Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu har min dam åkt på något nytt.... Kort bakgrundsfakta. Fick svullnad ovanför ögonen och gallor i mitten av maj, började gå emot vid...
Svar
7
· Visningar
1 373
Senast: krullidutt
·
C
Hästvård Jag börjar bli (eller är för längesedan) riktigt ledsen på att inte få något slut på min Prins hältor. 29:e september blev han...
Svar
10
· Visningar
1 378
Senast: Vinja
·
Hästvård någon som vet vilka parasiter som ingår i kategorin övrigt i kolla masken provet?? det står "tex fölmask, springmask". vore ju...
Svar
5
· Visningar
897
T
Hästvård Nu ska ni få höra...de som läst denna tråd samt följt Bewelinns tråd ang. " va f-n är detta? " Var till en klinik med hästen som...
Svar
18
· Visningar
1 661
Senast: percival
·
Foder & Strö Nu satt jag och läste en hästfocus som jag fick på en clinic... Jag sammanfattar lite åt er: Man säger att vitlök stärker...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 706
Senast: Mozarella
·
Foder & Strö Min häst blir ganska lätt öm i musklerna eller det är väl snarare träningsvärk, brukar släppa med massage, men brukar inte E-vitamin...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Sparvoga
·
Hästvård Min ponny har fått två små ärtstora knoppar och två större "bulor" på ryggen. Han reagerar inte när man trycker på dom. Tyvärr ligger...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: rosita
·
S
Hästvård I dag när jag skulle släppa in min häst i boxen så stannade jag en bit utanför för att rätta till täcket. Hästen blev stressad och ville...
Svar
2
· Visningar
1 795
Senast: snofflan
·
N
Hästvård Nan som har nat bra tips pa hur man kan oka hovvaxten. Min hast har valdigt dalig hovvaxt, senast hovslagaren var ute (6 v sen forra...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: clubman
·
T
Hästvård Fullblodet fäller, sätter päls och fäller igen. Han blir slö av det och så håller det på hela tiden. Han har aldrig fått sätta någon...
Svar
14
· Visningar
1 056
Senast: Tiggertjejen
·
F
Hästvård har en tråd sedan tidigare men har inte fått speciellt mycket respons som jag önskat.. har en häst vars ben är ett mysterium, hästen...
Svar
16
· Visningar
1 557
Hästvård Jag blir tokig. Köpte tillbaka min gammla häst och hade glömt av hur jobbig hon är. Varje morgon när man kommer ut i stallet och tittar...
Svar
12
· Visningar
1 579
Senast: Rikkan
·
Hästvård Hej! Jag är jätteorolig för min ponny. Han vill inte lyfta bakhovarna då jag kratsar dem. Han är för övrigt jättesnäll att ha att göra...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Egonson
·
D
Hästvård Har någon erfarenhet av tinker skabb?? Är det något som dom har hela tiden och bara blommar upp å sommaren. Hur smittsamt är det till...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: bsmx
·
F
Hästvård Min häst går alltid med insekts täcke på sommaren pga allergi. I mitten på Juni kom hon in med 4 stora svullnader på länden så jag antog...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Febbe
·
L
Foder & Strö Jag har för mig att det finns nåt foder som ger hästen "lite extra turbo" eller nå sånt iaf... vad heter det? någon som använder det? är...
Svar
12
· Visningar
1 164
Senast: goamarie
·
J
Hästvård Har ett STORT halvblod med väldigt dåliga hovar. De smular sig neråt skon så stackars hovis har inte så mkt att fästa nån sko i...
2
Svar
36
· Visningar
3 084
Senast: Malinka
·
U
Hästvård Hittade en häst som jag blev mycket intresserad av men så stod det "Vet.bes ua, men har några småfynd på röntgen (klass II-III)" vad...
Svar
3
· Visningar
756
Hästvård Jag har ett ettårigt halvblodssto modell jättestor! Hon är ca 165 cm idag, har ganska långa kotor (ej veka) och 3 supergångarter med...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: aldente
·
Foder & Strö Eller denna fråga kanske är individuell precis som med oss människor? Jag har ett 12-årigt sto som varit sjuk en längre tid...
Svar
5
· Visningar
774
Senast: jenred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp