Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vår arab/p.r.e gosse som just nu är på längre tids vila ute på landet, har bakben som svullnar och är varma turvis och olika tider och...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: Harbor
·
Hästvård Hej! Tänkte raka våra 3 ponnys nu då de blir väldigt svettiga vid ridning. Är mellan 1-9 grader i skuggan och sol just nu, men såklart...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: lwt03001
·
Foder & Strö Lite spridda frågor, som jag har funderat över en tid. Hoppas någon här kan hjälpa mig! 1. En häst som inte slickar på sin saltsten -...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: Korven
·
Hästvård Visste inte att hästar råkar ut för detta och då jag googlar utan framgång verkar det inte vara vidare vanligt (på hästen)... Min ponny...
Svar
12
· Visningar
2 301
Senast: Miedo
·
Hästvård Hej! Igår märkte jag att min snart 5 åriga D - ponny hade en galla på vänster framben, ungefär vid kotleden, dock någon centimeter...
Svar
14
· Visningar
1 486
Senast: Piraja
·
Hästvård Jag har ett 6årigt sto som råkat ut för en ordentlig hovbensfraktur i en bakhov. Nu har hon stått på boxvila i 5 månader och frakturen...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 650
Senast: zanque
·
Hästvård Min häst fick en litet sår på mitten av bakbenet i måndags och har sedan i tisdags varit svullen från såret och ner till kotan. Hästen...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jaha då visade det sig att våra hästar har mask, lilla blodmasken. Väldigt mycket hade min gamle herre så vänta med avmaskning till...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 234
Senast: troxel
·
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö Lite nyfiken på det här efter att ha hört andra i stallet prata. Våra går i flockar och har relativt stora hagar med gräs samt höhäckar...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
8 557
Senast: Piraja
·
Hästvård har en varmblodsvalack som fick en plötslig hälta. vänster fram fast bara i vänster varv på volt. var hos vet, röntgade ua. böjprov ua...
Svar
15
· Visningar
1 156
Foder & Strö Hej på er! Är det någon som vet vad det är för värden i Red Mills cool 'n' cooked? Läser man på både Red Mills hemsida och Granngårdens...
Svar
2
· Visningar
2 296
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Varje höst och vår går min häst "ned sig" i samband med pälssättning /fällning. Hans patellaupphakning kommer tillbaka (är näst...
2
Svar
22
· Visningar
3 655
I
Hästvård Min 26 år gamla arab har nu lyckats dra på sig en senskada efter en olycka i hagen. Han har inte riktigt förstått att man inte kan fara...
2
Svar
33
· Visningar
11 181
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver lite hjälp. Min häst har fått fång. Försöker hitta ett hö med så låga värden som möjligt vilket inte är helt lätt. De...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 961
Hästvård Vad kan det bero på? Hästen skoddes idag och hovis kläckte ur sig: -Vad har ni gjort sen jag var här förra gången? Så här mycket har...
Svar
14
· Visningar
2 781
Senast: skuggi
·
Foder & Strö I år tänkte jag att jag skulle försöka ta en analys på årets hö-skörd, dock blev jag starkt ifrågasatt när jag berättade det. De menade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 209
Hästvård Min d-ponny valack född -99, okänd korsning har plötsligt blivit väldigt frusen. Han har bott här i snart tre år och har tidigare varit...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 713
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej! Min dotters ponny tappade hull och gick ner ordentligt i vikt under december månad. Hon tappade helt överlinjen. Seden fick hon...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 612
Foder & Strö På G****gården är Foderjästen slut, restad i hela landet verkar det som.... Ringde en annan foderbutik, o där fanns foderjäst från...
Svar
5
· Visningar
995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp