Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Är det okej att vaccinera mot hästinfluensan 2 månader tidigare än förra året eller är detta dåligt?? Min häst har plötsligt blivit...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: Phorsytia
·
Foder & Strö Mitt varmblodssto har en fölunge vid sidan som är snart 5 månader nu. Nu sista månaden har hon tappat en hel del i hull - men hon är...
Svar
16
· Visningar
1 882
F
Foder & Strö :rofl: Alltså jag måste ju vara helt totalt dum i huvudet men jag fårstår ingenting om HUR jag ska räkna ut foderstaten? Jag har...
Svar
4
· Visningar
901
F
Hästvård har hört så mycket gott om aloevera. funderar nu på om man kan använda det på hästar med lika bra effekt? :D
Svar
4
· Visningar
894
Senast: calfboy
·
Hästvård vilken sårrengörning anser ni att är bäst? varför? var köper ni den, hästbutik eller apotek??
Svar
17
· Visningar
2 379
Senast: calfboy
·
J
Hästvård Hur ofta "måste" man träna sin häst för att den ska behålla eller BYGGA muskler och kondition? Har funderat över detta ett bra tag nu...
Svar
12
· Visningar
2 176
Senast: cristobal
·
Hästvård Nu brinner det i knutarna, nu behöver jag alla era bästa beprövade tips. Vi kan ta det från början, ryttaren som rider min hingst har...
Svar
5
· Visningar
2 053
Senast: TantEster
·
J
Hästvård Tog hem en ny häst för ca en vecka sedan. Han snorade lite då (genomskinligt) Idag hostade han några gånger när vi red och det kom vitt...
Svar
7
· Visningar
1 217
Senast: Join_me_
·
Foder & Strö Tokosel, varför ger man det och vad är det bra för? 2
Svar
27
· Visningar
2 320
Senast: mackan
·
F
Foder & Strö Pâ en av vâra "nya" vallar har det varit potatisland ngn gâng i "urtiden", det kommer en del fortfarande. En kompis berättade att...
Svar
2
· Visningar
2 493
Senast: arabia
·
L
Foder & Strö Jaha. Innan skrev jag en tråd om foder t fånghäst, men som ju försvunnit nu. Har iaf hört olika om man ska ha hög/låg kvot. Det enda...
Svar
3
· Visningar
644
Senast: Looser
·
H
Hästvård Jag försöker skapa en helt fristående undersökning utifrån dom skador som Era hästar drabbas av på sina sommarbeten. Det kan vara allt... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 415
Senast: fred
·
Foder & Strö Har suttit o räknat (för hand, därför jag vill ni ska kolla med, var ett tag sen jag räknade för hand) på min hästs foderstat nu, och...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: marti130
·
Hästvård Hoppas att jag lägger tråden rätt. Jag undrar om de finns något man kan göra för att få en häst att tåla kyla bättre, och självklart...
Svar
12
· Visningar
1 142
Senast: elkan
·
Hästvård Veterinären på skolan sa att jag kunde ge min häst plegisil vid klippning. Och då behöver man ju veterinär för jag kan inte spruta...
Svar
19
· Visningar
5 233
Senast: prallan
·
R
Hästvård Min häst har kraftiga pålagringar på strålbenen och vet anser att det bara är avlivning som gäller. Är väl själv inne på den linjen för...
Svar
15
· Visningar
3 140
Senast: Rosie
·
E
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet vad man kan göra för att få man och svans att växa lite bättre. Finns det någon vitamin eller fodertillskott...
Svar
4
· Visningar
1 341
Senast: ekran
·
H
Foder & Strö Har precis rensat trädgården på bränässlor, och tänkte att jag kanske junde ge dom till hästen? :S Har hört att det är jättebra och... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 499
Senast: mymlans_syster
·
E
Hästvård hej tänkte kolla om det är någon här som har ett bra tips mot gallor? Det är så att min pojke ( Varmblod 6 år 165 mkh) Har galliga...
Svar
15
· Visningar
1 442
N
Hästvård Min pålle tycker inte om att bli klippt, men han sätter sån enorm vinterpäls att det blir omöjligt att träna om man inte klipper...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈