna på min unghäst rygg och bakben?
Svar
13
· Visningar
1 133
·
S
Hästvård Kom till stallet idag och märkte att min prinsessa hade/hade haft näsblod igen. Men jag förstår inte... Har haft henne i tre år...
Svar
13
· Visningar
3 514
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka