Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Någon som har näringsinnehållet på linfrökaka eller linfröpellets? art köper ni det och var får ni ge per säck? och hur många kilo är...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Gazzan
·
Hästvård [ Har en fundering.Jag har prscis köpt Arnika gel (från biofarmab)min fundering är om man kan massera in Arnikan och sedan använda...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: viola66
·
Hästvård Sådär, nu har hästarna rätt antal skor på fötterna och är installade och då ska arbetet börja. De har haft jättesemester och har mer...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Fantasi
·
N
Foder & Strö Har ni med hästar börjat ge hö eller ensilage nu trots att ni har gräs kvar i hagarna de går i? Jag började ge hö i början på september...
Svar
14
· Visningar
2 167
Senast: Myy
·
P
Foder & Strö Har en matglad 8 årig vbl valack.Han ÄLSKAR mat. Hela hans värld kretsar kring mat och han blir helt odräglig om han inte får mat han...
Svar
19
· Visningar
1 434
Senast: pompelina
·
Hästvård Suck ja, i går kväll när jag skulle ta in min häst hade hon fått ett ganska djupt sår typ 2 cm ovanför ögonlocket. Tog ut distrikts vet...
Svar
3
· Visningar
626
Senast: nexxa
·
Hästvård ifall hästen känns allmänt låst i kroppen och har tidigare inte varit det (blivit det efter en längre viloperiod där muskler tappats...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: hillevie
·
N
Foder & Strö Hej, hur gör ni, ger ni era hästar selen tillskott eller inte? Jag menar, visst behöver de nästan alltid lite extra selen, men jag...
Svar
17
· Visningar
3 634
Senast: Ciazon
·
C
Hästvård Hej! Hur gör ni för att bygga upp musklerna på hästen på bästa sätt? Hur ofta och länge skall hästen ridas i början?
Svar
2
· Visningar
755
Senast: giffan
·
Foder & Strö Någon som jämfört foderstatsberäkningarna på Lantbruksuniversitets hästsidor med andra program? Enkelt test visar i alla fall att man...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Coffeaclub
·
T
Hästvård Min häst brukar kännas stel och ovillig till arbete från och till. Det kan variera från en dag till en annan. Tänkte boka tid för ett...
Svar
16
· Visningar
2 289
Senast: Tveket
·
B
Hästvård Hejsan! Finns det någon som vet hur lång karens tid för "start" det är på Plegicil som man sprutar i muskeln? Tänkte att jag skulle...
2
Svar
22
· Visningar
3 158
Senast: Alexandra_W
·
M
Foder & Strö Ändrar ni ngt i era hästars foderstater inför en tävling/på tävlingsdagen/dagen efter tävling? Isf på vilket sätt/vad? Berätta...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: mippan
·
Foder & Strö Jag hade tänkt räkna ut en foderstat till hästarna på stallet, men jag har inte möjlighet att få fodret analyserat för att veta...
Svar
13
· Visningar
1 616
Senast: mumrikan
·
T
Foder & Strö Veterinären sa att vi ska ge shettisen kli för att hålla magen igång på den.Då undrar jag hur mkt man ska ge den? Är det någon som vet?
Svar
10
· Visningar
1 235
Senast: axel
·
Foder & Strö Ett hö som har ett proteinvärde på strax över 80, är det för högt? Hur ska man tänka när man gör foderstat på ett sånt hö?
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Egonson
·
Hästvård :devil: Dessa älgflugor alltså:devil: Finns det någonting man kan spruta på/ smörja in hästen med som skrämmer bort dessa eländiga...
2
Svar
20
· Visningar
2 469
Senast: _Netty
·
Foder & Strö Hur mkt ger ni era 1 åringar av halvblods, fullblods eller varmblods typ. Min får fri till gång på hö, äter ca 10-14 kilo per dag. Sen...
Svar
7
· Visningar
873
Svar
21
· Visningar
1 877
Senast: Tjalfe
·
C
Hästvård Hej! Har börjat som medryttare till en äldre häst (24), korsning gotlandsruss/halvblod. Ägaren till hästen verkar inte så kunnig, så...
Svar
3
· Visningar
1 080
Senast: cia-123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp