Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hej, Om det är ringorm på ridskolan, hur ska jag då se till att det inte sprids till mitt andra stall? Alla kläder är tvättade, men hur...
Svar
12
· Visningar
1 205
Senast: Kiddo
·
B
Hästvård Hade ute tandis och kollade igenom grabbarnas tänder för bara några veckor sedan, han kontrollerade att allt stod rätt till och raspade...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: BJÖRKIS
·
L
Hästvård Det är dags för koll av tänderna på min häst. Är det någon som kan rekommendera någon bra hästtandläkare i Stockholmsområdet...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: absolut
·
S
Hästvård Efter att jag varit bortrest en vecka och kom hem hade hästen små skorpor på 2 av sina 3 vita ben, på kotorna - inget alls i karlederna...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: Millz
·
Hästvård Ni som vet mycket om det snälla skriv..... Jag behöver veta hur lång tid det tar innan symtomen kommer och vad det beror på. Jag har...
Svar
8
· Visningar
2 098
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård \"Torra\" ben? Hej Jag upptäckte igår att mitt varmblod har blivit väldigt "torr" på båda frambenen. Det går liksom in väldigt mycket...
Svar
8
· Visningar
2 282
Senast: Joyride
·
Hästvård Min valack kan liksom snubbla till med bakdelen ibland. Det känns som han liksom tappar ett ben efter sig. Det händer kanske en-två ggr...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: SaraMara
·
Hästvård ...vad innebär det? Kan någon ordagrant förklara det för mig. Hittar ingen bra bild i mina böcker. Tack på förhand!
Svar
13
· Visningar
9 502
Senast: Gulig
·
Hästvård Min häst har vätska i knäna, ej ledgångsgalla. Har kollat allt med vet (allt är okej, inget som påverkar), men vet ej vad jag ska göra...
Svar
1
· Visningar
1 146
Senast: lil-sis
·
F
Hästvård :cry: Har ni några tips på bra sätt att få bort hästlöss?? Alla svar är tacksamt emottagna! :crazy:
Svar
15
· Visningar
7 021
Senast: favoritponny
·
Hästvård För ca två veckor sedan upptäckte jag en lite vit "flisa" i pålles öga. Den kollades upp av vet. under veckan han fick...
Svar
9
· Visningar
1 514
Senast: Nina83
·
Hästvård Min häst hade när jag köpte honom vad som såg ut som märken efter ett hästbett på halsen just under mankammen. Jag tänkte att det...
Svar
3
· Visningar
1 200
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Jag undrar jag om inte den vita herren faktiskt är BRA! Dvs att ledsprutning nummer två gett resultat. Nu ska man inte dra förhastade...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: majja22
·
B
Hästvård Är det någon särskild nackdel med att ha en gammal häst på lösdrift? :confused: Jag tänkte på leder och så... de rör sig ju mer än i...
Svar
4
· Visningar
1 940
Senast: Millis22
·
G
Hästvård \"fjällar\" päls från benet? Pållan har fått något mysko på ena bakbenet. På hasspetsen "fjällar" hon lite päls. Ungefär som det kan se...
Svar
1
· Visningar
1 169
Senast: Milosari
·
Hästvård Ponnyn är helt friskförklarad :D De svullna benen ska jag linda med alsolomslag (svullnaden gick ner när vi linlöpte idag)och jag...
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: Inte_Ung
·
S
Hästvård min häst bara ÄLSKAR å rulla sig speciellt i den lerigaste delen av hagen :crazy: så nu varje gång jag ryktar henne så känns det helt...
Svar
12
· Visningar
1 429
Senast: **BORTTAGEN**
·
O
Hästvård Vad ligger hästens kroppstemperatur på?! Normalt sett...är det en grad högre än vi människor (dvs 37.5-38.5)?! Kan det variera från häst...
Svar
9
· Visningar
15 917
Senast: Pisan
·
Hästvård Min häst är otroligt kittlig och blir ganska sur när jag borstar. Han vispar med svansen och trampar runt, speciellt på höger sida. Nu...
Svar
11
· Visningar
3 663
Senast: kopparberg
·
B
Hästvård Har en häst som fått feber 2 ggr den här veckan. Förmodligen har han blivit kall om njurarna. Han har kissat mycket och har feber på...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: blackie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp