Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag ska erkänna med en gång att jag inte har särskilt stor erfarenhet eller kunskap om hästben och hästkroppar i allmänhet.... men det...
Svar
6
· Visningar
1 263
Senast: bubbel
·
F
Foder & Strö Då jag är grön vad gäller dessa små ponnyer så skulle jag vilja ha tips på foderstat, av erfarna, till en shetlandshingst som är född i...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Madick
·
Foder & Strö Min fundering rör sig kring detta med Lutad Halm. Jag har aldrig stött på det men fick nyligen frågan av en ko-bonde, som tidigare...
Svar
3
· Visningar
1 759
Senast: Warmia
·
P
Foder & Strö Skall antagligen skaffa en dponny på foder , som jag vill träna och tävla kanske en gång i månan eller varannan månad i Hoppning . Jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vet itne om man får skriva ut produktnamn men jag gör en chansning. Någon här som provat equistros sortiment? Vad tycker ni iså fall...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: maria_b
·
K
Hästvård Hejsan! Jag undrar lite vad ni har för erfarenhet eller om någon vet vad som är normalt eller brukligt att man väntar när sin häst...
Svar
18
· Visningar
4 207
Senast: maria_b
·
M
Foder & Strö Min häst tappar lätt vikt men i våras fick jag honom riktigt fin med hjälp av lusern. Men efter ett tag slutade han äta det, provade...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: nexxa
·
J
Hästvård Trots att man har haft häst hela sitt liv så hamnar man alltid i detta problem.. Hur är det nu med avmaskning på hösten. Jag har alltid...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: Zebung
·
Foder & Strö Men vad får era hästar för foder? :D Är inte intresserad av själva foderstaten i sig, utan snarare vilka fodermedel ni utfodrar med... 2
Svar
39
· Visningar
2 508
Senast: Rodde
·
R
Hästvård Igår fick Solenta och Neta sluta sina dagar här hemma. 9-åriga Solenta pga av en skada som gjorde att hon inte skulle kunna ha ett...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: Mandy_Loves_Vera
·
Hästvård Jag ska för första gången ha pållan på lösdrift i höst/vinter, och därför undrar jag lite saker.. Hur funkar det med utfodringar...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Nafayette
·
H
Hästvård hur ofta bör hästen avmaskas? bör man anpassa avmaskningen beroende på årstider samt perioden hästen är på bete? vad kostar de ung? tack!
Svar
6
· Visningar
1 225
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jaha, då sitter man här igen och ska försöka få ihop det med foderstaterna. Suck. Hur jag än gör, så blir det överskott på kalcium och...
Svar
13
· Visningar
3 928
Senast: mackan
·
N
Hästvård Hejsan. Har en kille som har problem med en rejäl hovspricka bak, går nästan hela vägen upp. Vi provar med det mesta, allt från olja...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: Eliza
·
D
Foder & Strö brukar ni ge någonting till era hästar efter ett ridpass? tex. betfor eller så? :smirk: Har hört att betfor inte är så bra, mycket...
Svar
19
· Visningar
1 615
Senast: neywaz
·
Foder & Strö Hej. Nån som har koll på vad Krafft Groov (grön) 125 samt Krafft Pluss (grön) kostar hos Granngården? Malin
Svar
9
· Visningar
1 009
Senast: neywaz
·
Hästvård Min tvååriga kallblodstjej har en tendens att svettas väldigt mkt, i stort sett helt utan ansträngning. Som i vintras, hon skrittade...
Svar
7
· Visningar
953
Senast: Tussilago
·
B
Foder & Strö Letar i böcker, letar på forum, frågar mig fram......:( men får bara en massa olika svar, som inte överensstämmer med...
Svar
5
· Visningar
931
Senast: Bazooka
·
B
Foder & Strö Vad är det egentligen för skillnad på hö och höensilage? Har hört att det skall vara bättre för host hästar för att det inte dammar...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: Ashira
·
A
Hästvård Min ponnyvalack har en knöl i nacken, precis bakom öronen, som han haft sen jag fick honom (tre år sen). Den är inte ivägen när man har...
Svar
3
· Visningar
2 191
Senast: AnnebergBellman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka