Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min ena häst fick för 1,5 år sen en allvarlig sårskada på insidan av vänster bak, förmodligen har han skurit upp sig med brodden. Fick...
Svar
10
· Visningar
3 034
Hästvård Min häst har haft ett sår i ca. 2 månader och det vill inte läka. Det va bättre ett tag men nu har det gått upp igen. Det är varigt...
2
Svar
22
· Visningar
10 525
Senast: Explosion
·
Hästvård Nån som har ett trollspö?? Den här eländiga muggen ger inte med sig och jag blir knäpp!!! Nu är det dessutom lymfangit på G, igen...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: Tudord
·
Foder & Strö Efter att i stort sett dagligen vara aktiv på forumet och läsa trådar om fodring, analyser och foderfrågor, samt hästars hull och...
2
Svar
35
· Visningar
2 204
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Japp, så ligger det till. Hovbroskförbening på båda fra. Hovleds+kotledsinflamation på ena fram. Fråga: Hur många gånger har ni...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 533
Senast: Corax
·
Foder & Strö Äntligen ska höt analyseras och jag har tagit på mig att räkna foderstater åt ett gäng hästar i stallet. Fick ett kanonbra exceldokument...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Haukur
·
Foder & Strö Hur kan de säga att Groov 90 räcker till ett hö med 32g smbrp/kg?? (8.2MJ) Jag får då inte ihop det...hittade i o för sig inte...
Svar
13
· Visningar
1 011
Senast: milly
·
M
Hästvård Finns det något preparat jag kan peta i min märr som gör henne snällare under brunsten? Hon ÄR snäll, men man får knappt ta i henne...
Svar
6
· Visningar
792
Senast: MDusty
·
C
Hästvård Prinsen min har dragits med massa hältor (bla inflammationer) sedan i mars & vart friskförklarad 2 gånger sedan dess, men efter lugn...
Svar
9
· Visningar
1 428
Senast: MartinaN
·
S
Foder & Strö Har någon ett bra tips på vart jag kan läsa om olika fodersorter, exempelvis vad soja, alternativt vetekli ger för effekt, havre vs...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: Nora
·
S
Foder & Strö vad ger ni era hästar???? vad har ni för hästar,lätt,normal elr svårfödda???? intressant....... min häst är en d-ponny när jag...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Dundret
·
S
Hästvård jag har en varmblodstravare på 12 år som plötsligt blev uppsvälld under magen och skapet svällde upp. jag kallade på veterinär och...
Svar
5
· Visningar
1 867
Senast: CK
·
Hästvård Jag kommer ta ut vetrinär om detta inte blir bättre, har även pratat med distriktaren nu på natten och han sa att jag skulle vänta och...
Svar
19
· Visningar
1 514
Senast: Zandrah
·
Hästvård Eftersom jag aldrig haft en häst med senskada (som tur är!) så är jag helt grön. Min häst, som i vanlig afall är en ängel att...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Lejonelle
·
P
Hästvård Hej vad är tuppspatt för något är det som vanligt spatt eller vad ? :confused:
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Lejonelle
·
J
Hästvård Hej! Undrar kort o gott om spatt är något som bara drabbar bakbenen eller om en häst även kan ha spatt fram?
Svar
9
· Visningar
1 211
Senast: Jezzie
·
Hästvård Min häst har just nu ett täcke inne, och när han släpps ut läggs ett till täcke ovanpå (tunnt regntäcke). Det håller tätt - men vattnet...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: 95johsv
·
M
Hästvård Hej ! Jag undrar om någon vet hur mycket och hur ofta en häst kissar resp. bajsar ?
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Naggur
·
Hästvård Vad anser ni om att ha samma täcke dygnet runt? Inne och ute alltså.. Regntäcke? Vintertäcke?
2 3
Svar
48
· Visningar
5 506
Senast: Naggur
·
M
Hästvård Hej! För att fatta mig kort har min häst fått positivt provsvar för erlichia. Jag upptäckte att något var del när han hade över 39...
Svar
15
· Visningar
1 537
Senast: Fnytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp