Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För det första: Fördelar- resp. nackdelar med halm? Vilken sorts halm använder man helst till att strö med? Är det ett dyrt eller...
Svar
9
· Visningar
1 034
Senast: gloom_
·
Hästvård Hur är det mer era hästar såhär på hösten? Är de lika pigga och smidiga att rida som annars, eller märker ni någon skillnad? Tycker...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: tott
·
G
Hästvård Vet inte var jag ska lägga den här tråden. Om den hamnat fel får moderatorn gärna flytta på den. Av de tre hästar jag har, testar en...
2
Svar
25
· Visningar
1 928
Hästvård Hej! Planerar att kastrera min unghingst (4år). Var skulle ni/var har ni utfört kastration på era hästar? Hemma eller på klinik? För...
Svar
16
· Visningar
1 294
Senast: Abova
·
W
Hästvård Min häst har ca ½ grad båda fram. Hur lång tids konvalicens har ni haft på era hästar med ungefär samma grad av hälta. Han är behandlad...
2
Svar
29
· Visningar
5 295
Senast: bofinken
·
J
Foder & Strö Vilka mineraler ger ni era hästar, vilka kan ni rekommendera? :bump:
Svar
3
· Visningar
713
Senast: pinky
·
Hästvård Jag har precis köpt en burk till min ena häst. Tycker ni att det fungerar bra? Hur snabbt märkte ni någon skillnad på er häst? Mycket...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: company
·
Hästvård Fyll på med mer tips. Dessa har jag kommit på. *Klättring *Cavalettiarbete *Tömkörning Vill gärna få mer tips. Handlar om att...
Svar
1
· Visningar
1 621
Senast: skuggi
·
I
Hästvård Några hästar i stallet inklusive min har fått skumma svullnader på kroppen. Det har börjat framme i pannan där det är en mjuk svullnad...
2
Svar
20
· Visningar
3 042
Senast: granger
·
Foder & Strö Jag har ett sabla dilemma.. Vi har två ston som är feta som julgrisar. Ena stoet skall föla i mars och det andra i maj. Hon i maj var...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: åke
·
Hästvård Jag sitter och kikar på en cd-cr projektion av ett bakknä på en häst, och behöver hjälp med att namnge ett ben. Hursom så har jag...
Svar
10
· Visningar
1 976
Senast: Seppo
·
Foder & Strö Det finns säkert en rad trådar i ämnet, men har lite smått om tid just nu... Tänkte skicka in mitt hö på analys. Men hur gör jag? Jag...
Svar
1
· Visningar
589
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö ja, ni som ger fri tillgång på stråfoder NU inne, när det fortfarande finns "bete", hur mycket äter era hästar? vad har du för...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: bajon
·
L
Foder & Strö Hur mycket ska man beräkna att en häst - 12 årig islänning på ca 400 kg - äter då den har fri tillgång till höbal(Ts 75%) i hagen, och...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: Jenny1
·
C
Hästvård Precis när hjärnan har fått liiite vila så är det dax för den att gå på högvarv igen!! Senaste i måndags hade han bla. lite feber eller...
Svar
9
· Visningar
9 883
Senast: Lejonelle
·
C
Hästvård Ser ni förändringen? Jag anser att den har sjunkit neråt. Så den ser större ut på nått sätt. Han har bara vilat och stått i hage...
Svar
7
· Visningar
959
Senast: Contezza
·
Foder & Strö Ger min häst racing prix + lite havre som kraftfoder. På kvällen blötlägger jag Prixen som han ska få till frukost. I samma hink häller...
Svar
14
· Visningar
1 550
Senast: Estivuz
·
F
Hästvård Kan någon rekommendera några övningar för hästar som stärker bukmuskulaturen. Mitt sto ser alltid ut att ha lite rund mage fast hon är i...
Svar
18
· Visningar
2 089
Senast: Pia Puff
·
Z
Foder & Strö Har hört att man måste blötlägga kornet i hett vatten om man ska fodra det okrossat. Någon som vet varför och hur länge det ska ligga i...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: Virrpannan
·
P
Foder & Strö Jag har ju lärt mig att unghästar och digivande ston behöver extra protein men hur är det med gamla hästar. Måste man även ge dem extra...
Svar
13
· Visningar
1 070
Senast: Coffeaclub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp