Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hejhej Hade en tråd innan på vart man kan göra en höanalys. Jag har för mig att det var billigare på vissa företag (analycen var...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: Love_Maya
·
Foder & Strö Sitter här och fundrar på foder, som vanligt. Kollade på vår lokala ridsportbutiks hemsida och det visade sig att de säljer...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Glimfeather
·
H
Foder & Strö Har nyss skaffat häst igen (var ett tag sedan jag var hästägare) och jag har ett par funderingar ang. kalk och vetekli. Jag fodrar med...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Visste inte vilket forum jag skulle lägga tråden, flytta den gärna om den ligger fel. Ska ha mina hästar på lösdrift i år för första...
Svar
4
· Visningar
649
Senast: Affa
·
Hästvård Min häst har börjat sätta en ohyggligt massa vinterpäls redan! Saken är den att att hon får värsta björnpälsen på vintern och jag velar...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: Apollo
·
L
Hästvård Har en ponny som rids mycket och som ofta blir väldigt svett. Därför har jag klippt henne på bringan och under halsen. Lite päronformat...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: Tjalfe
·
A
Foder & Strö Vad jag har lärt mig så måste man låta betforen svälla innan man tar bort vattnet och häller ihop med med den andra maten. Men nu har...
2
Svar
27
· Visningar
2 139
Senast: mahlmt
·
P
Foder & Strö Vilken typ av lusern använder ni/rekommenderar ni??Pellets hackad? Vilka märken lanserar lusern?
2
Svar
33
· Visningar
2 454
Senast: mahlmt
·
A
Hästvård Hej Har fått lite problem med min häst igen. I augusti hade vi lite dåligt väder här med ganska mycket regn. Samtidigt som det så...
Svar
9
· Visningar
1 894
Senast: rosita
·
S
Hästvård Lilla hästen har kliat sig en del i svansen nu det senaste. Det är inga sår eller kala fläckar, men taglet är bara några centimeter...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Skuggabaldur
·
Hästvård Haft en all time low med lilla Fröken på kliniken idag och tårarna rinner mest.. Men mellan knäleden (bak) och länd/kors, vad finns...
2
Svar
24
· Visningar
3 457
Senast: Alexandra_W
·
P
Hästvård Jag är ca.170 lång är jag då för stor för en maxad c-ponny ? 139 stor ? Hon som har den nu är 179. Jag vill hyra den på foder i något år...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: borsalino
·
Foder & Strö det är så att min foderhäst behöver egentligen inget annat än hö och mineraler, men eftersom alla andra hästarna i stallet får...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: hästmyran
·
Hästvård Kele har lyckats få ett hornhinnesår i sitt opererade öga, dessutom hade hon någon inflammation eller hur det var, det är en grå hinna...
Svar
6
· Visningar
8 179
Senast: Pia
·
F
Hästvård Hej! Är nu livrädd. För en vecka sedan skoddes min häst och jag tyckte att han dagen efter var mer motvillig än vanligt att lyfta vä...
Svar
5
· Visningar
1 478
Senast: borsalino
·
E
Foder & Strö Ja, jag har glömt bort hur man gör. Kan någon vänlig själ skriva upp det åt mig? :bow: Fick nämligen höanalysen i kg TS så jag vill...
Svar
3
· Visningar
3 646
Senast: Egonson
·
Hästvård Min ena häst fick en spark av en oskodd hov nu i kväll ca kl 18. Jag var i stallet när det hände så jag satte kylbandage på en gång...
Svar
10
· Visningar
905
Senast: borsalino
·
Foder & Strö Förrådet av hö börjar sina och jag ska få silaget hem idag. Hur ser er invänjningsperiod för silage ut? *kliar mig i huvudet och...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Antiqua
·
Hästvård För 3 veckor sedan var min 10-åriga dressyrvalack ordentligt halt en morgon, helt akut. Hältan var rejäl men efter några steg på...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Piamaria
·
D
Hästvård Hejsan! Jag rider och sköter en islandsvalack som har väldigt lätt för att bli svettig. Jag skulle helst vilja klippa honom för han...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: citronen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp