Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård ett av mina föl har under någon vecka haft lite svullna ganascher...knutor som verkar sitta lite löst om man trycker på dem, jag har...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Mithra
·
Hästvård Jag har hittat en unghäst som jag är superintresserad av att köpa, men den föddes med överböjliga senor, och den är så gott som bra nu...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: pastejja
·
M
Hästvård I fredags upptäckte jag ett litet pyttesår på min hästs bakbenben vid hasen, jag sköllde rent såret som jag brukar göra. Nästa dag var...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: My Precious
·
Hästvård Elvira (2 år) fick ett överben nedanför ena framknäet i somras, till synes helt utan orsak. Jaja, tänkte jag, inget att göra åt. Har...
Svar
10
· Visningar
9 587
Senast: pinky
·
Hästvård Hur länge sitter smärtlindringen i av Metacam? Jag ska åka 23 mil med min åring med misstänkt bäckenfraktur och veterinären...
Svar
8
· Visningar
16 132
Senast: Lickety
·
F
Foder & Strö Hej! Jag ska hyra häst över vinetrn och kanske lite längre, eller så köper jag hästen jag hyrt, vem vet? :d men nu undrar jag om...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: Fannyyy
·
T
Hästvård Är så inåt i H...te trött på kommentaren "men nu var hon allt fet" om min shettis. Är vansinnigt trött på henne också i o f. :crazy... 2
Svar
25
· Visningar
2 354
Senast: Tokmaja
·
E
Foder & Strö Jag vill prova att ge SteelJoint till min 2-åriga fullblods valack men har redan nu en hög kalcium kvot. Han får i sig 61g kalcium... 2
Svar
27
· Visningar
4 350
Senast: Inte_Ung
·
E
Hästvård Mitt sto har blivit riden med bomlös sadel ca ett år. Både när jag rider barbacka och med bomlös sadel så går allt bra, hon verkar inte...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: ecila
·
T
Foder & Strö Hej! finns det någon här inne som kan lite om olika beten? Jag har bytt stall och blivit hänvisad till en åker som de har tagit...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag har blivit med 2 st 1,5 åriga travston som nu håller på att köras in. Nån som vet vilket behov de har? De kommer att tränas hårt...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Idag fick jag besök av kommunen...dvs djurskyddsinspektören!!! Någon har anmält mig för dålig skötsel/magra hästar!!! Inspektören... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 944
Senast: Ashira
·
L
Foder & Strö jag har fått höra att man aldrig ska ge kli och kalk vid samma utfodringstillfälle, då de slår ut varann.. :confused: är det någon mer...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: HelenaHandberg
·
F
Foder & Strö Är det bara jag som har en häst som är GALEN i nypon?? Jag vet att nypon-pulver man köper är jättebra för bland annat hästens leder... 2
Svar
26
· Visningar
12 620
Senast: ekedal
·
P
Foder & Strö Pållen vi har ska ner i vikt. Lite knöligt tycker jag då vi nu ska ta det lugnt (läs hästvård om massage/låsta bogblad osv). Hon har...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: ponnydamen
·
Foder & Strö Måste jag slänga mitt hö? Eller går det att rädda på något vis? Tog en hö & hygienanalys av mitt hö eftersom jag tyckte det luktade...
Svar
8
· Visningar
1 536
Senast: Spirit
·
M
Hästvård Hej. Det är så att jag har flyttat till ett nytt stall där ja inte har tillgång till så stor hage som ja kanske hade önskat och som min...
Svar
16
· Visningar
1 760
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö Varför ska man ge E-vitamin om man ger rundbalshö/ensilage/hösilage? Har läst det på flera ställen men inte hittat någon riktig...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: caos
·
C
Foder & Strö Har en islandshäst som står i ett lösdriftstall. De har gått på bete från maj och äter fortfarande bara gräs och jag börjar fundera på...
Svar
9
· Visningar
1 252
Senast: Djurjouren
·
E
Foder & Strö Jag undar hur stort överskott av Ca och Mg man kan ha utan att det gör skada, så länge kvoterna är OK? Kan inte få tag i Fosforbalans...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka