Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Hej! Har börjat som medryttare till en äldre häst (24), korsning gotlandsruss/halvblod. Ägaren till hästen verkar inte så kunnig, så...
Svar
3
· Visningar
1 080
Senast: cia-123
·
Hästvård Ungstoet kom in med vad jag först trodde var intorkat blod på mulen. Vid försök till tvättning visade sig dock inte alls vara blod, utan...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: Alexandra_W
·
L
Foder & Strö Hej! Ni kunniga...om någon säljer vårvetehalm nu, vad är det och kan det vara något bra som strö?? Hälsningar Lillemim
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Lillemim
·
Foder & Strö Vad ger ni era föl för kraftfoder?
Svar
10
· Visningar
1 253
Senast: Qbaby
·
H
Hästvård Jag har ett varmblod sedan en knapp månad och en shettis som jag haft sedan i maj. Ingen av dem har någonsin haft skor och i båda...
Svar
11
· Visningar
1 109
Senast: kimsan
·
Hästvård rider ni iallafall då? Eller får hästen stå tills hovis kommer?
2 3
Svar
51
· Visningar
3 929
Senast: crux_ansata
·
A
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av trånga hovar på sin häst?:confused: Hur löste er hovslagare det och hur lång tid tog det? Om ni har...
Svar
17
· Visningar
2 266
Senast: _Netty
·
Hästvård Min häst blev vaccinerad 3 (såg ni? 3 "¤#¤!#") dagar försent. Nu är jag lite konfunderad, eftersom jag skall tävla till hösten så måste...
Svar
11
· Visningar
4 031
Senast: Piavik
·
L
Foder & Strö är det farligt för en häst att äta jätte mkt halm? kan man byta ut lite av högivan mot halm till en fet häst?
Svar
3
· Visningar
725
Senast: pinky
·
G
Foder & Strö Ja vad har ni för kraftfoder till era hästar? Och glöm nu INTE att skriva ut pris vad fodret kostar per säck och hur många kilo det är...
Svar
17
· Visningar
1 454
Senast: Gazzan
·
Hästvård Hej läste här på Buke om en häst som skulle blivit söndersutten av en för tung ryttare . Har själv gått upp och ner i vikt på mina...
Svar
3
· Visningar
1 305
Senast: TantEster
·
D
Hästvård Hej! Har en 20 årig halvblodskorsning med skimmelcancer, funderar lite smått på hur mycket knölar det kan vara utan att vara farligt...
Svar
2
· Visningar
1 666
Senast: Dotes
·
B
Foder & Strö Hjälp vad mager han är...vad ger jag? Fick igår hem vår foderhäst, ett äldre halvblod (154 cm) och blev förskräckt över hur mager han...
Svar
16
· Visningar
1 897
Senast: Benzon_lover
·
A
Hästvård Hejsan, jag undrar om man kan linda hästens ben med liniment ? Kan man låta stallbandaget va på hela natten då eller måste man ta av det...
Svar
2
· Visningar
1 388
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Hej! Har en häst hemma som har ngt konstigt alldeles framför juvren. Känns som "påsar med något hårt i". Hon är lite öm och gillar ej...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Min häst stod inne första natten efter betet i söndags. Han har alltid svullnat i bakkotorna när han stått inne. Svullnaden går ner bara...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: Krumelux
·
Hästvård Hästarna har gått ute sedan början på juli och ätit gräs och lite havre för syns skull.. Igår stallade jag in dem första natten. Nytt...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: MittNyaJag
·
S
Foder & Strö jag har en fråga .. måste man ge dräktiga ston kraftfoder? vi ger vårat bara hö och mineraler .. eller är de helt fel?
Svar
5
· Visningar
885
Senast: Madick
·
A
Hästvård Hur behandlar man en inflammerad tand? Finns det olika sätt? Vad kostar det? Kan det komma tillbaka? Vad kan det bero på att hästen fått...
Svar
1
· Visningar
5 474
Senast: TantEster
·
B
Hästvård Någon som har några erfarenheter av denna muskel-sjukdom som främst drabbar Kallblod (arbetshästar)?? Har precis fått hem ett Shiresto...
Svar
10
· Visningar
3 350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp