Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Nu slutar dom tillverka mitt krafftfoder. jag behöver nytt foder till mitt digivande sto. Jag vet inte vilket märke jag ska välja. Vad...
Svar
9
· Visningar
924
Senast: pinky
·
Foder & Strö Mina hästar går fortfarande på bra bete, som fortfarande växer. Tar in dom på nätterna (20-7) då ger jag dom lite hö, som dom knappt...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Jag har en säck miner vit som står och väntar på bättre tider :smirk:. Mineralerna håller ju i princip hur länge som helst (ca, P och...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: aramis
·
I
Foder & Strö Letar häst och undrar om det är minimum 4 ggr per dag som utfodringarna ska skes eller om det går att går att ge 3 ggr ibland? Jobbar...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 379
Senast: veronican
·
A
Hästvård Hej! Jag ska ändra livförsäkrings beloppet på min häst och har fått höra att man kan få göra det genom att göra en ombudsbesiktning...
Svar
7
· Visningar
912
R
Foder & Strö Jag har ett varmblods sto som jag försöker få upp i hull då hon gått ned lite i sommar. Hon är avmaskad. Vi tränar western och distans...
Svar
2
· Visningar
600
G
Hästvård Jag undrar vad "guldskor" är till för? Ä dom lätare eller? Finns det brodd hål på dom? vill veta!!!!! :)
2
Svar
27
· Visningar
7 934
Senast: alexandra2
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av att en häst har tung andning vid ansträngning (låter som att den har svårt att få luft), inga symptom vid...
Svar
7
· Visningar
7 354
Senast: InnerVision
·
B
Foder & Strö Har någon lätttillgängligt värdena på lucern hack/ och lucern pellets. Alltså hela köret med värden.:bow:
Svar
3
· Visningar
891
Senast: bajon
·
B
Foder & Strö Vad är rekommenderade kvoter vad gäller srp/mj ca/p och ca/mg. Hur mycket kalium är lämpligt att ge? (Det gäller en tävlande och...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: aramis
·
A
Hästvård I somras fick min gamla tävlingsponny fång :cry: ... Eftersom jag själv var sjuk så skickade jag bara iväg henne till bekanta som kunde...
Svar
3
· Visningar
1 286
Senast: chilla
·
Hästvård Min häst är, och har länge varit gallig i sina bakkotor. troligen är det kroniskt på något sätt efter flera år av hemsk mugg/rasp på...
Svar
3
· Visningar
1 586
Senast: Lejonelle
·
S
Foder & Strö Jag har en islandshäst som är överviktig. Så jättefarligt är det inte, man kan inte säga att hon är fet. Det är bara buken som är stor...
2
Svar
25
· Visningar
2 736
Hästvård Båda pållarna ser ut som de stått på huvudet och rullat runt bland kardborrarna i hagen. :mad: Fullblodet funderar jag allvarligt på att...
Svar
16
· Visningar
1 621
Senast: Mia_R
·
V
Hästvård upptäckte en konstig bulle på min pålla idag.. här sitter den: den är ca. 7x5 cm stor å ca.2-3cm tjock, lös och sladdrig och hon...
Svar
19
· Visningar
4 941
Senast: HarryBarry
·
Hästvård Hej! Jag har en ridhäst som är väldigt spänd i halsmuskulaturen på vänster sida. Det är troligtvis brachiocephalicus eller någon...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: paragon
·
L
Hästvård Ni som ger era hästar alger; vilken sorts alger ger ni? av vilken orsak gör ni det? Har ni märkt någon skillnad? Efter hur lång...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: HarryBarry
·
Foder & Strö Bör den ligga innan man kan använda den, eller är det bara att köra på? Den har ju iof legat nu i några veckor sedan skörden, men bör...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: shady
·
R
Foder & Strö Jag är medryttare på en irich cob som är lite väl omusklad. hon väger ca 600 kg och är 145 i mankhöjd. Hon snubblar väldigt mycket juxt...
Svar
2
· Visningar
1 234
Senast: roscrea rose
·
H
Foder & Strö Vad är kli bra för? Kostnad per kilo?
Svar
3
· Visningar
672
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp