Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För att göra en lång historia kort så har ju jag försiktigt börjat sätta igång min gamling nu efter problem med ena bak efter att hon...
Svar
13
· Visningar
1 450
Senast: Thera
·
Hästvård En av våra ponnysar har just kommit hem från stor genomgång på ATG kliniken.Han blev plötsligt ovillig att hoppa ,men var inte halt...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: skjona
·
Hästvård min häst har ärrvävnad i högersidan på bogen (behandlas)... ska tömköras å skrittas, skritta ut i skogen... men sen två dagar har hon...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Messy
·
D
Hästvård Upptäcktes idag på min häst att den hade gulaktiga slemhinnor, blodprov togs.. Får inte svar förrän på fredag och jag är nervig.. Vet... 2
Svar
20
· Visningar
11 750
Senast: martha
·
Hästvård Finns ett sto i stallet som under en längre ca 1,5års tid har haft vätska i ljuvret. Går nästan att mjölka ur. Har inte några andra...
Svar
3
· Visningar
911
Senast: CarEr
·
M
Hästvård Hej, har blivit rekommenderad att ge mitt sto Tokosel eftersom hon är grinig och sur nu i pälssättningen, visar sig genom att hon...
Svar
10
· Visningar
1 233
Senast: Nima
·
B
Hästvård Hej Ni som är duktiga med det här med avmaskning. Hur noga är det här med vikten och maskmedlet?. Var iväg och vägde min häst, hela...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Blomma
·
J
Hästvård Hejsan! Min pålla fick en spark på h. bak i slutet av augusti som inte läkt bra. Idag var vi på kliniken och det var fraktur på...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Juvelflickan
·
Hästvård När jag ryktade idag kände jag en liten knöl, som var ganska hård. Började pilla lite, och fick loss typ en bit skorpa, tryckte och det...
Svar
19
· Visningar
1 773
Senast: YorkWann
·
Foder & Strö Mina hästar har i flera år fått halm för att äta. Dom går på Lösdrift, en bart för att ha ngn sysselsättning och även fylla buken. Då...
Svar
15
· Visningar
3 120
Senast: krypto
·
Foder & Strö Vad är det för veterinär som säjer åt hästägare att hästen (mager som skam) ENDAST ska fodra med hö (!!) och strunta i allt vad...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Madick
·
Hästvård Hej. Min häst har nyligen behandlats med tildrén för spatt. Som jag har förstått det så finns det en liten risk för ganska allvarliga...
Svar
3
· Visningar
1 412
Senast: TantEster
·
Hästvård Va ute i stallet kl 8 på kvällen igår o fixa o dona....när ja kom till stallet imorse kl 7 va hästen svullen i kindkejdegropen...såg...
Svar
8
· Visningar
1 718
Senast: Jempan
·
Foder & Strö Idag får min arabvalack på 153 cm (7 år) detta: morgon: 15 dl havre, 2 ½ dl betfor (mäts torr, blötläggs sedan) 10 dl kornkross, ½ dl...
Svar
5
· Visningar
3 193
Hästvård Har bara en liten fundering om min häst som idag inte kunde ta sin godis efter ridpasset.... Alltså jag brukar ge honom lite godis...
Svar
3
· Visningar
825
Hästvård Detta kan bli långt men hoppas ni orkar läsa och komma med tankar. Min ponny fick för drygt 4 år sen en kotsenskidsinflammation på...
Svar
3
· Visningar
865
Q
Foder & Strö Mitt 15-åriga sto är något överviktig, hon höll sig fin i början av sommaren när det var så torrt (stödfodrade dock pga det dåliga...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Det står på förpackningen att det inte innehåller kalk. Måste man ge det extra då? Vad händer annars?
Svar
2
· Visningar
814
Senast: pinky
·
A
Hästvård Jag lär mig nog aldrig det här med avmaskning! Hur är det nu, ska man lämna träckprov nu på hösten? Har två hästar som är över 10 år som...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: allfunderaren
·
Hästvård Någon här som varit med om att häst fått allergisk reaktion av Stalosan ? Är lite förbryllad här min gamla fullblodsvalack har fått...
Svar
4
· Visningar
1 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka