Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min dam tycker tydligen inte om att klippas och den tidigare ägaren pleggade alltid. Jag hade tidigare tänkt låta pälsen sitta kvar men...
Svar
7
· Visningar
4 824
C
Foder & Strö Har ett frågetecken ang.fodring till en 1-årig islänning. Vårat grovfoder är mycket bra. Men övriga i stallet ska nu börja ge fiber-gi...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vi ska ha stallmöte snart pga problem med mögligt hö o vill gärna ha lite åsikter från er Buke-experter, så att man har bra argument att...
Svar
2
· Visningar
1 217
Foder & Strö Hösilaget vi har i stallet har rätt dåliga värden, hästen står på fri tillgång i boxen (petar i sig ca 11kg) hon är i fint hull nu, men...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: _Peplis_
·
C
Hästvård Någon som är duktig på 'veterinärspråk'? Skulle behöva översättning på ett par ord. Först, vad betyder 'Måttlig synovit samt en...
Svar
3
· Visningar
2 150
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Alla inlägg försvann ju iom Bukekraschen, så gör dett litet sammanfattande inlägg på samma gång. Damen fick i juli en liten knöl på... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 561
Senast: Cake
·
E
Foder & Strö Vad innehåller gräset vid den här tiden på året? Bor i Hallands län.. Våra hästar går fortfarande ute dygnet runt och betar i en...
Svar
13
· Visningar
1 021
Senast: Ylva86
·
Hästvård Skrutt säger jag bara!!! Kommer ut igår och ska till att rida en sväng med stallägaren och hennes häst. Men när jag ska hämta in...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: Hambo
·
Hästvård Om det hakar då man rider ,vad bör man göra då ( avsluta ridningen eller fortsätta )? Vi har frysen mark här uppe ,så igår red dottern...
Svar
16
· Visningar
5 932
Senast: leia
·
H
Hästvård Jag har en tre-årig frieser som jag har haft i ett par månader. När hon kom så hade hon något skorvigt i pannluggens botten. Hon hade... 2
Svar
22
· Visningar
12 466
Senast: Hillabilly
·
A
Foder & Strö Höet har 69 g/kg smbrp, 84% torrsubstans, 7,7 MJ/kg foder. Hur mycket vågar jag ge min vallack på ca 550 kg (otroligt lättfödd, men... 2
Svar
23
· Visningar
3 362
Senast: DavidS
·
C
Foder & Strö Nåt vart fel...jag gör en ny tråd med samma fråga!!:confused: Är det för sent att göra en höanalys nu i Oktober på ett hö som togs i...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Någon med kallstall som ger det till sin häst här? Hur gör ni när det är minusgrader? Fryser inte det? Vi har ingen tillgång till...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: åke
·
Hästvård För snart två veckor sedan fick min 25-åriga häst regnskållor över praktisk taget hela kroppen utom benen och huvudet. Det kom mycket... 2
Svar
23
· Visningar
4 479
Senast: fejko
·
Hästvård vet inte va de e me pollen :cry: han har konstiga utslag...svamp?! i hela halv ansiktet... fattar inte va de kna vara..är dessutom...
Svar
10
· Visningar
3 054
N
Foder & Strö kan någon förklara på ett bra sätt hur man ska räkna? berätta gärna hur du gjorde på din häst. (jag vet att man ska räkna individuellt...
Svar
14
· Visningar
1 752
Senast: Sanette
·
Foder & Strö Har fått tipset att ge min ena häst foderkalk mot dåliga hovar. Fungerar det? Hur mycket ger ni och hur länge? Pris? Berätta lite om det...
Svar
7
· Visningar
2 481
Senast: caos
·
F
  • Låst
Foder & Strö Nu när jag äntligen har analys och kunde prata vidare med dem som jag haft diskussion/hjälp av tidigare sâ tar trâden bort fortare än...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: Boj
·
T
Hästvård Min nya 5-åriga häst har fått en senskada på hö bak troligtvis pga att han slet av sig en sko. I 5 veckor fick han gå i en 10X10 m hage...
Svar
9
· Visningar
1 005
Hästvård Hur ser man om hästen ätit ekollon? Vad visar dom för sympton? :confused:
Svar
13
· Visningar
1 858
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka