Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hästen i mitt liv, måste efter två års rehabilitering utan resultat, avlivas då han har ont. Sorgen går inte att beskriva. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 127
Senast: hjarterdam
·
Foder & Strö Vilken Micro/macro/vitamin är det som inte är tillgodosedd om man och svans "faller av i drivor" med en månad kvar till fölning? Min...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: pews1972
·
Hästvård Jag ska köpa en ridtravare till att rida i skogen! Vad ska man tänka på, hur vet man att den inte har gamla skador ? Hur köper man en...
Svar
15
· Visningar
3 706
Senast: troxel
·
Hästvård Vi ger Gastrogard och har precis börjat. Men fick tips om Pro Equo, är det nån som ger det? Kan man ge båda samtidigt eller "tar det ut...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 112
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vad finns det för risker med att använda arnika där bäst före-datumet passerat? Har några flaskor som förvarats mörkt och relativt...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: mackan
·
Hästvård Tips på liniment som faktiskt ger effekt?
2
Svar
28
· Visningar
2 474
Senast: Soffan74
·
Hästvård Har aldrig varit drabbad förr så noll erfarenhet. Men nya fröken kom med en hårlös fläck som de inte ens brydde sig om på vetbes. Den...
2
Svar
31
· Visningar
4 031
Hästvård Nu är det som så, att jag har letat och letat efter en passande häst, men inte lyckats hitta någon som är sådär perfekt som jag vill...
Svar
14
· Visningar
1 307
Senast: cello
·
Hästvård Min svärdotters islänning på 29 år har dåliga levervärden. Jag undrar om det finns något foder/tillskott som är bra och kanske till och...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: pews1972
·
Foder & Strö Hur ser era analyser ut i år runt om i landet? Är ni nöjda?
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 954
Senast: Miedo
·
Hästvård Det är en person i stallet som blivit uppsagd pga dåligt beteende och uppförande mot oss andra i stallet och summa summarum, har den här...
Svar
12
· Visningar
1 887
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hoppas tråden hamnar rätt nu, annars ber jag moderator att flytta den:) Jag undrar om det finns någon som har lite större koll på...
Svar
15
· Visningar
2 229
Senast: troxel
·
Hästvård Red min häst ett vanligt dressyrpass i förrgår kväll, och dagen efter det tänkte jag rida på morgonen. Men hon visade sig vara lite halt...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Salsahej
·
Foder & Strö Har gjort en foderanalys på hästsverige och ser att vi ger hästen för mycket MJ och smb rp. Har ni några tips på bra foder som...
2
Svar
23
· Visningar
1 117
Senast: Haflinger
·
Hästvård Jag har fått in en bäver i stallet. Han äter staketstoplar, tryckta. Gnager inte lite utan tar stora tuggor. Har kriboxat lite men han...
Svar
13
· Visningar
2 013
Senast: lundsbo
·
Hästvård hej! Min häst blev skodd för någon vecka sedan och fick då kommentaren att han hade för liten stråle. Hovis sa att jag skulle köpa...
Svar
10
· Visningar
1 563
Senast: cello
·
Foder & Strö Gubben vi brukar köpa grovfoder av ska tyvärr sluta sälja. Hans son ska ta över och kommer då inte göra "kuber" som vi köpt förut, utan...
2
Svar
26
· Visningar
2 327
Senast: Korven
·
Hästvård Hur mockar man effektivast ? Något proffsigt " system" ni följer ? MVH " Oorganiserad och långsam i boxen "
Svar
17
· Visningar
6 761
Senast: Korven
·
Hästvård Hej :) Jag är då en hästmänniska som aldrig haft med skor att göra innan. Så kom jag och funderade på en sak. Broddar som sitter på...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 625
Senast: Sar
·
Hästvård Jag vill gärna ha lite mer fakta ang. det. Det enda jag vet är i princip att man får ut halva(?) försäkringsbeloppet och att hästen...
2
Svar
35
· Visningar
10 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp