Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Var hos en kompis i Tyskland när hon jobbade på ett hoppstall. Där hade de ett par hästsolarium.Hästarna stod alltid inne, reds...
Svar
10
· Visningar
7 599
Senast: tbjb
·
F
Hästvård Hej! Har en äldre dam på 27 år, fullt frisk och har aldirg varit sjuk eller så. På sista tiden har jag upptäckt att det knäpper till...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: _L_
·
Hästvård Hej nån som har nåt bra recept på detta eller var man kan få tag på det mina hästar är snart uppätna och det är så effektivt 2
Svar
22
· Visningar
4 462
Senast: mizz
·
C
Hästvård Min häst är ju lite känslig för solen, å jag har märkt att han får lite sol eksem på mule. Ska köpa HelosanSol. Jag har aldrig haft...
Svar
17
· Visningar
1 165
Senast: Ridponnyfjanten
·
Hästvård I dag skulle jag ut och rida den vanliga turn på 11/2 tim. Hästen var pigg mådde bra. Vi red iväg. Efter ca 10 min ridning började... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 898
Senast: Rotterö
·
Hästvård Fick idag reda på att min häst har astma! :cry: Ni som har erfarheter av astma hästar får gärna dela med er av dem. Har lite frågot som...
Svar
15
· Visningar
5 082
Senast: Halifaxen
·
E
Foder & Strö Behöver dem något extra fodertillskott? Beror förståss på betestillgången och hur mkt näring det innehåller, men rent generellt brukar...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: milly
·
G
Foder & Strö Några här har sagt att de enbart ger kraftfoder efter ansträngning och inte under vilodagar - under betet alltså. Ni som kan foder, är... 2
Svar
39
· Visningar
2 902
Senast: Jenny1
·
C
Hästvård Nu måste jag höra med er andra som har 4 åringar. Hur mycket vilar era 4 åringar? Sätter ni av dom hela sommaren eller låter ni dom...
Svar
5
· Visningar
1 300
Senast: Miss Sixty
·
Hästvård Kompisens sto befarar ha sträckt sig då hon visade hälta i ena fram igår... ingen värme, ingen svullnad, ingen puls, vare sig i ben...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: mackan
·
Hästvård I natt har jag legat och vridit och vänt på mig med en stor orosklump i magen. Min fånghäst (anfall sedan v 43, igångsatt sedan några...
Svar
14
· Visningar
3 259
Senast: cassina
·
Hästvård Hej! Vad tycker ni om de här bilderna då? Ganska ruggig rotation va? :( Höger fram :crazy: kan ju lägga in en på höger bak...
Svar
17
· Visningar
2 219
Senast: axel
·
Hästvård Har du flugtäcke till din häst? I så fall vilket? Är det bra/dåligt? Skulle vilja ha ett Horseware Amigo till min mycket känsliga...
Svar
11
· Visningar
3 755
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min häst har skadat ytliga böjsenan, det blir minst 3 månader kovalecens, förmodligen längre. Han har blivit behandlad med sprutor, ska...
Svar
9
· Visningar
5 539
Senast: Charlotta
·
Hästvård Vet inte om jag placerar tråden rätt här?? Behöver ösa ur mig....Men vet inte var jag ska börja. Hästen skadad sen 12 april, VÄLDIGT... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 484
Senast: Gnarpis
·
M
Foder & Strö Hej! Fick analysen idag på höet vi ska ha i sommar. Det var riktigt bra, så egentligen skulle dom klara sig gott på det och lite...
Svar
17
· Visningar
1 216
·
Foder & Strö Funderar lite på att börja ge hästen (fånghäst) Speedi Beet, och minska på Kraften, som ju faktiskt (tack HH) innehåller mer onyttigt än...
Svar
14
· Visningar
4 850
Senast: arabia
·
S
Hästvård Hej! Jag har en liten fråga. Skimmlar drabbas ju rätt ofta av melanom - skimmelsjukan. Jag har själv en skimmel och är lite orolig...
Svar
5
· Visningar
759
Senast: Tora
·
Hästvård I veckan som gått har ytterligare två hästar i min bekantskapskrets drabbats av fång och jag har hört från flera håll folk säga att...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: axel
·
S
Hästvård min mammas häst ska röntgas och om hon har en lös benbit, vilket vi misstänker, så ska hon opereras.. någon som vet ungefärligt pris på...
Svar
6
· Visningar
1 181
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10