Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård min häst e skum... kom på henne idag att hon står å slickar på grässtråna å sen på leran... why?! hon blundade och njöt typ.. såg hög...
Svar
14
· Visningar
2 263
Senast: Ainon
·
Foder & Strö Jag ger ett mineralfoder som innehåller vitaminer. Det som fattas för min häst är järn; han behöver 620 mg enligt uträkning men får bara...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: mirage
·
Hästvård På raditalflaskan står ju att man ska späda vid bandagering över linimentet, men hur mycket ska man späda? och behövs det även om man...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: pooutinoouti
·
Hästvård kan hon ha tandproblem, jag ska ta ut vetrinären nu i oktober iaf men tänkte höra vad ni tror oxå. har ett 4-årigt fbl som när hon äter...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: TantEster
·
J
Hästvård En av mina hästars ögon rinner hela tiden, det verkar inte vara infekterat eller så, men dom rinner precis hela tiden. Veterinären var...
Svar
10
· Visningar
1 197
A
Foder & Strö Jag har ett halvblodssto som har väldigt humör och lite för het ibland. Nu går hon på 3kg Grund och jag har funderat på att bara dra ner...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Arsozah
·
Hästvård Okej, nu är det så här, min häst kliar sin svans väldigt mycket och det börjar bli hemskt tröttsamt :( Om jag inte tvättar svansen...
Svar
14
· Visningar
3 762
Senast: hillevie
·
L
Hästvård Hej Behöver råd... skulle ni köpa en 10 årig halvblodsvalck som har haft spatt som 7-åring och blivit behandlat för det och även...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: lundgren82
·
F
Hästvård Hej! Jag har ett problem med ett sår på min häst som inte vill läka. Det sitter på utsidan av vänster framben en decimeter ovanför...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Moheed
·
S
Foder & Strö Jag har ett islandssto på 5 år. Inridningen börjades för ca ett år sedan. Hon var REJÄLT överviktig sommaren 2005. Men under vintern...
Svar
8
· Visningar
822
Senast: Thora
·
L
Hästvård jag har precis upptäckt att shettisen har små flugor som har bosatt sig i hans öron. Jättesmå otäckingar som biter sig fast. Hur blir...
Svar
9
· Visningar
4 067
Senast: dramatik
·
S
Hästvård av lill-hingsten, har inte haft någon tidigare, någon som har några bra tips att tänka på efteråt?
Svar
4
· Visningar
642
Senast: selda
·
E
Hästvård Med risk för lynschning... Kan man torka hästen med en hårtork? Har nån provat det?? Funkar ju på katter... hmm..
2
Svar
20
· Visningar
2 965
Senast: Coop
·
Foder & Strö 7-åringen brukar kunna bli lite knölig i magen under vintern så även nu. De har varit installade knappt en vecka och nu är han lös i...
Svar
10
· Visningar
1 070
Senast: veronican
·
Hästvård För det första: Fördelar- resp. nackdelar med halm? Vilken sorts halm använder man helst till att strö med? Är det ett dyrt eller...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: gloom_
·
Hästvård Hur är det mer era hästar såhär på hösten? Är de lika pigga och smidiga att rida som annars, eller märker ni någon skillnad? Tycker...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: tott
·
G
Hästvård Vet inte var jag ska lägga den här tråden. Om den hamnat fel får moderatorn gärna flytta på den. Av de tre hästar jag har, testar en...
2
Svar
25
· Visningar
1 928
Hästvård Hej! Planerar att kastrera min unghingst (4år). Var skulle ni/var har ni utfört kastration på era hästar? Hemma eller på klinik? För...
Svar
16
· Visningar
1 293
Senast: Abova
·
W
Hästvård Min häst har ca ½ grad båda fram. Hur lång tids konvalicens har ni haft på era hästar med ungefär samma grad av hälta. Han är behandlad...
2
Svar
29
· Visningar
5 289
Senast: bofinken
·
J
Foder & Strö Vilka mineraler ger ni era hästar, vilka kan ni rekommendera? :bump:
Svar
3
· Visningar
713
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden
  • Vikten av unghästbete

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp