Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min unghäst har en längre tid haft en hård knöl på insidan av sitt vänstra senben. Det känns som att det är benet som buktar ut... Vad...
Svar
9
· Visningar
8 986
Senast: jenny82
·
Hästvård suck.. har inkpt ett bogskygg i år för prinsen min får alltid skav på boden av sina täcken. men har får skav ändå! någon som har bra...
Svar
15
· Visningar
2 191
Senast: Shimzy
·
Foder & Strö Vad är det som gör att hästägare/skötare tror att man genom olika fordertillskott kan sätta muskler på hästarna? Ständigt kommer trådar... 2
Svar
21
· Visningar
2 480
Senast: ako
·
T
Foder & Strö Har ni något bra tips för detta?Min nya häst blir så lös i magen när han inte är nöjd med saker o ting.Visst det blir väl många hästar...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: HarryBarry
·
Hästvård Hästen markerar ingenting i höger varv. I vänster varv så nickar hon tydligt (inte jättemycket men tydligt) men det ser fortfarande ut...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: tello
·
Hästvård Hade vet. ute igår igen för lymfagit för andra gången nu i höst (hippotrim + sulfasalva). Det är min lilla skäck nämligen som har... 2
Svar
39
· Visningar
4 678
Senast: tello
·
K
Hästvård Är det så? Minns nåt svagt om att man inte ska låta det gå mer än exakt ett år mellan vaccinationerna.
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Kerplunk
·
Hästvård Har ni varit med om några komplikationer vid kastrering? Vad hände........hur löste det sig?
Svar
1
· Visningar
919
K
Hästvård Hej! Har 2 stycken Islandshästar och häromdagen upptäckte jag att stoet har fått som en liten kal fläck mitt i pannan. Den sitter...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: diny
·
S
Hästvård (Hoppas denna ligger rätt nu) Shettis tog sig lös en kväll och har under några timmar tryckt i sig minst 20-25 liter havre och lekt...
Svar
4
· Visningar
901
Hästvård Min häst, en 12-årig varmblodsvalack, som jag har på foder hos en tjej har blivit sjuk. Det ser ut som han har jättetestiklar, han är...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: Lindon
·
F
Hästvård Hej! Vad är syktborste för något? Kanske var någon som skrev fel, men tror inte det! vad är det om det inte är en felskrivning? :o :D...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Fannyyy
·
C
Foder & Strö funderar på vad det finns för olika slags müsli foder. jag har kommit fram till att följande har müsli i sitt sortiment: salsafoder...
Svar
15
· Visningar
1 765
Senast: axel
·
Hästvård jag har en ponny som inte vill vara inne. vi har ingen ligghall men ska kanske bygga en (det är inte mitt stall) men kan jag ha honom... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 889
Senast: linnsan
·
S
Hästvård Jag rider en fjording på 13 år som är otroligt fet, visst fjordingar ska vara lite runda men han är verkligen.. fet. Hur ska jag göra...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: SaraM
·
Hästvård Hej! Jag undrar om någon ger sin häst Islänska alger? Jager de till mina hästar (islandshäst och shettis) och ja tycker att de ahr gett...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: malinvz
·
Hästvård Behöver hjälp fort- Finns det ormar ute nu i oktober? Vilka ormar? (småland- Jönköping- höglandet) Tog in hästarna vid 16-tiden...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: gloom_
·
Foder & Strö hej! jag undrar när man kan börja ge fölen mineraler och fölpellets och sådant. Vårat föl är fyra månader och går med sin mamma och diar...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Masse
·
M
Foder & Strö idag när jag var och hämtade havrekross hos bonden jag köper av, så var det väldigt mkt små svarta runda kulor i den, har sett det...
Svar
7
· Visningar
3 804
Senast: Mithra
·
A
Hästvård Undrar om ni har någon åsikt om hur man får hästen i bättre kondis? Får hela tiden påpekningar om att han är för rund om magen och har...
Svar
13
· Visningar
1 198
Senast: Alyssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka