Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som kan kanske kan ge lite feedback:smirk: Hösilage analys: TS 67,9% Resultat / kg foder; smältbart råprot.58g, energi 7,4...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: Bounce
·
Foder & Strö jag har tillgång till havre, betfor och mineraler, men köper annat foder också om det behövs. vad kan vara en bra kraftfoderstat för ett...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: pinky
·
Foder & Strö Nu när man ska räkna foderstater så är det ju bra om man vet ungefär vad ponnyerna väger. Är det någon som har en ide om följande...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: shampiz
·
H
Hästvård AANCHP och Strassermetoden i all sin ära, först med att ge kurser och komma på denna brilianta iden med sin marknadsföring va dom i alla...
Svar
6
· Visningar
2 396
Senast: Sazalamel
·
M
Foder & Strö Hej! Jag har köpt en ponny som tidigare ägare säger är betäckt i maj-juni och eventuellt dräktig. Hon har gått på bete hela sommaren...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Mozarella
·
C
Hästvård Vad kan hästarna få för biverkningar när man har avmaskat dom med Fyrantel? Kan en vara att dom blir lösa i magen? Isåfall hur vanligt...
Svar
1
· Visningar
1 352
Senast: cerrox
·
Hästvård Har haft ut min vet i dag har ett halvblodsto , ordentligt halt efter igångsättningen på betet ,ser ut att vara lederna ska beställa tid...
Svar
1
· Visningar
621
Senast: hillevie
·
T
Foder & Strö Min häst är väldigt tjock och har absolut inga muskler efter att ha stått i nästan ett år. Sedan i juni har hon ridits ganska lugnt...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Egonson
·
Hästvård Har en häst som är enligt mig smal, vad tycker ni om hans hull? Han är 50% fullblod. [/IMG]
2
Svar
23
· Visningar
2 810
Foder & Strö Hej. Jag måste lägga till mer protein till mitt foder ( hästen).Vilket medel är bäst , vad har ni och vad har ni provat?
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: milly
·
M
Foder & Strö I vårt stall ligger just nu en ensilage bal och bränner!! Ska ta upp detta med stallägaren i morgon bitti men vill ha lite mer kött på...
2
Svar
24
· Visningar
7 305
Senast: Jenny1
·
G
Hästvård Är det någon som spolat tårkanalerna på sin häst. Har en liten orolig ponnyflicka som är väldigt känslig. Lyckades inte spola ena ögat...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: hillevie
·
Hästvård Berätta mer är ni snälla.... Martha, du borde väl haft några såna genom åren? Prognos? Hur har hästen fungerat efteråt, slutresultat...
Svar
3
· Visningar
1 312
Senast: molle2
·
W
Hästvård Finns det några belägg för att hovledinflammation är svårare att läka ut än kotledsinflammation?
Svar
15
· Visningar
1 774
Senast: molle2
·
Foder & Strö Vilket är bäst att ge en häst som har svårt att hålla hullet, hö eller hö-/ensilage? Givetvis, givetvis beror det helt på analysen...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: lisen
·
Hästvård Hej På senare tid har min häst som rids i både dressyr och hoppning med goda resultat får konstiga knän. När han går och ska sätta...
Svar
1
· Visningar
914
P
Foder & Strö Kan man få lite tankar kring den här höanalysen Utgått från hästberäkningarna: Råprotein 61.3 g/kg Smältbart råprotein 31.3 g/kg...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: pinky
·
Hästvård Vart köper man dessa produkter enklast och vad kostar de?
Svar
14
· Visningar
3 774
Senast: elkan
·
L
Hästvård Hej, Har aldrig haft broddar på min häst vintertid men hovis föreslog det nu för nästa skoning (nov). Är det någon som har erfarenhet...
Svar
18
· Visningar
1 719
Senast: Lillemim
·
Hästvård Nu har min dam åkt på något nytt.... Kort bakgrundsfakta. Fick svullnad ovanför ögonen och gallor i mitten av maj, började gå emot vid...
Svar
7
· Visningar
1 373
Senast: krullidutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp