Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Ska titta på en 4-åring i veckan, ska få min första egna häst efter massor av år på ridskola :) Har tagit hand om massor av hästar, både...
Svar
10
· Visningar
1 030
Senast: olympic
·
G
Foder & Strö Nån som vet hur man räknar ut procentvärdet från en analys? Ta Hippo Basic som exempel, på analysen står det att det innehåller 8,0%...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Grapewine
·
Hästvård Vi har köpt ett dräktigt sto (hon är bara i 4veckan än) men nu är det så att i det stallet vi står så har man upptäckt en sjuk häst...
Svar
6
· Visningar
1 349
Senast: elle12
·
Hästvård Jag har fått hjärnsläpp, det blir nog lätt så efter en hård vecka.. Men; om hästen nickar när den går och det sitter i ett framben...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: Thera
·
F
Hästvård båda mina hästar har fått erlichias, den ena hyfsat höga värden och den andra precis så pass mkt att man ska bry sej om det. (har inga...
Svar
17
· Visningar
1 538
Senast: fälttävlansnörd
·
F
Hästvård När har ni kastrerat era hingstar? Jag har en två åring som visat att han är könsmogen nu. Han är inte särskilt svår att hantera vid de...
2
Svar
33
· Visningar
4 063
Senast: MissCrazy
·
E
Hästvård Hej! Jag har ett fullblod som fått några kontiga utslag. Det låter och ser ut som regnskållor, om man läser på sva:s hemsida. Min...
Svar
8
· Visningar
2 943
Senast: Sonic76
·
Hästvård Min fin femåring fick denna diagnosen i våras i samband med en opration då en fraktur skulle plockas bort. Efter op stod hon på boxvila...
Svar
3
· Visningar
3 106
Senast: Lejonelle
·
L
Foder & Strö Ja.. jag hjälper en kompis att rida hennes ponny då hon inte hinner. Ponnyn kom nyss hem från en fodervärd och har haft fång. Vad ger...
Svar
12
· Visningar
1 290
Senast: lowe
·
M
Hästvård Finns det någon som har nåt bra medel att smörja hästen med så man slipper få älgaloppor på dem när man är ute i skogen och rider?
Svar
18
· Visningar
1 666
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Skickade in höanalys + uppgifter om hästen till våra två största foderleverantörer H**po och Kr**ft för att få hjälp med foderstat. Dom...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Bubbla
·
S
Foder & Strö Mitt sto skildes från sitt föl för drygt en vecka sedan. Hon har sen dess (o säkert lite innan) bara ätit gräs i hagen, hö, lite äpplen...
Svar
4
· Visningar
1 459
Senast: semmlan
·
E
Hästvård Vet inte om jag lägger denna rätt, men iaf. Jag har en häst som är mycket svårklippt. Tänkte därför testa med räddningsdroppar. Min mor...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Finns det några standardvärden man kan räkna med på hösilage för att få fram en foderstat? Jag har nämligen inte möjlighet att göra...
Svar
9
· Visningar
1 408
Senast: Warmia
·
L
Hästvård Hej! Mitt varmblod har blivit svullen i vänter bak, från kotan och upptill hasen på baksidan. Benet är svullet så att det är lika...
Svar
4
· Visningar
975
Hästvård i morse hade Totte ätit upp nattens hö o kraftfoder men lämnat sitt hackade strå. Han ville inte ha sin frukost men åt upp sitt hö...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har mina hästar på lösdrift och är då van vid att de själv får bestämma om de vill vara inne eller ute. I år måste jag tyvärr ställa...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Kickis
·
Foder & Strö ha funderat lite nu på fall man ska mäta foderet i kg eller liter??? endel mäter ju i kg och en del i liter så hur vet man att hästen...
Svar
4
· Visningar
887
Foder & Strö Jag pratade med en homeopat här om dagen om människor å vitaminbrist, speciellt B vitamin. Man förlorar det om man är stressad. Då...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: martha
·
E
Foder & Strö Hej! Har skickat in mitt hö på analys... Tänkte bara höra om ngn vet hur lång tid de tar ca? :bow: Mvh /E
Svar
4
· Visningar
1 228
Senast: cerrox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp