Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Om jag gett 8-10kg hö förra vintern till fullvuxen häst hur mycket ska jag ge i höensilage, då det väger mer...Min tanke är att om jag...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt men jag bara kände att jag var tvungen att skriva av mig lite och höra om det är någon annan än jag som... 2
Svar
37
· Visningar
2 828
Senast: korytko
·
Hästvård Hej! Har en tvååring som under ca 1 års tid totalvägrar dricka i hinken inne på natten. Han kastar sig över baljan det första han gör...
Svar
7
· Visningar
782
Senast: Prillan
·
Hästvård Vilka avmaskningspreparat tar styngflugans larver(?)? Syns det på ett träckprov om hästen är utsatt för styngflugan?
Svar
6
· Visningar
1 593
Senast: Tiggertjejen
·
S
Hästvård Min häst har stått i vila 1 vecka (precis bytt stall), hon är inte loj, har ej feber och är som vanligt FÖRUTOM att det (vid rörelse)...
Svar
9
· Visningar
3 217
Senast: borsalino
·
Hästvård Nu går det åt mkt mer vatten än vad det gjorde i somras med 4 hästar mot nu 3 hästar. Det är ettåringen som dricker så mycket. Hon...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: diamonia
·
F
Hästvård Hej! Jag ska hyra en häst under vintern. I hyran ingår ju vissa grejer, som kanske, sadel, träns, grimma, ett täcke? Men man behöver...
Svar
13
· Visningar
1 555
Senast: Fannyyy
·
F
Hästvård Hej! Jag ska hyra en häst över vintern och eventuellt lite längre, vi ska kolla på en häst på fredag och hoppas att det kan vara den...
Svar
8
· Visningar
929
Senast: Fannyyy
·
S
Foder & Strö Tips?? förra ägaren säger bestämt att det är soyan i min hästs foder som gjorde så att hon fick ett spänt juver (trots att det var bara...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Sellan
·
Foder & Strö Jag har nu börjat fodra med det hösilage som jag har kvar sen i fjol, det är en hel del och det kommer att räcka iaf in i februari om...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: athena
·
A
Foder & Strö Är det någon som vet innehållförteckningen på Kvarnbys pelleterade lucern foder?
Svar
4
· Visningar
883
Senast: Anna82
·
Hästvård Ni som har hästar med diagnosen kissing spines och som trots det fungerar som ridhästar. Hur lägger ni upp träningen på era hästar...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag förstår inte riktigt hur man räknar ut hur mycket fosforbalans eller vetekli man ska ge om foderstat programet säger : P 11.1...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: Zelma
·
L
Foder & Strö var hittar man billig majsolja? går bra med stora fat med) eller ni rekommenderar nåt annat?
Svar
9
· Visningar
1 620
Senast: gloom_
·
Foder & Strö Det gjorde jag i veckan, var spänninade och svårt. fick fundera mycket.:smirk: Finnhäst på 680 kg,sto 9 år. Skulle hon bara gå på hö...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Thora
·
Hästvård Min pojke fick en skada vänster fram för ca 4 veckor sen. Trodde senskada och har ultraludat 2 gånger och allt är fint. Har nu ridit...
Svar
11
· Visningar
2 513
Hästvård Mitt sto verkar inte riktigt ha återhämtat sig fysiskt efter fölningen i våras, hon rör sig ojämnt och med kort steg bak i traven och...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Trissa
·
Hästvård Hittade inget riktigt bra svar på detta... Min pålle har de senaste dagarna fått små knölar på ena sidan av halsen och lite på bogen. De...
Svar
3
· Visningar
626
Senast: Fina
·
S
Foder & Strö Har fått i uppdrag av stallägaren att göra foderstater till hennes hästar. Hon vill ge mest ensilage som har en kvot på 10.4 höet har...
Svar
13
· Visningar
1 201
Senast: Superbiddi
·
Hästvård min polle har fått något som vetrinären behandlade som svamp men eventuellt kunde vara rinorm oxå har fått någe att stryka på samt att...
Svar
4
· Visningar
685
Senast: SweetSelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka