Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Fick hem mina två nya buskillar i lördags. väntade med att släppa ihop dem med ponnystoet som står i samma stall tills igår. vi visste...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: Contezza
·
S
Hästvård Min islandshäst blir redan jättesvettig vid arbete så nu är det dax att klippa. Dock så har jag ingen aning om vilket skär jag skall...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: hillevie
·
Hästvård Har skapat tidigare trådar ang. våran häst som på sista vet.besöket fick diagnosen Patella upphakning hö.bak + ngt stela hasar. Vi...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: martha
·
Foder & Strö Någon som har provat att ge detta till sina hästar? Läste det i en bok att det är bra att ge till hästar som ska komma i brunst och få...
Svar
15
· Visningar
3 707
Senast: dramatik
·
Foder & Strö kan någon förklara vad det är för skillnad på 90 och 125? jag använde tidigare krafft groov, men nu har det ju blivit 2 sorter, så jag...
Svar
2
· Visningar
3 049
Senast: pompelina
·
O
Hästvård Det här är kanske en jättekonstig fråga, men har ni skottkärran inne i boxen eller utanför när ni mockar? :p
2
Svar
28
· Visningar
2 262
Senast: Phorsytia
·
Foder & Strö Hur mycket hö bör dessa hästar som kommer gå på lösdrift nu i vinter och kommer motioneras 4-6 dar i veckan mest lite skogsridning oså...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Salasolen
·
E
Foder & Strö Tjaa, fick reda på lite förhandstitt av analysresultaten för i år. Två skördar, den vi ska ha ligger på 10 MJ och omkring 120 g smrp...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Salasolen
·
K
Foder & Strö farför hakar alla upp sig på grovföder analys ? jag bara undra jag har jätte fina hästar utan analys:confused:
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 284
Senast: Björk
·
Hästvård Någon som har någon ide på vad som kan vara fel? kom hem från en idtur nu på kvällen, då vill snutten inte ha någon mat?! :eek: trugar...
Svar
19
· Visningar
2 421
Senast: Salasolen
·
Hästvård Sitter här och klurar på avmaskningsbiten på fölisarna. Den stora fölisen (nu snart 6 mån) är avmaskad vid 8 och 16 veckor som...
Svar
13
· Visningar
1 192
Senast: neywaz
·
N
Hästvård Min nordis står på halm o hon kissar jätte mycket.. Hon har ALLTID kisse fläckar när jag kommer .. Det e verkligen jätte jobbit.. Har...
Svar
10
· Visningar
1 031
Senast: Natte
·
Hästvård Jag testar Prob-olja på vår ponny (islandskorsning) med lindrigt eksem. Jag smorde på prob-olja första gången i torsdags, igår hann jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 392
Senast: Novali01
·
V
Foder & Strö Vad är det med fenomenet "ta bort ALL mat och ge bara halm" när en häst upptäcks ha fång eller början till fång? Jag har lyckligtvis...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: axel
·
E
Foder & Strö Hej! Min pålle äter mig ur huset. Han äter groov 125 från krafft just nu men det kostar mig skjortan. Är det någon som vet om man kan...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Inte_Ung
·
C
Hästvård kanske att min tråd hamna på fel ställe men vet inte var annars jag skulle stoppat den :idea:
2 3
Svar
55
· Visningar
4 601
Senast: norpan1
·
Hästvård Började först med att fullblodet fick något som såg ut som utslag/kontakt allergi på magen och överarmarna, jag funderade på om det...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Linda.B
·
Hästvård Som överskriften lyder undrar jag om man kan ge glycosamin som är säljs för människor till hästar? Egentligen borde det ju vara samma sak?
Svar
13
· Visningar
3 272
Senast: ann80
·
T
Hästvård Rider Ni samma dag som hovslagaren varit där? Har varit med om folk som rider samma dag och även folk som säger att man ska låta hästen...
Svar
14
· Visningar
1 537
Senast: Marika
·
M
Hästvård Hej avmaskningsproffs :D Fick svar på träckprovet idag, hade noll på allt. Men, på raden under nollorna står det: Speciell...
Svar
13
· Visningar
1 055
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp