Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö jag har ett kallblodssto som ska ha minst 8 kilo hö om dagen. Vi har inte fått tag på särskilt mkt hö och det är rätt dyrt där vi bor...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Ashira
·
A
Hästvård Finns det någon här som har erfarenhet av hovbensinflammation? Min stackars häst har nu gått i flera månader med detta och två...
Svar
6
· Visningar
3 034
Senast: hovis
·
P
Hästvård När man följer programmen på animalplanet om djurpolisen så är det i stort sett vanligt att de vanvårdade hästarna har regnskållor dvs...
2
Svar
20
· Visningar
7 427
Senast: Jane_Done
·
N
Hästvård Jag håller på att bli tokig.. känner inte igen min häst längre.. har haft henne i snart 3 år och aldrig haft några problem, flyttade...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Frajda
·
B
Hästvård Tog ut en nyex. vikarierande vet till en sårskada för 6 år sedan. Medans vi väntade på att hästen skulle bli sänkt började jag...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: borsalino
·
Foder & Strö I stallet har stallägaren tagit analys på gräsmassan som senare blivit pressat til ensilage. Min fråga är hur man ska beräkna vilket...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Intejag
·
Foder & Strö Edel H*ppos som joha*hansson säljer vad tycker ni om det? Köper Avel (inte i Uppsala, nån som vet vad det kostar där?) för 138 kr/25 kg...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Egonson
·
R
Foder & Strö nu äter min häst 3 kg nya kafft groov 125 tänkte byta ut det mot edel avel det är ju ung samma värden eller? edel: MJ 10,3 SMRP 135...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: Inte_Ung
·
G
Foder & Strö Någon som har näringsinnehållet på linfrökaka eller linfröpellets? art köper ni det och var får ni ge per säck? och hur många kilo är...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Gazzan
·
Hästvård [ Har en fundering.Jag har prscis köpt Arnika gel (från biofarmab)min fundering är om man kan massera in Arnikan och sedan använda...
Svar
2
· Visningar
1 149
Senast: viola66
·
Hästvård Sådär, nu har hästarna rätt antal skor på fötterna och är installade och då ska arbetet börja. De har haft jättesemester och har mer...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Fantasi
·
N
Foder & Strö Har ni med hästar börjat ge hö eller ensilage nu trots att ni har gräs kvar i hagarna de går i? Jag började ge hö i början på september...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Myy
·
P
Foder & Strö Har en matglad 8 årig vbl valack.Han ÄLSKAR mat. Hela hans värld kretsar kring mat och han blir helt odräglig om han inte får mat han...
Svar
19
· Visningar
1 433
Senast: pompelina
·
Hästvård Suck ja, i går kväll när jag skulle ta in min häst hade hon fått ett ganska djupt sår typ 2 cm ovanför ögonlocket. Tog ut distrikts vet...
Svar
3
· Visningar
623
Senast: nexxa
·
Hästvård ifall hästen känns allmänt låst i kroppen och har tidigare inte varit det (blivit det efter en längre viloperiod där muskler tappats...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: hillevie
·
N
Foder & Strö Hej, hur gör ni, ger ni era hästar selen tillskott eller inte? Jag menar, visst behöver de nästan alltid lite extra selen, men jag...
Svar
17
· Visningar
3 632
Senast: Ciazon
·
C
Hästvård Hej! Hur gör ni för att bygga upp musklerna på hästen på bästa sätt? Hur ofta och länge skall hästen ridas i början?
Svar
2
· Visningar
753
Senast: giffan
·
Foder & Strö Någon som jämfört foderstatsberäkningarna på Lantbruksuniversitets hästsidor med andra program? Enkelt test visar i alla fall att man...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Coffeaclub
·
T
Hästvård Min häst brukar kännas stel och ovillig till arbete från och till. Det kan variera från en dag till en annan. Tänkte boka tid för ett...
Svar
16
· Visningar
2 286
Senast: Tveket
·
B
Hästvård Hejsan! Finns det någon som vet hur lång karens tid för "start" det är på Plegicil som man sprutar i muskeln? Tänkte att jag skulle...
2
Svar
22
· Visningar
3 155
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp